benzinemeter
boulanger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 01 augustus 2012 12:58 PM

Beste, weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn,de benzinemeter gaat namelijk tijdens het rijden
op en neer dat het een lieve lust is, weerstand en massa aan de vlotter is ok?

DANK

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 augustus 2012 01:21 PM
  [ # 1 ]

Als je gewoon rijdt met constante snelheid moet hij stilstaan. Trek je op dan zakt hij naar beneden omdat de benzine in de tank ter plaatse van de vlotter zakt.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 augustus 2012 03:12 PM
  [ # 2 ]

Modernere auto’s hebben een condensator ertussen zitten om kortstondige signaalveranderingen te middelen. Nog modernere auto’s hebben de benzine-meter via de boord-computer aangesloten en hebben zodoende software-matige middeling.
De DS heeft dat niet en je hebt daarom een vrij directe feedback van de vlotter-beweging (zoals Han al stelde).
Als je plannen hebt een condensator ertussen te bouwen, let dan wel dat zo’n condensator een behoorlijke spanningspiek kan veroorzaken welke een gevaarlijke situatie kan veroorzaken bij je vlotter / benzinetank.

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2012 03:38 PM
  [ # 3 ]

Om nog maar te zwijgen over de RLC kring die je maakt die dus zal gaan stralen als een radiozender!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 augustus 2012 06:41 PM
  [ # 4 ]

Een slecht sleepcontact in de weerstand van de vlotter kan maken dat het signaal ook erg varieert ( effect als een krakende potmeter). Vlotter uitelkaar halen en het sleepcontact voorzichtig iets strakker buigen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 augustus 2012 10:50 PM
  [ # 5 ]

Heb je het wel eens vergeleken met een andere DS?
Een beetje wiebelen hoort erbij!
Maar het kan geen kwaad om het advies van Egbert te proberen.
Misschien kan je zien of hij wat schokkerig schuift over het sleepcontact, dan heb je de oorzaak.
Weet je hoe je de vlotter eruit moet halen?

Profiel  
 
boulanger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 09 augustus 2012 09:26 PM
  [ # 6 ]

Dank u,voor jullie reactie op mijn vraag,ik zal het eens proberen zoals Egbert aangeeft,om het sleepcontact iets te buigen,
Om de vlotter eruit te halen heb ik geen enkel probleem,daar ik mijn DS geheel uit elkaar heb gehaald tot op het chassis
ik heb nu toch al zo’n 500 km gereden, tot nu toe zonder panne!!

groeten van een DS 20 rijder

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 10 augustus 2012 09:03 AM
  [ # 7 ]
bartjes schreef:

Modernere auto’s hebben een condensator ertussen zitten om kortstondige signaalveranderingen te middelen. Nog modernere auto’s hebben de benzine-meter via de boord-computer aangesloten en hebben zodoende software-matige middeling.
De DS heeft dat niet en je hebt daarom een vrij directe feedback van de vlotter-beweging (zoals Han al stelde).
Als je plannen hebt een condensator ertussen te bouwen, let dan wel dat zo’n condensator een behoorlijke spanningspiek kan veroorzaken welke een gevaarlijke situatie kan veroorzaken bij je vlotter / benzinetank.

Groetjes, Bart

Hi Bart,

De condensator veroorzaakt geen spanningspieken (die filter je juist met een C, je krijgt hooguit een rush-in stroompiekje) en is dus veilig te gebruiken en een goede tip. Het enige probleem dat ik zie is dat je een hele lange tijdsconstante moet hebben om alle fluctuaties af te vangen. Soms hang je secondenlang in een bocht en om dan te voorkomen dat de naald in de hoek gaat hangen, heb je een hele grote condensator nodig. Echter, een condensator over de tankvlotter zal absoluut helpen om de hogere frequenties weg te filteren en de naald zal wat rustiger worden. Dit gaat niet stralen want er loopt bijna geen stroom. Met een frequentie van minder dan 1Hz zul je hier geen last van hebben.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook