2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
differentieel lek?
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2012 11:24 AM
  [ # 16 ]
La Léo schreef:
joostvanbroekhoven schreef:

dat heb ik gisteren ook al gedaan maar dan niets te zien zodra ik op de snelweg een stkje ga rijden is de boel onder de bak olie en de keerringen tbv aandrijfassen zijn kurkdroog.


Ja, maar je moet de auto wel horizontaal zetten hè?  Dus niet alleen de voorkant omhoog! Wink
Het lijkt me sterk dat als je 100 km/h op bokken rijdt er geen lekkage te zien is, maar zodra je op de weg rijdt ineens wel. (tenzij het samenhangt met de stand van de aandrijfassen of met rijwind).

okeee dat kan ik natuurlijk nog een keer testen had het gedaan met alleen de voorkant omhoog.
vrgr,joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2012 11:26 AM
  [ # 17 ]
daan schreef:

Als ik dit zo lees dan gaan mij gedachte toch naar de deling tussen differentieelhuis en versnellingsbak deze afdichting heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven!!!

dat dacht ik zelf ook al aan ,ga ook het advies van la leo opvolgen door de auto horizontaal te zetten ipv alleen voor op bokjes te zetten ,hopen dat het dan duidelijk wordt!
vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2012 01:05 PM
  [ # 18 ]

Ja, voordat je de hele zooi er weer uitbouwt en dat het dan iets lulligs is. Wink

Ben benieuwd!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2012 01:09 PM
  [ # 19 ]
La Léo schreef:

Ja, voordat je de hele zooi er weer uitbouwt en dat het dan iets lulligs is. Wink

Ben benieuwd!

ik zal t laten weten waar de lekkage vandaan komt hoop dat het nu duidelijk zal worden anders?
vrgr,joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2012 09:29 PM
  [ # 20 ]
La Léo schreef:

Ja, voordat je de hele zooi er weer uitbouwt en dat het dan iets lulligs is. Wink

Ben benieuwd!

heb het getest met de auto op pootjes en zie dan olie een heel heel klein beetje nevelen maar kan niet duidelijk zien waar het nu vandaan komt of het uit het differntieel nevelt en dan tegen het vliegwiel/drukgroep waardoor de rest na loop van tijd ook vettig word rondom het koppelingshuis of het lekt langs de prise-as naarbuiten toe en valt er af en toe een druppeltje op de drukgroep en slinggert de olie zo rond in het vliegwielhuis waardoor alles vettig word na verloop van tijd.
wat is nu toch wijsheid in deze??????
vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2012 10:08 PM
  [ # 21 ]
joostvanbroekhoven schreef:

of het lekt langs de prise-as naarbuiten toe en valt er af en toe een druppeltje op de drukgroep en slinggert de olie zo rond in het vliegwielhuis waardoor alles vettig word na verloop van tijd.

Dat zou betekenen dat er olie vantussen de prise-as loopt, door het vliegwiel weggeslingerd door dat piepkleine gaatje bovenin waar dat roostertje zit en dan bovenop je splitter.
Dat vind ik toch niet zo aannemelijk.

Bovendien… dan zou je koppeling toch ook onderhand moeten slippen?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2012 11:43 PM
  [ # 22 ]
La Léo schreef:
joostvanbroekhoven schreef:

of het lekt langs de prise-as naarbuiten toe en valt er af en toe een druppeltje op de drukgroep en slinggert de olie zo rond in het vliegwielhuis waardoor alles vettig word na verloop van tijd.

Dat zou betekenen dat er olie vantussen de prise-as loopt, door het vliegwiel weggeslingerd door dat piepkleine gaatje bovenin waar dat roostertje zit en dan bovenop je splitter.
Dat vind ik toch niet zo aannemelijk.

Bovendien… dan zou je koppeling toch ook onderhand moeten slippen?

ja dat lijkt mij ook ja dat de koppeling vettig zal worden door de olie maar is helemaal droog/niet slippen
maar als de olie door de prise-as keerring zou komen dan komt die olie toch eerst tegen het druklager aan en die slinger het dan tegen de binnenwand van het koppelingshuis ?
maar goed waar ooo waar zit de lekkage nu toch??
vrgr,joost

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 augustus 2012 02:04 AM
  [ # 23 ]

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de olie uit de prise as afdichting komt om redenen die leontien al aangaf.
Bovendien zal het grootste deel dan naar onderen lopen en uit het half ronde blikje tussen blok en bak komen.
Dat is dus makkelijk te zien.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2012 10:52 AM
  [ # 24 ]
erikkuiper schreef:

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de olie uit de prise as afdichting komt om redenen die leontien al aangaf.
Bovendien zal het grootste deel dan naar onderen lopen en uit het half ronde blikje tussen blok en bak komen.
Dat is dus makkelijk te zien.

heb het plaatje onderaan het koppelingshuis al weggenomen om met een spiegeltje de binnekant van het koppelingshuis te inspecteren wel erg vettig daar binnen en het druklager is ook erg onder de olie ??
Onder het koppelingshuis loopt ook de bakolie naar toe ?!(als ik eventjes 15min heb gereden met de auto dan hangen er druppels aan de onderkant van het koppelingshuis)
vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2012 12:12 PM
  [ # 25 ]
joostvanbroekhoven schreef:

heb het getest met de auto op pootjes en zie dan olie een heel heel klein beetje nevelen

Nevelen?  Dat is geen lekken.
Als olie ‘nevelt’ betekent dit dat het er onder hoge druk uit wordt geperst. Kan dus nooit een keerring zijn.

Ik snap niet goed waarom je het na 15 minuten rijden wel ziet en als je 15 minuten op bokjes ‘rijdt’ met een brandschoon gespoten blok, je dan alleen nevel ziet en niet waar dit vandaan komt.  huh

Maar lekkages zijn ook lastig hoor, daar niet van, maar als het zo hard lekt, al na 15 minuten, dan moet het op te sporen zijn.

En anders toch ‘t blok maar het eruit. In de tijd dat je nu aan het testen bent, had hij er waarschijnlijk al bijna uit gelegen. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2012 12:57 PM
  [ # 26 ]
La Léo schreef:
joostvanbroekhoven schreef:

heb het getest met de auto op pootjes en zie dan olie een heel heel klein beetje nevelen

Nevelen?  Dat is geen lekken.
Als olie ‘nevelt’ betekent dit dat het er onder hoge druk uit wordt geperst. Kan dus nooit een keerring zijn.

Ik snap niet goed waarom je het na 15 minuten rijden wel ziet en als je 15 minuten op bokjes ‘rijdt’ met een brandschoon gespoten blok, je dan alleen nevel ziet en niet waar dit vandaan komt.  huh

Maar lekkages zijn ook lastig hoor, daar niet van, maar als het zo hard lekt, al na 15 minuten, dan moet het op te sporen zijn.

En anders toch ‘t blok maar het eruit. In de tijd dat je nu aan het testen bent, had hij er waarschijnlijk al bijna uit gelegen. Very Happy

tja tis wa he!
het is lastig te zien waar het nu vandaan komt ??!!en onbelast 100km/h op bokken is niet echt fris voor het differntieel lijkt mij ben tot 50km/h gegaan of kan dat wel tot 100km/h op bokken onbelast dus in z’n 5?

vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2012 02:15 PM
  [ # 27 ]

Tja… eventjes kan geen kwaad.
Of je gaat rijden en stopt onderweg, dus na 5 minuten, dan na 10 etc.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 12 augustus 2012 02:31 PM
  [ # 28 ]

Inderdaad lepel het blok er maar gewoon uit,lekkage komt waarschijnlijk toch wel uit het koppelingshuis.En daar kan je toch alleen maar bijkomen als alles los ligt!!!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 13 augustus 2012 09:37 PM
  [ # 29 ]
daan schreef:

Inderdaad lepel het blok er maar gewoon uit,lekkage komt waarschijnlijk toch wel uit het koppelingshuis.En daar kan je toch alleen maar bijkomen als alles los ligt!!!

zo blok er uit! maar nu ?
roept u maar?!




zoals er te zien is is de druk groep volledig droog maar zou het nu uit de prise-as kering komen of tussen het differentieelvandaan? ben niet deskundig genoeg denk ik om nu vast te stellen waar het nu werkelijk vandaan komt iemand aan de hand van de foto’s een iedee? het huis binnen is erg vettig en ruikt naar bakolie.
vrgr, joost

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 augustus 2012 09:50 PM
  [ # 30 ]

Als ik de foto’s bekijk lijkt het op de derde foto dat de olie onder langs de as lekt, hier ziet het er natter uit, en da’s ook wel bijn ade enige logische plek als het in het koppelingshuis nat is. Maar het blijft lastig te zien op foto’s

De wanneer de keeeringen van de aandrijfassen lekken lijkt het mij niet in het koppelingshuis te kunnen komen idem voor de pakking tussen differentieel en bak.

Maargoed als ik jouw was zou ik bij twijfel de bak uitelkaar trekken en alles vv of je moet er sport van maken je blok in/uit te bouwen Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook