3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
differentieel lek?
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 augustus 2012 10:10 PM
  [ # 31 ]

Sluit mij bij Mark aan de olie komt langs de as van de bak!!En als je de onmiskenbare lucht van bakolie ruikt dan moet deze as wel de boosdoener zijn andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Voordat je de bak uitelkaar trekt bedenk wel even voor jezelf of je kundig genoeg bent om deze weer inelkaar te zetten.Het is toch wel een aardig klusje hoor!!!!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 13 augustus 2012 10:33 PM
  [ # 32 ]
daan schreef:

Sluit mij bij Mark aan de olie komt langs de as van de bak!!En als je de onmiskenbare lucht van bakolie ruikt dan moet deze as wel de boosdoener zijn andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Voordat je de bak uitelkaar trekt bedenk wel even voor jezelf of je kundig genoeg bent om deze weer inelkaar te zetten.Het is toch wel een aardig klusje hoor!!!!

tjaaa is indd een aardig klusje vraag me af of ik met de vraagbaak opweg kom voor deze klus .
heb jij wel ervaring met het openen van de bak?
vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2012 12:00 AM
  [ # 33 ]
daan schreef:

Sluit mij bij Mark aan de olie komt langs de as van de bak!!En als je de onmiskenbare lucht van bakolie ruikt dan moet deze as wel de boosdoener zijn andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Maar hoe komt die olie dan binnen 15 minuten vanuit die as, door dat piepkleine kiertje en dat roostertje bovenop de splitter? Dát vind ik dus nog steeds heel raar.  huh

Maar goed, extreem lastig te beoordelen vanaf een paar foto’s…

In het officiële Citroën WPH (die donkerrode mappen) staat in elk geval nauwkeurig beschreven hoe de bak uit elkaar moet. Vraagbaak zou ik niet weten of die dat ook op dat niveau behandelt.
Is wel een klusje voor de geoefende sleutelaar en je moet beducht zijn op wegspringende kogeltjes etc.!

Je moet tot dit niveau gaan:

Hier zie je de (originele) keerring van mijn bak, nooit vervangen (ook niet door mij destijds) en is nooit gaan lekken ook.
Daarom in jouw geval: vreemde zaak. Maar goed, de ene auto is de andere niet. Het koppelingshuis is dusdanig vet dat je haast wel moet gaan denken aan die keerring. Loopt er ook een spoor naar beneden?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 augustus 2012 12:13 AM
  [ # 34 ]
La Léo schreef:
daan schreef:

Sluit mij bij Mark aan de olie komt langs de as van de bak!!En als je de onmiskenbare lucht van bakolie ruikt dan moet deze as wel de boosdoener zijn andere mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.

Maar hoe komt die olie dan binnen 15 minuten vanuit die as, door dat piepkleine kiertje en dat roostertje bovenop de splitter? Dát vind ik dus nog steeds heel raar.  huh

Maar goed, extreem lastig te beoordelen vanaf een paar foto’s…

In het officiële Citroën WPH (die donkerrode mappen) staat in elk geval nauwkeurig beschreven hoe de bak uit elkaar moet. Vraagbaak zou ik niet weten of die dat ook op dat niveau behandelt.
Is wel een klusje voor de geoefende sleutelaar en je moet beducht zijn op wegspringende kogeltjes etc.!

Je moet tot dit niveau gaan:

Hier zie je de (originele) keerring van mijn bak, nooit vervangen (ook niet door mij destijds) en is nooit gaan lekken ook.
Daarom in jouw geval: vreemde zaak. Maar goed, de ene auto is de andere niet. Het koppelingshuis is dusdanig vet dat je haast wel moet gaan denken aan die keerring. Loopt er ook een spoor naar beneden?

ja loopt ook een beetje naar onder maar is compleet vettig ik zat ook te denken is het toch niet de aansluiting van het differentieel tegen de bak aan en dat als je gaat rijden het er als het ware uitgeperst word?
die kan ik natuurlijk wel delen en opnieuw een pakking(vloeibaar) tussen doen
maar dan die bak ja het zou mooi zijn als ik een wpboek zou hebben om het stap voor stap te kunnen doen.
en ik twijfel ook aan deze keerring van de prise-as maarja als het nu niet zo is dan kan het hele spul er weer meteen uit Mad
vrgr,joost

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 augustus 2012 12:18 AM
  [ # 35 ]

Ik snap het ook niet helemaal, kan me voorstellen dat de olie door de as in het rond geslingerd wordt.
Maar dan moet hij wel heel erg gelekt hebben als het een nevel wordt.

Zit er ook veel speling op de as?

Als ik jou was ging ik gewoon beginnen, als je het blok er in een halve dag uitsleutelt ben je geen groentje hoor.
En als het niet lukt is er vast nog wel ergens een andere bak te krijgen, zo heel vaak gaan die nu ook weer niet stuk.
Denk zelfs dat ik nog wel eentje heb als het helemaal niet lukt (geen commercieel aanbod hoor, want zit nog in een auto en mijn brug is bezet)

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 augustus 2012 12:23 AM
  [ # 36 ]
erikkuiper schreef:

Ik snap het ook niet helemaal, kan me voorstellen dat de olie door de as in het rond geslingerd wordt.
Maar dan moet hij wel heel erg gelekt hebben als het een nevel wordt.

Zit er ook veel speling op de as?

Als ik jou was ging ik gewoon beginnen, als je het blok er in een halve dag uitsleutelt ben je geen groentje hoor.
En als het niet lukt is er vast nog wel ergens een andere bak te krijgen, zo heel vaak gaan die nu ook weer niet stuk.
Denk zelfs dat ik nog wel eentje heb als het helemaal niet lukt (geen commercieel aanbod hoor, want zit nog in een auto en mijn brug is bezet)

Succes!

ja indd in het rond geslingerd maar gek is dan weer dat de drukgroep volledig droog is??
en tja een andere bak? schakeld die goed en km’s?
ja 3,5 uur was het blok er uit maar ja een versnellingsbak is toch net even anders.
vrgr,joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 augustus 2012 12:38 AM
  [ # 37 ]

Bij mij is recent ook alles vervangen,
Kon ook geen lekkage waarnemen.
Bak van binnen helemaal schoon gemaakt en een nachtje op kop gezet en toen kon je zien dat er een heel klein spoortje olie langs de precisie as naar beneden liep,andere kering erin en alles weer droog.
Maar vindt het wel gek dat bij jou de drukproep en dergelijke wel droog is.
Of je bent er op tijd bij .of de lekkage zit ergens anders .
En je zegt nevel en bij nevel heb ik zoiets dat kan alleen onder druk.
Succes en als je de bak verder los haald vraag effe iemand wie het vaker doet om advies.
Anders wordt het een lastig klusje.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 augustus 2012 08:45 AM
  [ # 38 ]
F.SvM schreef:

Bij mij is recent ook alles vervangen,
Kon ook geen lekkage waarnemen.
Bak van binnen helemaal schoon gemaakt en een nachtje op kop gezet en toen kon je zien dat er een heel klein spoortje olie langs de precisie as naar beneden liep,andere kering erin en alles weer droog.
Maar vindt het wel gek dat bij jou de drukproep en dergelijke wel droog is.
Of je bent er op tijd bij .of de lekkage zit ergens anders .
En je zegt nevel en bij nevel heb ik zoiets dat kan alleen onder druk.
Succes en als je de bak verder los haald vraag effe iemand wie het vaker doet om advies.
Anders wordt het een lastig klusje.

Vriendelijke groet frank

dank je voor de info ga dat ook eens proberen met de bak op zijn kant te zetten.
nevel/sprinkel daarom dacht ik ook zou het niet als het differntieel draait bij 120km/h in 5
de olie daar uit wordt geperst(tussen het bakhuis en het diffhuis) en het zo naar buiten prinkelt.nevelt?
anders pak ik het diferntieel aan en de prise-as keering .
tjaaaaa bak open maken mmmmmm…. huh
vrgr,joost

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 14 augustus 2012 11:00 AM
  [ # 39 ]

Er ontstaat hoegenaamd geen oliedruk in je bak natuurlijk,er zit namelijk geen oliepomp in of zo!!Dus bij een lekkage zal er na mijn inziens geen nevel ontstaan.Het gaat gewoon lekken.

En ja in het verleden wel eens een bak opengetrokken ging allemaal goed,maar deed het lekker in mijn eentje in alle rust zonder dat ik afgeleid werd dat is het beste!!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 augustus 2012 11:31 AM
  [ # 40 ]

Er komt inderdaad geen druk op, tenzij de onluchting niet werkt.
De olie en lucht zettten uit als het warm wordt, en bouwt dan druk op.

Het lijkt me ver gezocht, maar zou het niet uitsluiten als ik jou was

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 augustus 2012 12:05 PM
  [ # 41 ]

Ik geloof het zelf bijna niet, maar volgens mij ik ik het zelfde.
Zag vanochtend olie onder de cx liggen.
Even gekeken en de omgeving van het differentieel is nat, aandrijfassen zijn droog.

Tot afgelopen weekeinde was alles kurkdroog.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 augustus 2012 02:29 PM
  [ # 42 ]
erikkuiper schreef:

Ik geloof het zelf bijna niet, maar volgens mij ik ik het zelfde.
Zag vanochtend olie onder de cx liggen.
Even gekeken en de omgeving van het differentieel is nat, aandrijfassen zijn droog.

Tot afgelopen weekeinde was alles kurkdroog.

same story?!succes
vrgr,joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 14 augustus 2012 09:05 PM
  [ # 43 ]
erikkuiper schreef:

Ik geloof het zelf bijna niet, maar volgens mij ik ik het zelfde.
Zag vanochtend olie onder de cx liggen.
Even gekeken en de omgeving van het differentieel is nat, aandrijfassen zijn droog.



Tot afgelopen weekeinde was alles kurkdroog.

en erik ben je er al achter waar de lekkage vandaan komt?
ik wel het koppelingshuis helemaal schoon gemaakt en en de bak schuin zetten toen kwamen er druppeltjes langs de prise-as naar buiten langs de as nog even met een klein ty-wrip zat helemaal onder de bak olie en ging gelijk harder lekken dus keerring in de bak van de prise-as lek!
maar nu de bak?! demonteren?!
kan iemand mij helpen aan copy’s van het WPboek mbt bakrevisie?
vriendelijke groet, joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 augustus 2012 09:52 PM
  [ # 44 ]

Net wat Daan zegt.
Gewoon rustig loshalen en niet gek laten maken door een ander.
En Daan kan je vast vertellen waar je op moet letten.
Als je geduld hebt Laughing over twee weken gaat mijn bak weer inelkaar.

Succes en mooi dat je erachter bent.
Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2012 09:53 PM
  [ # 45 ]
erikkuiper schreef:

Ik geloof het zelf bijna niet, maar volgens mij ik ik het zelfde.
Zag vanochtend olie onder de cx liggen.

Ben je zeker dat het versnellingsbak olie is?
Differentieelkeerringen zijn ook berucht ‘ineens’ te gaan lekken. Maar goed, die heb je natuurlijk vervangen toen je de motor eruit had liggen, dus dat lijkt me dan niet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook