1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
aanschaf GS(A)?
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 18 augustus 2012 07:35 PM

Goedendag,
Ik ben van plan om gs te kopen en heb geen ervaring of kennis van een gs. Liefst een gs convertisseur met een honinggraadgril en oog.

Technisch ben ik wel goed onderlegd en ervaring met een dyane heb ik maar al te veel. Roest lijkt me niet een groter probleem dan bij een dyane en de motor is een luxe modernere dubbele dyane daar kom ik vast wel uit met wat hulp en een boek.

Waar moet ik op letten en is het verstandig een gs convertisseur te willen? Wat is beter een gs of een gsa?

Van die vragen zeg maar!

Alvast dank voor jullie meedenken!

Mijn rouge geranium Dyane zal ik dan afscheid van moeten nemen twee auto’s is wel genoeg dus die staat te koop.


Groet,

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 augustus 2012 08:02 PM
  [ # 1 ]

Een GSA rijd beter dan een GS. Maar een GS heeft meer karakter.
Een GSA is beter geisoleerd en dus mede door langere versnellingen geruislozer.

En dat is een convertiseur niet. Die maakt een boel toeren en dus veel lawaai. Tevens zijn de onderdelen zeer schaars.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 augustus 2012 08:44 PM
  [ # 2 ]

Vergis je niet in de techniek van een GS(A)!
Die is veel gecompliceerder dan bij A-typen.
En daarom ook duurder in onderhoud.

En omdat ze relatief zeldzaam zijn wordt het moeilijker om aan onderdelen te komen.
Ik noem bv maar uitlaatdelen.

Van bijv 2CV en DS wordt heel veel nagemaakt, maar dat is voor GS veel minder rendabel.

Als je ook nog een oude GS met convertiseur zoekt dan moet je wel veel geluk hebben.
Die zijn echt zeldzaam!

Maar: Een GS(A) is nog een echte Citroen, heeft karakter en rijdt heerlijk!

Succes!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 22 augustus 2012 12:18 AM
  [ # 3 ]

Sleutelen is een crime, bij de meeste dingen. Zo makkelijk als het bij een A type gaat, zo moeilijk maken ze het soms bij de GS(A). Verder een leuke auto Very Happy En heel betaalbaar vaak.

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 22 augustus 2012 10:59 AM
  [ # 4 ]

Hallo Feiko ,

Al eens nagedacht over aanschaf van een Ami Super , een echte citroën kruising tussen A-type en GS/A.

Wel het extra vermogen van de GS maar toch de technische eenvoud van een A-type.

Mocht je geinteresseerd zijn in een net(niet perfect) exemplaar (Ami Super Break 02-1973) met een heel gaaf chassis en koets, mag je me een PB of mailtje sturen.

Rene ter veer

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 augustus 2012 02:32 PM
  [ # 5 ]

In feite is een GS/A niet veel ingewikkelder dan een A-type. Alleen wat minder ergonomisch gebouwd en dat maakt het soms wat uitdagender om iets te repareren. Als het onderhoud aan Dyane’s geen grote problemen opleverde dan red je je ook wel met een GS/A.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 augustus 2012 07:05 PM
  [ # 6 ]

Als jij een GS convertisseur met een honingraadgril wil dan moet je daar vooral voor gaan! Onderdelen zijn nog wel te krijgen als je in de juiste netwerken gaat snuffelen, en dat lukt ook prima zonder clublidmaatschap.
Verder is het geluidsniveau erg acceptabel bij normale snelheden, helemaal als je uit een A-type stapt.

Het sleutelen went, het is niet veel moeilijk, wel intensiever dan een A-type. Maar zijn er auto’s die nog eenvoudiger klussen dan een eend?

Succes!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 augustus 2012 09:42 PM
  [ # 7 ]

Een vroege GS rijdt niet bijster zuinig - en met de convertisseur wordt dat nog wat manifester ... Maar als je niet al te veel (snelweg) kilometers maakt, is dat natuurlijk niet zo heel spannend.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 augustus 2012 10:21 PM
  [ # 8 ]

En anders zet je er een gaspot in…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 augustus 2012 11:02 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:

Maar zijn er auto’s die nog eenvoudiger klussen dan een eend?

A- en B Kadett!

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 25 augustus 2012 02:53 PM
  [ # 10 ]

Hoi allen allemaal heel erg dank voor jullie reacties.

Eerst een Dyane ((de roranje) kwijt en dan een ander. Dus dat is mijn eerste hindernis.

Qua techniek zal ik het vast wel onder de knie krijgen per slot word ik maandelijks betaald van wegen mijn technische kwaliteiten Smile
Ik snap alle reacties inzake de moeilijkheden maar vergis je niet in de moeilijkheden van het verkrijgen van specifiek Dyane spul. voor een Eend is alles te krijgen maar voor een Dyane zeker niet dus dat ben ik gewend. En de machinekamer van een Dyane zit vol hoor zeker als er een visa blok in gepropt is. En ze heeft geen makkelijk te verwijderen spatborden waarmee je sleutelruimte krijgt, het is per slot geen eend!!:)

Maar bovenal heel erg dank voor jullie reacties!

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 04 september 2012 01:10 PM
  [ # 11 ]

Ik heb es met een GSA c-matic gereden. (voor de insiders: Pekeltje) Het rijdt echt heerlijk en geweldig leuk.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 30 november 2012 01:26 PM
  [ # 12 ]

Nou nou poe poe he he en meer van die kreten.

Waarschijnlijk (ik blijf en weegschaal) heb ik een gs convertiseur met honingraadgril gekocht. Wel zo’n 25 jaar droog stilgestaan erg droog dat wel. 45 duizend op de klok. Strak en mooi interieur. Waar begin ik aan jeetje. En dat terwijl ik net een mega deuk in mijn witte dame heb gereden Sad Mijn motor moeilijk doet ofwel werk genoeg heb. Mijn witte zal gemaakt worden door derden dus dat valt wel wat mee. Maar over een tijdje zal ik dus met een viercylinder boxer kunnen rijden. Nog nooit een ander vervoermiddel gehad sinds ik een rijbewijs heb dan een 2 cylinder boxer:) Maar zelfs Duitse boxers willen wel eens moeilijk doen dus….
Plaatje zou ik zo zeggen! Bij deze:

Afbeelding Bijlagen
SANY0133.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2012 02:12 PM
  [ # 13 ]

Gefeliciteerd, ziet er netjes uit! Dat wordt relaxed rijden.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 november 2012 03:03 PM
  [ # 14 ]

Mooi dingetje, veel plezier ermee! En succes met het vervangen van alle slangen, rubbers, O-ringen, pakkingen en riemen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 30 november 2012 03:08 PM
  [ # 15 ]

edit mod: quote gewist.
Kijk, mooie auto! Alles even nalopen en goed voor vele km`s!

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook