Even reageren op bovenstaande (quoten mag niet ...lol—-edit is al niet meer bovenstaande bericht,ik boedoel reactie van citroen23—-) Plat kantje aan flexen en steeksleutel gebruiken gaat nooit werken, je moet dan een een steeksleuteltje 4-5 gebruiken en daar zet je niet genoeg kracht mee.
Eerste oplossing is al genoemd, dubbele moeren die vast tegen elkaar, boeltje goed warmstoken (Al zet meer uit dan Fe) en dan met de achterste moer losdraaien. Gebruik daarbij _nieuwe_ moeren (100 % zeker dat de draad goed is)
Draaien de moeren over de draad dan kun je een zware griptang gebruiken (zo instellen dat je hem met twee handen net dichtgeknepen krijgt) boeltje weer warmstoken en schoksgewijs losdraaien (dus niet je volle gewicht er achter maar puls gewijs kracht zetten.
De geduld oplossing is kruipolie en regelmatig warmstoken (inspuiten met kruipolie, uurtje wachten, dan warmstoken, weer uurtje wachten, kruipolie, warmstoken etc… dat gedurende 2 - 3 dagen volhouden (Je hoeft niet ieder uur de wekker te zetten,‘s nachts de boel in de kruipolie laten staan voldoet))
Geduld is het sleutelwoord, niet geweld, uiteindelijk komt het los
Succes
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
die 2 moertjes mogen er ook 3, 4 of 5 zijn (als je draad lang genoeg is)
Yes!! Gelukt, veel geduld, beetje warmte en los kwam die. Dank weer voor de tips, volgende klus, gordels plaatsen.