1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
zelf veerbollen vullen en testen
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 augustus 2012 10:56 PM

Ik kan beschikken over 200 bar stikstof dus met het juiste gereedschap kan ik zelf veervollen vullen. Ik speel al een poosje met die gedachte en heb een concept ontwerpje van de druk aansluiting op de veerbol geschetst.
Met een slijptol een zaagsnede aanbrengen in het kopje van de M7x1 afluitschroef op de veerbol.


Commentaar?

update
Ik vind net dit filmpje cool grin

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 augustus 2012 11:37 PM
  [ # 1 ]

Hoe draai je deze er veilig uit? Er zal altijd nog druk opstaan.

Hoe vul je vervolgens de bol en sluit je de boel weer af?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 augustus 2012 12:27 AM
  [ # 2 ]

Die plug draai je gewoon met een sokkentang los. De restdruk is psssst weg. Nieuwe o ring in de plug en dan met tooltje zoals geschetst op druk zetten via de aansluiting “IN”. Door het asje met schroevendraaier vorm kop te draaien zet je de plug los of vast. Zowel de plug als het asje hebben dezelfde spoed dus bewegen deze per omwenteling dezelfde afstand. Tooltje verwijderen en met pomptang de plug natrekken. Testen op lekkage en klaar.
Omdat de origineele plug wordt hergebruikt zijn er geen kosten voor nieuwe pluggen of kleppen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 augustus 2012 02:08 AM
  [ # 3 ]

Ik heb net even de filmpjes van de fransman bekeken;

Het idee is wel uitvoerbaar lijkt me…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6830
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 28 augustus 2012 10:01 AM
  [ # 4 ]

Het wordt altijd duurder dan dit….....

http://link.marktplaats.nl/559438711

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40282
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 28 augustus 2012 11:13 AM
  [ # 5 ]

Die m7x1 draad waarmee je de indraaistift voor de nippel mee op zijn plek wil houden is te zwak voor 75 bar druk. Daar moet je iets anders op zien te verzinnen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 augustus 2012 11:46 AM
  [ # 6 ]

Ja dat vond ik ook al een kwetsbaar ding. Voortschrijdend inzicht levert dat de enigste eis daar is dat de spoed gelijk is aan de spoed van de plug. M12x1 lijkt me goede maat. Het schroefbit deel wordt daarmee ook breder en sterker.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40282
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 28 augustus 2012 11:47 AM
  [ # 7 ]

Waarom wil je daar schroefdraad hebben vraag ik mij af. Alle vulapparaten waarmee ik gewerkt heb, hadden een vrij draaiende “sleutel”.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 28 augustus 2012 12:48 PM
  [ # 8 ]

Kan je daar een doorsnede van schetsen?
Op een of ander manier moet de stift in positie gehouden worden en de plug volgen bij in en uitdraaien. Een schuivend schroefbitje kan ook maar dat is lastiger te maken. Het is vooral een resultaat van zo eenvoudig mogelijk en functionaliteit dat dit concept heeft geleid.
Alle info over hoe ander systemen werken is meer dan welkom.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2317
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 augustus 2012 10:31 AM
  [ # 9 ]

Als je de bit, met aan de binnenzijde van je apparaat een segerring in een gestoken groef, monteert en dan met 1 of 2 O-ringen afdicht ben je er toch ook?

Zwarte CX GTi Turbo 2

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 31 augustus 2012 11:39 AM
  [ # 10 ]

Zelf vullen… tja.

zelf ben ik ook altijd wel van het alles zelf doen.
Maar om voor die enkele bollen per jaar iets te fabrieken…
Als de procedure niet volgens planning verloopt , heb je het risico van een projectiel in je werkplaats.

Heeft iemand al eens een fles gas zien opstijgen?...
Ik wel, en die ging door een dak!
“Ja die is leeg” hoorde ik roepen en 2 tellen later zat er begeleid door een enorm lawaai een sunroof in het pand.

bezint eer ge begint… Maar hou ons maar wel op de hoogte.
Ik ben erg benieuwd naar dit stikstof projectje. (dat dan weer wel)

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40282
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 31 augustus 2012 11:46 AM
  [ # 11 ]

Het bouwen van een goed veerbollen vulapparaat is niet moeilijk en als je het grondig doet kan je dat prima zelf. Ik werk inmiddels al bijna 20 jaar regelmatig met een zelf gebouwd vulapparaat van een bevriende garagist.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 31 augustus 2012 12:31 PM
  [ # 12 ]

Kijk….
Dan is het interessant natuurlijk.
Al vraag ik me wel af… hoe kom je de toestand en staat van het membraan te weten?

Maar een puf stikstof kost niet veel,(schat ik) dus als je zelf een vuller heb staan kun je nog eens een gokje wagen.

Maar dat geval zoals ik in het filmpje zag in dit topic, was dan toch niet hoe ik het graag zie hoor.
ik zag eens een filmpje over revisie weerbol deelbaar. Dat zag er veel veiliger uit. De bol kon nergens heen! En dat vind ik zelf wel een erg prettig idee….

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40282
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 31 augustus 2012 12:33 PM
  [ # 13 ]

kwestie van werkervaring met hydrualische citroëns Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 31 augustus 2012 12:58 PM
  [ # 14 ]

Het voordeel aan techniek, is dat je niet alles in handen hoeft te hebben om het wel te begrijpen.

Ik ben nu met mijn 2e bezig.
En in mijn ogen is het hydraulisch systeem heel overzichtelijk en logisch.
Dat komt doordat mijn eerste een onverklaarbaar hoge retourstroom had. Daardoor ben ik me eens vast gaan bijten in deze stof.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af…. Heeft er iemand ervaring met siliconen olie in het systeem?.... Goed tegencorrosie van cilinders en onderhoudend voor het rubberwerk…

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40282
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 31 augustus 2012 01:03 PM
  [ # 15 ]

In een LHM auto kan je geen siliconenolie gebruiken, dit heeft namelijk de zelfde eigenschappen als remvloeistof en zal je complete systeem vernietigen!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook