Ik had al een vraagje gesteld, maar besef me dat ik me eigenlijk nog niet had voorgesteld.Dus bij deze een klein verhaaltje.
Sinds een aantal maandjes ben ik eigenaar van een snoek station zoals zij in de buurt wordt genoemd,om compleet te zijn een DF 2 KC Break 20 conf…....( voor de kenners) Toegelaten in 1975 Heel toevallig kwam ik met deze wagen in aanraking via een collega die de wagen wilde verkopen.Eigenlijk had ik er niet zoveel oren naar. Ik heb er weinig verstand van en was er ook niet naar op zoek. Totdat mijn broer zei(ook een bezitter van 2 snoeken) och,we kunnen altijd even gaan kijken…. Nou dat hadden we dus beter niet kunnen doen, of juist wel? We besloten de wagen over te nemen en nadat ik er een tijdje in had gestuurd( reed wel goed)en nadat ze daarna een aantal maanden onder mijn carpot had gestaan ivm een afgelopen APK, heb ik besloten om de wagen opnieuw door de APK te doen.Het virus was toegeslagen.. Na een stukje laswerk en diverse kleine APK puntjes is ze nu opnieuw goedgekeurd, dus kan ik weer een jaartje of 2 sturen hoop ik.Maar er moet natuurlijk nog veel aan gebeuren. De bodem was al gelast bij citro classique, dus dat is goed “gaan we vanuit”.Zal deze winter eens kijken of er nog wat extra bescherming overheen moet. De bekleding was vernieuwd en ik kreeg er rondom polyester schermen bij.Bovendien rijd de wagen goed. Dat zijn zo ongeveer de plussen. De minnen het plaatwek onder de koplampen en de bobenkant bij de achterspatborden is slecht. Achter in het binnenwerk zitten grote plekken met zware roest en kleine gaten. Dus daar zal wel wat laswerk nodig zijn. Ik zit nog in twijfel de oude delen herstellen of de bigeleverde polyester delen laten spuiten en er op zetten? Ik heb een voorkeur voor de bestaande delen ipv polyester.Het dakgootje moet hier en daar worden vervangen, het dashboerd en stuur is aardig verweerd en de vloerbedekking die op het plafond is aangebracht ( hoogpolig) moet worden verwijderd en een nieuw hemeltje moet worden ingelijmd. Kortom er is genoeg te doen. Oh ja en de rest weet ik gelukkig nog niet wat van wat ik allemaal kan tegenkomen…...
vandaag een ritje gemaakt van en 300km Den Haag en terug. Vond dat er aardig wat wind binnenkwam tussen de rubbers door en van de in een eerdere topic beschreven koppelingsplaten had ik tijdens deze rit minder last kon ook in de vierde het gas gewoon intrappen zonder slippende koppeling (als de toeren maar hoog genoeg waren) Nou we gaan zien waar we uiteindelijk uitkomen, hoop dat ik veel (voorbereidende) dingen zelf kan gaan doen. Oh ja als het goed is is er fotootje van de dame meegestuurd. Linksachter zie je 1 wit polyester spatbord ( de orginele was er bij aankoop al af) Ben zelf niet zo van vaak wat posten etc, maar zal toch deze leuke en informatieve site regelmatig bezoeken voor oplossingen en tips.
Groeten Hagee
nou de foto lukt dus niet( heb hem zoveel verkleind ,46 kb) dat ik hem haast niet meer zie op de pc, maar krijg nog steeds een foutmelding van een te grote foto) Nou zal nog wel eens wat proberen
Veel geluk en sleutel plezier
Kijk al uit naar de foto’s
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand