1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
kromme remschijven e-hdi
Wessel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 06-09-2007

Gepost: 18 september 2012 09:17 PM

Beste DS5-rijders,

Na 3000km in mijn e-HDI waren de trillingen in de remmen zo hevig dat de dealer de schijven moest afdraaien om het remmen dragelijk te maken. Nu, weer zo’n 4000 km verder, ben ik terug bij af. De trillingen zijn weer terug. Is dit bij sommigen of meerderen van jullie ook aan de orde? Zo ja, welke oplossing heeft de dealer er voor? Die van mij kwam met de onzinnige optie om maar niet meer op de rem te blijven staan voor het stoplicht en de neutraal in te schakelen….. waarna de motor uiteraard weer opstart, wat niet de bedoeling is van het start/stop systeem.
Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Wessel.

Momenteel C6 3.0 Exclusive 2006- C4 Cactus Shine 110 2015 - C5X Hybrid Business plus 2022.

Geschiedenis: Visa Super E 1983 - 2CV Club 1984 -  BX 19 GT 1986 - Visa 11RE 1989 - BX 19 GTI 1989 - BX 14 1987 - BX 19 TZI 1989 - ZX Volcane 2.0i 1992 - Xantia 2.0 SX 1995 - Xantia Break 1.9 TD 1997 - Saxo VTS 1999 - Xantia Break 1.9 TD 1999 - Xsara Coupé 1.6 VTS 2001 - C5 2.0 HDI 2001 - C5 Break 2.0 HDI 2004 - C4 Coupé 2.0 VTS 2006 - C5 III 2.2 HDI 2008 - DS3 1.6 VTI 2011 - XM SX 2.0i 1995 - DSuper 5 1974 - DS5 eHDI 2012 - C5 III 2.0 HDI 2015 - C5 Aircross Business 2019.

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 18 september 2012 09:46 PM
  [ # 1 ]

is niet onzinnig.na het stevig remmen koelen de schijven weer af behalve waar je de blokken nog op de schijf hebt staan,en dat is erger met geventileerde schijven ,dus altijd voetje van de rem..

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 september 2012 10:38 PM
  [ # 2 ]

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het te maken heeft met de kwaliteit van de schijven of de montage.
De ene keer heb je na een paar duizend kilometer al trillende remmen, de andere keer blijft de auto strak remmen totdat de schijven te dun worden, of zover gegroefd dat ze vervangen moeten worden.
En dat op dezelfde auto en dezelfde rijstijl. ra, ra…

Ik heb het idee dat het begint met een lichte slingering, het “hoogste” punt wordt extra warm bij remmen, metaaloppervlak verandert en zo begint een neerwaartse spiraal.
Wat zo gek is is dat het hoogste punt niet gewoon afslijt en het probleem vanzelf oplost.
Ik heb bij een DS(pecial) wel eens met schuurpapier op een paar oude remblokken het probleem opgelost. Twee keer stevig remmen is genoeg en het probleem is niet meer teruggekomen.

Deskundigen op dit gebied in de zaal?

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 18 september 2012 10:59 PM
  [ # 3 ]
Wessel schreef:

Beste DS5-rijders,

Na 3000km in mijn e-HDI waren de trillingen in de remmen zo hevig dat de dealer de schijven moest afdraaien om het remmen dragelijk te maken. Nu, weer zo’n 4000 km verder, ben ik terug bij af. De trillingen zijn weer terug. Is dit bij sommigen of meerderen van jullie ook aan de orde? Zo ja, welke oplossing heeft de dealer er voor? Die van mij kwam met de onzinnige optie om maar niet meer op de rem te blijven staan voor het stoplicht en de neutraal in te schakelen….. waarna de motor uiteraard weer opstart, wat niet de bedoeling is van het start/stop systeem.
Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Wessel.

Hoi Wessel,

ik heb nu 15000 km gereden met mijn DS5 e-hdi en ik heb ook bij
11000 km de schijven laten vernieuwen. Ondanks de nieuwe schijven kwam de trilling weer terug en hebben we ze licht afgedraaid . Nu is het al 3000 km weg.
Mijn DS5 wordt ook gebruikt voor proefritten ( ik ben verkoopleider bij een citroëndealer) , dus zal best af en toe ‘stevig’ bereden worden….
Tot op heden hebben de berijders van de door ons afgeleverde DS5-en nog geen klachten over trillende remmen gehad, zover ik weet.
Maar elke keer de egs-bak in N zetten lijkt mij inderdaad geen oplossing.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 september 2012 11:21 PM
  [ # 4 ]

schuurpapier op een paar oude remblokken is de budget manier van afdraaien…

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 18 september 2012 11:27 PM
  [ # 5 ]

Ja, maar niet op een nieuwe auto met fabrieksgarantie, lijkt mij.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 september 2012 11:37 PM
  [ # 6 ]

Gaat een EGS met remmen los en in ‘drive’ weer rijden dan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 september 2012 11:41 PM
  [ # 7 ]
H@ns schreef:

schuurpapier op een paar oude remblokken is de budget manier van afdraaien…

Ook wel bekend als knoei annex beunwerk…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Wessel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 06-09-2007

Gepost: 18 september 2012 11:44 PM
  [ # 8 ]

Ik heb inmiddels begrepen dat Citroën Nederland een modificatie klaar zou hebben liggen. Weet jij 2400 GTI, daar als verkoopleider, iets van?

En ja, bij het loslaten van het rempendaal start de motor weer en gaat de auto rijden, ook als er geen gas geven wordt.

Momenteel C6 3.0 Exclusive 2006- C4 Cactus Shine 110 2015 - C5X Hybrid Business plus 2022.

Geschiedenis: Visa Super E 1983 - 2CV Club 1984 -  BX 19 GT 1986 - Visa 11RE 1989 - BX 19 GTI 1989 - BX 14 1987 - BX 19 TZI 1989 - ZX Volcane 2.0i 1992 - Xantia 2.0 SX 1995 - Xantia Break 1.9 TD 1997 - Saxo VTS 1999 - Xantia Break 1.9 TD 1999 - Xsara Coupé 1.6 VTS 2001 - C5 2.0 HDI 2001 - C5 Break 2.0 HDI 2004 - C4 Coupé 2.0 VTS 2006 - C5 III 2.2 HDI 2008 - DS3 1.6 VTI 2011 - XM SX 2.0i 1995 - DSuper 5 1974 - DS5 eHDI 2012 - C5 III 2.0 HDI 2015 - C5 Aircross Business 2019.

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 19 september 2012 12:00 AM
  [ # 9 ]

Nee, zegt mij niets. Zal het morgen
eens vragen aan de chef-wpl.

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 21 september 2012 08:28 AM
  [ # 10 ]

Ook ik heb een lichte trilling in het stuur bij remmen vanaf hogere snelheid (14.000 km).

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
Wessel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 06-09-2007

Gepost: 21 september 2012 11:53 AM
  [ # 11 ]

Guido,

Zo begint het bij mij ook, alleen vanaf 3000km al. Daarna neemt wordt het steeds sterker.

Momenteel C6 3.0 Exclusive 2006- C4 Cactus Shine 110 2015 - C5X Hybrid Business plus 2022.

Geschiedenis: Visa Super E 1983 - 2CV Club 1984 -  BX 19 GT 1986 - Visa 11RE 1989 - BX 19 GTI 1989 - BX 14 1987 - BX 19 TZI 1989 - ZX Volcane 2.0i 1992 - Xantia 2.0 SX 1995 - Xantia Break 1.9 TD 1997 - Saxo VTS 1999 - Xantia Break 1.9 TD 1999 - Xsara Coupé 1.6 VTS 2001 - C5 2.0 HDI 2001 - C5 Break 2.0 HDI 2004 - C4 Coupé 2.0 VTS 2006 - C5 III 2.2 HDI 2008 - DS3 1.6 VTI 2011 - XM SX 2.0i 1995 - DSuper 5 1974 - DS5 eHDI 2012 - C5 III 2.0 HDI 2015 - C5 Aircross Business 2019.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 21 september 2012 01:36 PM
  [ # 12 ]
H@ns schreef:

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het te maken heeft met de kwaliteit van de schijven of de montage.
De ene keer heb je na een paar duizend kilometer al trillende remmen, de andere keer blijft de auto strak remmen totdat de schijven te dun worden, of zover gegroefd dat ze vervangen moeten worden.
En dat op dezelfde auto en dezelfde rijstijl. ra, ra…

Deskundigen op dit gebied in de zaal?

Ja, ik heb ook het gevoel dat de ene schijf en/of remblokken de andere niet zijn, fabricatieproblemen??
Op mijn vorige wagen (C5 laatste generatie) heb ik na een dikke 10000 km. ook een probleem gehad met trillingen op de remmen, bleek dat de achterremmen hier schuldig aan waren. Dealer wist het ook niet meer want schijven vervangen en nog niet in orde, uiteindelijk hebben ze de blokken toch maar vervangen al zeiden ze dat dat de oorzaak niet kon zijn. Daarna echter geen problemen meer gehad en de juiste oorzaak blijft een raadsel.
Afdraaien lijkt mij echter niet de juiste oplossing, als er materiaalspanningen in schijf zitten ga je die daar niet mee weghalen, dus vernieuwen is de boodschap.

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 28 september 2012 12:00 PM
  [ # 13 ]

Mijn teller staat nu op 23000 km en ik heb geen enkele last van trillende remmen. Misschien een tip, als ik stil sta voor stoplicht of wat dan ook, druk ik het rempedaal niet helemaal in tot het niet verder kan, maar rem ik heel lichtjes dat de auto net niet vooruit beweegt. Misschien heb je iets aan deze tip.

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 28 september 2012 03:21 PM
  [ # 14 ]

Juiste opmerking, heel licht remmen en als je lang of stevig heb geremd moet je even helemaal niet remmen. Dan maar in de vrij.

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 28 september 2012 06:32 PM
  [ # 15 ]

Hoewel goed bedoeld, zouden dergelijke adviezen niet nodig moeten zijn. Als PSA een auto ontwikkelt waarbij je de voet op de rem moet houden voor het verkeerslicht, dan moeten de remschijven daar gewoon tegen kunnen.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook