Auto remt laat ID1970
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 21 september 2012 06:40 PM

Probleempjes…
Als de auto stationair draait komt hij goed uit de vering. Maar als ik dan de rem intrap zakt de achterkant tot aan de aanslag.
Bij stationair slaat de pomp om de 8 seconde aan.

Rijden heb ik het probleem dat het 2 seconde duurt voordat de rem echt reageert. Hij remt wel goed en zakt dan niet. Bij harder remmen reageert hij sneller maar blokkeert hij bijna.

Ik heb geen lucht en vloeistof pijl is voldoende

Wat zou het kunnen zijn??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 september 2012 07:05 PM
  [ # 1 ]

Dat lijkt toch echt serieus op lucht en / of een gare voorraadbol.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 september 2012 07:18 PM
  [ # 2 ]

Lucht is de eerste verdachte , achterremmen ontluchten is een beetje special ... RTFM

Anders zijn het de remschoenen die veel te ver van de remtrommel af staan ,

in jaren niet meer geregeld .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 21 september 2012 07:47 PM
  [ # 3 ]

Alle symptomen wijzen op te veel speling tussen remschoenen en trommel. Stel de achterremmen maar eens goed af.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 21 september 2012 07:49 PM
  [ # 4 ]

Ik heb zojuist de achter remmen afgesteld en dat is een succes!
Is het aanslaan van de pomp na elke 8 seconde normaal of erg vaak?
Ik zag nu ook dat beide lekAkken zijn gescheurd dus onderhoud is gewenst.. Ik ga er nu pas mee rijden na de winterstalling…
Zou het inzakken bij stationair remmen met de hoofdbol te maken kunnen hebben?

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 21 september 2012 07:51 PM
  [ # 5 ]

Weten jullie dat er met een iPad niet te reageren is? Die knoppen zijn er dan niet. ( of is die melding al 100x voorbij gekomen?)

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 21 september 2012 08:22 PM
  [ # 6 ]

Moet je wel inloggen, reply gestuurd met mijn iPad.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 september 2012 08:22 PM
  [ # 7 ]

Serge, acht seconden is te kort en dat kan te maken hebben met de voorraadbol. Die zou ik even laten testen en als die goed is kan het ook de hogedrukregelaar zelf zijn of een ernstige inwendige lekkage.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook