














Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
murphys_law schreef:... Verder de binnenspiegel weer vastgeplakt op de ruit…
Dit heb je natuurlijk met een dubbelzijdige schuim plakband vastgezet en niet met de eerste de beste secondelijm.
De Citroën dealer had dit bij mijn auto gedaan. Het bleef goed gaan tot ik een paar maandjes later met warm weer over een drempel reed. Gevolg: een door midden gebarsten voorruit. De lijm / ruit kan het verschil in uitzetting van de ruit zelf en de metalen beugel niet opvangen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom lijmen ze dat spiegelvoetje in de fabriek dan op het raam?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Waarschijnlijk is de gebruikte lijm cruciaal en plakte toendertijd waarschijnlijk niet zoals een moderne lijm.
Het heeft me in ieder geval een paar maanden na aanschaf een ruit gekost die er bij de proefrit nieuw ingezet was, nog zonder binnenspiegel toen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ik heb die spiegel er met twee componentenlijm op gezet en gefixeerd met gaffa tape en een steuntje. De volgende dag dat spul weggehaald en hij zit nog steeds vast. Die lijm blijft enigszins plastisch.


Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
En daar was ik weer! De spiegel zit vast met 2k-lijm, en blijft goed zitten. Daarna naar de APK geweest, met vlag en wimpel mag de DS weer twee jaar mee doen. En toen maar ff goed gewassen en gestofzuigd, dus ze ziet er nu weer netjes uit! Eerst maar eens een paar 100 km rijden, dan een rondje kleppen stellen. Vive la DS!
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD