



Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
- ID/DS DS20 halfautomaat
Dat weet ik niet. Vermoedelijk niet. Krijg deze de eerste week van juli. Link toch maar even weggehaald, lijkt toch dat er dan op mijn account ingelogd kan worden….




Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
- ID/DS DS20 halfautomaat














































Totaal aantal Berichten: 43503
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Klaar met goedkope bandenpompen / bandenspanningsmeters die slecht of verkeerd aangeven heb ik een knappe gekocht:
Met certificaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Heb ik ook, erg fijn apparaat!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Mijn niet-geijkte Michelin heb ik bij aanschaf in de werkplaats laten vergelijken met een wel-geijkte meter. De nieuwe gaf 0,1 bar te veel aan en daar kan ik mee leven.
De bandenpomp die ik daarvoor had gaf 0,7 bar te weinig aan, en dat is eigenlijk precies de reden waarom je een geijkt exemplaar wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














Totaal aantal Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik heb jaren geleden een geijkte Rodac aangeschaft. Niets zo irritant als je je banden op de juiste spanning wil zetten en je een onbekende marge van +/- 0.8 bar hebt op je meter. (Destijds had Michelin nog niet zulk gereedschap voor de hobby)
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.





























Totaal aantal Berichten: 10674
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vooral omdat mijn bandenspanningssensoren al beginnen te piepen bij een veel kleinere marge.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25762
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ga mijne wel eens vergelijken met die van Waterman!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat ijken is nu mooi, maar als ie 1 keer stuitert is het voorbij de wijzer verdraaid en einde oefening. Dat is helaas de praktijk, en wat nog schadelijker is dan stuiteren is uitlenen. Zelfde verhaal met momentsleutels, die worden 10-tallen jaren mishandeld en worden zelden of nooit opnieuw ge-ijkt , dan is het de vraag hoe het ermee staat. Ook zegt de ene dat je ze moet ontspannen na gebruik, en de ander heeft m altijd op 10 staan voor wielbouten en dan zou volgens bartjes de veer slijten?
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Dat ijken van de momentsleutel kun je zelf doen.
Je zet hem horizontaal in de bankschroef, zet hem op 100Nm, waar de mijne het meest voor wordt gebruikt en je hangt er op 40 cm een gewicht van 25 kg aan.
En na gebruik altijd terugdraaien naar nul.
O.K. dan hangt er een gewicht aan, en dan ? zit er een afstel mogelijkheid aan?
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.














































Totaal aantal Berichten: 43503
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Ik heb drie verschillende momentsleutels van Snap On. Die worden ieder jaar kosteloos door mijn dealer gecontroleerd en waar nodig opnieuw afgesteld. Een van die sleutels heb ik al 25 jaar en die is 3 jaar geleden een keer opnieuw afgesteld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bibberkip schreef:O.K. dan hangt er een gewicht aan, en dan ? zit er een afstel mogelijkheid aan?
Hij moet dan op het punt van klikken staan, doet hij dat niet maar een stuk verder dan moet hij als dat kan worden afgesteld.
Zo niet, oud ijzer en nieuwe kopen.














Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Op het werk een mooie dremotest e van Gedore, hier controleer ik regelmatig de momentsleutels op die ik heb. Werkt perfect en zeer nauwkeurig.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Als men een klein beetje netjes voor het gereedschap zorgt dan kan het lang mee, denk aan het smeren v/d ratels, daar gaat bij mij regelmatig een beetje ( handig) kettingvet op, gewoon een spuitbusje , lekker dun uit de bus, en die dikt dan in, en dan loopt het weer gesmeerd . En zoals gezegd niks uitlenen, er wordt gegooid met verchroomde sleutels en als die regelmatig de betonvloer zien dan is het chroom er zo af ( lekker zo’n loszittend vel chroom = auw) dus bij mij wordt niks geleend.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.