Plaatwerk/plastic ZX
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 11 oktober 2012 10:11 AM

Hoi,

Mijn ZX heeft her en der wat kleine deukjes en krasjes, parkeerschade’s etc. Zowel in plaatwerk als op plastic. Is er een wondermiddel om deze weg te werken (zonder over te spuiten). Dus ik bedoel dan zo’n Tell Sell wondermiddeltje of iets vergelijkbaars dat ook daadwerkelijk werkt?

De deukjes laat ik zitten, dat zijn er niet veel, en die paar zijn niet zo groot dat ze storend zijn, ik wil gewoon wat krasjes bij werken.

Ook heb ik extreem veel steenslag op de motorkap, dat zijn witte punten in de lak geworden van soms wel een halve centimeter groot!

Mijn bumpers zijn in carroseriekleur, maar er zitten wel zwarte delen op, die zijn door de jaren heen grijs geworden. Ook dat dient bijgewerkt te worden.

Als iemand bij punt voor punt een product kan aanraden ben ik al heel erg geholpen.

Mijn ZX is een niet veel voorkomende Aura E2 met een 1.8 8v met werkende airco (en zowat alle luxe opties van die tijd, elektrische ramen, elektrische rechterbuitenspiegel, derde remlicht, verstelbare bestuurdersstoel etc.), dus ik wil ‘m eigenlijk er weer netjes uit laten zien en nog zo lang mogelijk op de weg houden ondanks de lage dagwaarde

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 11 oktober 2012 10:14 AM
  [ # 1 ]

Kunststof delen weer mooi krijgen: Riwax PVC coating;
Steenslag: lakstift dealer of een andere, nette kap van een sloper;
Krasjes: zolang ze niet tot in de grondlak zitten polijsten met polish van bijvoorbeeld Meguiars (verkrijgbaar bij Halfords).

Maar over polijst- en poetsmiddelen bestaan complete forums, daar raak je nooit over uitgepraat Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook