2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Xenon-ervaring
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 21 oktober 2012 01:50 AM
  [ # 16 ]

Het is mij opgevallen dat tot nu toe het aantal petjes in een DS3 gelukkig minimaal is. Voor zover ik me kan herinneren slechts 1 gezien in een zeer fout gepimpte gele met zwart dak. Pettemannetjes prefereren oud, fout en zwart Duits. Hebben kennelijk een slechte stoel want men hangt scheef achter het stuur meestal. Wat me verder opvalt is dat veel roadhooligans zich plegen voort te bewegen in een Duitse auto met 4 ringen in de grille. Meer nog dan lieden die zich voortbewegen in een auto met een blauw wit geblokte propeller op de motorkap. Natuurlijk de goeden niet te na gesproken.  En natuurlijk is niet iedereen met een petje op een pettemannetje.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 21 oktober 2012 03:06 AM
  [ # 17 ]
Fabian Wierth schreef:

Op een Ibiza, Polo, A1, MiTo etc. is het gewoon te krijgen, alleen de Franse merken blijven achter.

Vergeet niet concerngenoot Peugeot 208! Ook die kan met Xenon-verlichting worden geleverd. Wink

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 21 oktober 2012 01:13 PM
  [ # 18 ]

Gisteren bij de auto van mijn moeder xenon ingebouwd, perfect lichtbeeld en zo is de enige manier dat ik t ook mooi vind


Profiel  
 
Bobbus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 29-08-2008

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 21 oktober 2012 02:07 PM
  [ # 19 ]

Ja zulke bolletjes vind ik ook altijd het mooiste, kan dat bij die van ons ook?

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 21 oktober 2012 06:35 PM
  [ # 20 ]

Neen tenzij je zelf aan het knutselen gaat door losse lenzin in huidige koplamp te bouwen, maar daar wordt het in mijn beleving nooit beter van en je waagt je aan dure spullen (koplampen lenzen xenon etc) dus als je niet heel erg handig ben dan zou ik het zo laten.
Wellicht komen er net zoals de nieuwe achterlichten ook nog wel nieuwe koplampen uit Wink

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 22 oktober 2012 11:04 AM
  [ # 21 ]

Ik gebruik er sinds dit weekend van een Brits bedrijfje “Lifetime Cars” type Xenon Mega White (maar eigenlijk meer wit dan blauw) nu heb ik er geen flauw idee van hoe goed ze zijn, hoe duur ze waren. heb ze ooit van m’n pa gekregen, had die gekocht voor in z’n motor maar die ziet dat “kil blauw” eigenlijk niet graag dus is terug overgestapt op gewone halogenen.

Mijn ervaring sinds dit weekend is dat ze er van buitenaf bekeken heel mooi uitzien terwijl ze branden, je neemt eigenlijk verschillende kleuren waar, waaronder een blauw-groentinten, oranje als je er zijdelings opkijkt, en felblauw-paars als je recht in de focusbundel kijkt, dus de benaming “mega-white” slaat eigenlijk nergens op.

sinds de plaatsing heb ik wel gemerkt dat mijn linkerkoplampmotortje, je weet wel, dat die je lampen omhoog of omlaag richt niet meer werkt, enkel rechts nog, nu weet ik niet of 1) dat al zo was en ik het pas gemerkt heb bij het wisselen van lampen, of 2) het door de lamp kapot gegaan is, maar dat vind ik vreemd aangezien de electronica voor de lamp toch niks te maken heeft met die voor dat motortje?!?!?!?!

desondanks heeft er toch nog niemand met z’n voorlichten geknipperd omdat ie verblind werd…
binnenkort toch effe garage binnen om lampmotortje te laten nakijken…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 22 oktober 2012 11:17 AM
  [ # 22 ]
Willem1671 schreef:

Het is mij opgevallen dat tot nu toe het aantal petjes in een DS3 gelukkig minimaal is. Voor zover ik me kan herinneren slechts 1 gezien in een zeer fout gepimpte gele met zwart dak. Pettemannetjes prefereren oud, fout en zwart Duits. Hebben kennelijk een slechte stoel want men hangt scheef achter het stuur meestal. Wat me verder opvalt is dat veel roadhooligans zich plegen voort te bewegen in een Duitse auto met 4 ringen in de grille. Meer nog dan lieden die zich voortbewegen in een auto met een blauw wit geblokte propeller op de motorkap. Natuurlijk de goeden niet te na gesproken.  En natuurlijk is niet iedereen met een petje op een pettemannetje.

daar zeg je iets….
ik deel dezelfde mening, dit weekend kwam het nog eens extra in de verf toen we naar de ardennen reden (en terug), rij je zelf eigenlijk al ongeveer 20km/u te snel en word je op een baan die nochtans breed genoeg is rakelings voorbijgescheurd door iemand die op de laatste moment je achterbumper ontwijkt, geen pinkers gebruikt en -uiteraard- in één zelfde vlotte beweging terug zonder pinken 2 rijvakken tegelijk invoegt alsof hij de onvermaarde keizer en eigenaar van de weg is…. kans is verdomd groot dat het alweer een puisterige yuppie is met teveel redbull en te weinig rijervaring in z’n bloed in een ‘Duits automerk met 4 ringen in het logo’ wellicht gekregen toen ma en pa een andere wagen kochten en zoonlief z’n rijbewijs nog jonger is dan de baard in z’n keel.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 23 oktober 2012 06:20 PM
  [ # 23 ]

Zo bij deze mijn foto’s van de inbouw van de Pilot Xenon set (6000k met canbus)

Xenon overdag.
Image and video hosting by TinyPic

Inbouw aan de bijrijderskant. Ballast geplakt en extra een tyrap erom heen.

Inbouw aan de bestuurderskant. Ballast geplakt en onderling met een tywrap vast. Tevens een tywrap om de dikke stroom kabel als extra zekerheidje.

Doorvoer met Pilot rubber door het rubber van de lamp unit.

Inbouw bestuurderskant zoals het NIET moet. Ik dacht een mooie plek te hebben, maar helaas hoort hier de stang die de motorkap omhoog houd.

Zicht op de snelweg (met mist) met de originele halogeen lampen.

Parkeerplaats met halogeen.

Snelweg met Xenon (zonder mist)

Parkeerplaats met Xenon (ongeveer zelfde plek als de foto met halogeen)

Dit is mijn Xenon inbouw avontuur geweest.

De doorvoer heb ik thuis met een schaar in het rubber geknipt. De inbouw heb ik op mijn werk gedaan. Met zoeken en uitvinden hoe het weg te werken ben je toch ruim een uurtje zoet met mooi inbouwen. Snel inbouwen kan ik 15 minuten want het is plug en plag kwa stekkers.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 23 oktober 2012 06:25 PM
  [ # 24 ]

Mooi stukje!
Verschil is inderdaad erg goed te merken Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 23 oktober 2012 11:06 PM
  [ # 25 ]

Nou moet zeggen dat het me alles meevalt hoe de koplamp het licht verspreid. Mooi Smile

Profiel  
 
eensling
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 18-02-2010

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 24 oktober 2012 01:02 PM
  [ # 26 ]

Hallo,

  Op Zich lijkt mij de xenon verlichting ook wel wat. Nu heb ik een vraag   Worden nu alleen de h1 en de stadslichten vervangen?  Het grootlicht H7 wordt verder niets àan gedaan? Of heb je met xenon geen grootlicht meer nodig?  Zijn er ook mensen die grootlicht ook xenon hebben?

Mvg Michel

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 24 oktober 2012 01:45 PM
  [ # 27 ]

H7 is dimlicht en deze heb ik vervangen voor xenon. Groot licht is H1 en heb ik origineel. Xenon moet even opstarten dus is als groot licht minder handig. Tenzij je een auto met H4 hebt, dan kan je een Bi xenon nemen met wisselend brandpunt van de lamp. Op de DS3 gaat H4 niet passen.

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 24 oktober 2012 02:06 PM
  [ # 28 ]
DS3-Black schreef:

H7 is dimlicht en deze heb ik vervangen voor xenon. Groot licht is H1 en heb ik origineel. Xenon moet even opstarten dus is als groot licht minder handig. Tenzij je een auto met H4 hebt, dan kan je een Bi xenon nemen met wisselend brandpunt van de lamp. Op de DS3 gaat H4 niet passen.

klopt, in B’lingo zijn het H4’en, schakelen binnen dezelfde lamp over op dim/grootlicht, handig en goedkoop maar bon, daar ben je niks mee in dit geval.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 oktober 2012 10:20 PM
  [ # 29 ]
DS3-Black schreef:

H7 is dimlicht en deze heb ik vervangen voor xenon.


Bij het gebruik van het start/stop systeem gaat de verlichting even feller branden door een piekspanning uit de condensator van het start/stopsysteem. Is in het donker bij het dimlicht duidelijk te zien.

Is dit probleem opgelost na de montage van Xenon ?

En zijn de ballasten bestand tegen deze piekspanning?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 24 oktober 2012 10:45 PM
  [ # 30 ]

Even uit me hoofd werkt de ballast op een spanning van 8 tot 16 volt met een gemiddelde van 13,3 volt (tekst op de ballast). Volgens mij zit er ook nog een beveiliging in de ballast die de lamp uitschakelt bij te veel spanning. Dit is het geval bij de Pilot Xenon die ik heb gemonteerd, hoe dit bij andere merken is weet ik niet.

Wat betreft de start-stop heb ik dit nog niet getest met de Xenon aan, zal het morgen eens doen als ik er aan denk.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook