3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Xenon-ervaring
Bobbus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 29-08-2008

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 25 oktober 2012 01:33 PM
  [ # 31 ]

Naar het start-stop-verhaal ben ik ook benieuwd, omdat ik in mijn eHDi ook een keer naar xenon wil.

Verder zou ik je willen vragen (alhoewel dat misschien lastig in te schatten is) om te vertellen hoe moeilijk het voor een leek is. Ik heb laatst wat wittere lampen in de auto gedaan (qua technisch aspect gaat dat allemaal prima), maar wat heb je verder nog voor handelingen nodig? Moet je draden doorknippen of is het enige knipwerk die rubbers waar de lamp doorheen moet? Zou het graag zelf doen om de kosten wat te beperken en omdat het me wel leuk lijkt, maar het moet wel veilig blijven Smile

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 oktober 2012 02:01 PM
  [ # 32 ]

Vanochtend even de start stop getest, en het knipperen is nihil en moeilijk te zien. Het is veel minder opvallend als met halogeen.
Inbouwen is goed te doen als je een beetje handig bent en het enige gereedschap is een kniptang voor de tywraps en een multi of spanningsmeter. Het rubber kan je met een gewone schaar knippen. Het meest tijdrovende voor mij was de ballast weg werken, maar als je de foto’s van mij bekijkt kan je het namaken.ik heb alles kunnen stekkeren zonder in draden te knippen.

Bovenstaande geld voor mijn Xenon set. Hoe het bij andere merken is weet ik niet.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 oktober 2012 02:17 PM
  [ # 33 ]

En vergeet niet om gelijk T10 stadlichten met LED en canbus te nemen. Zonder canbus krijg je een melding bij de voertuiginfo op de MyWay

Profiel  
 
Tom789
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-12-2012

Gepost: 25 december 2012 02:22 PM
  [ # 34 ]

Hulp gewenst!

Ik heb een nieuwe DS3 (met VTi82) en die bevalt goed. Heb er achteraf Xenon laten inbouwen, maar daar is iets raars mee…

Mijn rechterkoplamp valt soms uit. Alles is door de dealer gecontroleerd en de bedrading en aansluiting was in orde en zat ook goed vast. Omdat het probleem bleef hebben ze de “ballasten” verwisseld (links en rechts)...maar het bleef steeds de rechterkoplamp die af en toe uitviel. Vervolgens zijn er nieuwe lampen ingezet (zowel links als rechts)...en nog STEEDS de rechterkoplamp die blijft uitvallen!

Heb ik nu een moeilijk electriciteitsprobleem, waarvan de oorzaak maar moeilijk zal zijn te achterhalen? Of is het iets anders? Ik lees wel eens iets over een beveiliging die de lamp uitschakelt…

Wat ik ook soms merk als ik de auto start is dat er een heldere flits vanuit de lampen komt, waarna ze gewoon gaan branden.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 december 2012 04:45 PM
  [ # 35 ]

Die flits is het opstarten van de Xenon (is veel stroom voor nodig omdat Xenon een “lui"gas is), deze flits heb ik bij mijn Xenon set ook.

Uitvallende lampen heb ik bij mij geen last van. (Heb zelf een Pilot set ingebouwd).

Als de lamp uitvalt zou je zeggen dat er een stroom onderbreking is, draadbreukje of slecht contact of de beveiliging in de ballast schakelt uit ergens door. Misschien zit de ballast op de verkeerde plek gemonteerd. Als je dit topic terug zoekt staan er wat foto’s hoe ik de inbouw heb gedaan.

Aangezien lampen en ballast al vervangen/gewisseld zijn, zou het bij een stroom onderbreking in de originele auto bekabeling moeten zitten. Of passen de stekkers niet lekker bij een plug en play systeem waardoor deze soms even onderbreken?

Heb je bij de originele halogeen lampen ook wel eens uitval gehad? Of is dit toen nooit opgevallen?

Bij een te laag (en hoog) voltage schakelt een (goede) ballast ook in de beveiliging. Misschien het voltage op de originele lamp stekker eens meten. En even opletten wanneer de Xenon uitvalt, is dit willekeurig of in combinatie met starten door het start-stop systeem?

Profiel  
 
Tom789
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-12-2012

Gepost: 25 december 2012 04:48 PM
  [ # 36 ]

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja, zal waarschijnlijk wel iets van een kabelbreuk zijn…lastig hoor!

Of het is een of andere beveiliging…

De dealer mag het na de kerst lekker gaan uitzoeken, maar ik vrees dat dit wel eens een gebed zonder end kan worden, temeer daar de storing niet permanent optreedt.

Als anderen nog goede tips/ideeen hebben…ik houd mij aanbevolen!

Groet en eet smakelijk met de kerstmaaltijd!

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 december 2012 04:56 PM
  [ # 37 ]

Kabelbreuk vind ik wel snel in een nieuwe auto, of ze hebben met monteren de draadboom beschadigd.
Wel type/merk Xenon heb je? Misschien is het iets met de beveiliging van de ballast en heb je er met een ander merk Xenon geen last meer van. De Pilot set die ik heb werkt volgens mij van 8 tot 16 volt.

Profiel  
 
Tom789
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-12-2012

Gepost: 25 december 2012 05:03 PM
  [ # 38 ]

Ben net even naar mijn auto gelopen en de beschrijving erbij gepakt. Het is een zogeheten HID set van het merk Automotive. Staat slechts iets vaags over beveiliging in…

Nou, ze mogen het helemaal gaan doormeten bij de dealer. Vervelende is wel dat bij dit soort storingen (komt incidenteel voor) het erg lastig zoeken is.

Ik vind xenon (heb 6000 kelvin) wel een fantastische aanwinst. Had nooit eerder xenon gehad, wil nooit meer terug.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 25 december 2012 05:12 PM
  [ # 39 ]

Met het type nummer zou je op google kunnen zoeken of er misschien meer mensen zijn met het zelfde probleem. Anders overleggen met de garage of ze een ander merk willen proberen. Heeft de garage zomaar wat gekocht en ingebouwd of werken ze altijd met dit merk en type Xenon?

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 25 december 2012 11:27 PM
  [ # 40 ]

@ Tom789

Ik heb volgens mij dezelfde xenon-kit in mijn DS3 zitten (set in een plat zilverkleurig koffertje à € 129,-)en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Ze zitten er nu 9 maanden in en branden dagelijks zonder uitval dus ik denk dat er inderdaad iets niet goed zit aangesloten of zoals DS3Black aangeeft zit misschien de ballast wel op een verkeerde positie.
Waar zijn je ballasten geplaatst?
Ik zal morgen even een foto plaatsen van de positie van mijn ballasten.

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 26 december 2012 05:30 PM
  [ # 41 ]

Ik zou nog even wat foto’s plaatsen van mijn ballastposities, bij deze.


Aan de bijrijderskant heb ik een klein gaatje geboord in de beugel die aan de koplamp zit en hem met de bijgeleverde beugel vast gezet.

Aan de bestuurderszijde heb ik hem met dubbelzijdige 3M-Tape op de deksel van de zekeringenkast geplakt, als ik hem hier ook aan de beugel zou hangen krijg ik de deksel niet meer open, nu wel.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Profiel  
 
Tom789
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-12-2012

Gepost: 14 januari 2013 01:47 PM
  [ # 42 ]

Sorry Dundieje dat ik zo laat reageer…ik had jouw reactie niet per email gekregen…zeer bedankt voor de moeite!

De soap is inmiddels heel wat groter geworden. Er zijn nieuwe ballasten in mijn auto gegaan, maar daarna was het licht plotseling een stuk minder fel. Hetgeen zeer spijtig is, omdat ik nu juist zo blij was met de eerste felle xenon look. Weer terug geweest naar Citroen. Ze hebben er toen andere lampen in (zelfde kleurtemperatuur) en toen had ik weer feller licht. Heel raar, kennelijk zitten er enorme lichtopbrengstverschillen in lampen (bij zelfde kleurtemperatuur).  Maar nog steeds was het overigens niet zo fel als bij de oorspronkelijke set, hetgeen ik wel absouluut terug wil. Tot overmaat van ramp valt ook de rechterlamp weer af en toe uit. Het probleem is dus niet verholpen. Hopeloos word ik ervan. Het wordt er alleen maar slechter op: zowel de storing als de lichtopbrengst…

Kan iemand mij vertellen welke set (merk) de volgende kenmerken heeft:
- geen storingen!
- maar wel absoluut de felste en grootste lichtopbrengst die in de markt mogelijk is (uiteraard bij 35 watt en kleurtemperatuur van 6000K)

Kortom ik ben op zoek naar de beste en felste xenon set en dito lampen.

Als iemand ervaring heeft met verschillende sets en mij van advies kan dienen…graag!!!

Alvast dank!

Profiel  
 
FLP
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 07-01-2013

- DS 3 THP 155 Sport Chic
Gepost: 14 januari 2013 03:05 PM
  [ # 43 ]

Wat is eigenlijk de standaard kleur die door de meeste constructeurs gebruikt wordt? Is dat niet 4300K? Hier op het forum is 6000K het populairste lijkt mij, maar dat lijkt me blauwer dan de “standaard” xenon.
Ben van plan om vrijwel meteen xenon in te bouwen als ik mijn DS3 in handen heb. Nog 1.5maand geduld… Smile

“In boost we trust.”

2013 DS3 THP 150 Sport Chic
*4300K Xenons

Profiel  
 
Tom789
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-12-2012

Gepost: 14 januari 2013 03:08 PM
  [ # 44 ]

Ik vind 6000 Kelvin uitstekend. Heeft slechts heel, heel licht een blauwe gloed, maar is vooral heel erg wit! Ik vind 6000 K ook chiq staan.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 15 januari 2013 05:00 PM
  [ # 45 ]

Zelf heb ik een Pilot Xenon set (6000k) met canbus ingebouwd. Bij mij werkt alles zonder problemen en met veel licht.

Als oplossing voor jou probleem eventueel de Xenon direct vanaf de accu voeden en via een relais aansturen vanaf de originele draad. Echter denk ik dat je dan een foutmelding krijgt in je BC omdat die denkt dat de koplamp stuk is. De foutmelding komt volgens mij niet in beeld en zie je alleen als je de logboek gegevens opvraagt. (Dit geld alleen voor de MyWay hoe het met een DS3 zonder gat weet ik niet)

Maar verder blijft het een vreemd verhaal met je verlichting.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook