linker koplamp C3 2003
fred59
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-07-2011

Gepost: 03 november 2012 10:09 AM

hallo, ik wil mijn linker koplamp van de c3 van 2003 vervangen wegens lekkage.Graag wat info over hoe ik dit moet doen en waar ik rekening mee moet houden??

Profiel  
 
Ioannes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 12 juni 2014 03:03 PM
  [ # 1 ]

Neem aan dat je dit al gedaan hebt, gezien de datum van je post. Maar ik heb het net gedaan. Was gewaarschuwd door berichten op internet (in alle talen) en gierig genoeg om niet 55 euro te willen betalen bij de garage toch zelf maar de gok gewaagd. Na bekijken van een video op youtube van een spanjaard, gewacht op mooi weer (moet het buiten doen) en een vrije dag (eerste keer, dus verwachtte een halve dag nodig te hebben) en met goed humeur de motorkap geopend. Zoals gezegd, de video goed bekeken, en deze handelingen ook in dit forum gelezen (kwamen goed overeen), verliepen alle stappen vrij goed en snel. Lampje verwisseld binnen 20 minuten, en de rest van de vrije dag genieten van het mooie weer.

Denk niet dat iemand dit bericht leest, verwacht ook geen reacties, maar ben gewoon blij dat het zo eenvoudig was en zo snel ging… en dat wilde ik alleen maar kwijt… Smile

Groet, Hans

Profiel  
 
Ioannes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 12 juni 2014 03:04 PM
  [ # 2 ]

Oh, zie dat het over de koplamp zelf ging, sorry, ik dacht het lampje zelf.

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 12 juni 2014 11:49 PM
  [ # 3 ]

Edit mod: Gelieve het direct voorgaande bericht niet te citeren. Zie ook de forumregels.

geeft nix hans ik heb het gelezen cheese

en ook v/d week nog allebij mijn koplamp lampen vervangen voor phillips diamond 5000k lampen cheese

was zo gebeurd .
al had al een x kunnen oefenen op de c3 van mijn schoon ouders Surprisedops:

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
Gerret
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 03-04-2014

Gepost: 19 november 2014 10:14 PM
  [ # 4 ]

Ik heb de lampjes (niet het hele doorzichtige plastic ding er omheen) vervangen.
De Youtube video is duidelijk, maar voor mij niet te verstaan.
https://www.youtube.com/watch?v=lXEiU-nerAc
Het geeft wel aan waar je tegen aan loopt.
Als je via de buitenzijde het lampje er in ziet gaan is het iets handiger monteren.
Ik heb het tussenstukje (tussen batterij en zekeringdeksel) niet gezien.

er is ook een andere hier ergens op de site die heeft geschreven:
“Hallo,
De linker is inderdaad de moeilijkste.
Bumper hoeft niet verwijderd te worden.
Ga best als volgt te werk:
-verwijder het tussenstukje tussen de batterijcover en de zekeringskast.
(de draairichtingstaat erop vermeldt,losdraaien en optillen)
-verwijder het cover van de batterij.
-verwijder de cover van de zekeringkast,juist achter de koplamp.
-maak de bevestigingscover los aan de achterkant van de koplamp.
-je kan de binnenkant van de koplamp nauwelijks zien,je kan het best eerst eens bekijken met een spiegeltje.
-je kan de defecte koplamp losmaken met de beugeltjes naar buiten de drukken.(moet op de tast gebeuren)
-let op dat je de nieuwe lamp op dezelfde wijze monteerd,dwz met de pin naar de bovenkant.(het is een type H7 (15€stuk!!))
Hopelijk heb je hier iets aan,het heeft me de eerste keer ook 1uur gekost.
Indien het je niet lukt ga je best langs bij je dealer.
(ze kennen waarschijnlijk enkele betere truckjes)
Good luck
Ulrich “


Bij mij is het ijzeren spanningsdraadje om de lampdeksel vast te houden niet meer vast te zetten omdat het oogje in de plastic houder kapot is gegaan. Gevolg is dat de lamp door vocht in het lamp’huis’ waarschijnlijk ook sneller kapot is gegaan. Ik heb er nu maar een soort tennisbal tussen geduwd om de deksel dicht te houden.

Ik ben er voor alleen het lampje + ontdekken e.d. 30min mee bezig geweest.
Lampje kostte bij de Karwei 5,99€ lamp H7

Gerret

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook