2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
C6 Automaatolie vervangen bij Johan Oldenhage
Gepost: 21 december 2012 11:19 AM
  [ # 16 ]

Gisteren in mijn AISIN automaat de olie laten verversen bij Garage Johan Oldenhage.
Mijn C6 3.0 HDI heeft 76000 km gelopen. De oude olie kwam er pikzwart uit.
8 liter vervangen en nog met 4 liter extra doorgepoeld.
Resultaat:
De auto lijkt veel crispier te schakelen ook bij het optrekken, ook het verbruik lijkt
danig te verbeteren [zo’n 10%]. Ik had van te voren geen klachten maar al met al een
aan te bevelen aktie na 80 duizend km. De service bij Oldenhage was ook top.
Het juiste gereedschap en vakbekwaamheid deden z’n werk.

Profiel  
 
Subtilo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-02-2011

Gepost: 21 december 2012 10:34 PM
  [ # 17 ]

Vanmiddag de automaat van mijn Peugeot 407 coupé 2.7hdif preventief laten flushen bij Johan Oldenhage.
In de basis is het dezelfde motor en automaat als in de Citroën C6. Vandaar dat ik op dit topic reageer.

Afgezien van het soms wat zenuwachtig/schokkerig opschakelen bij koude start had ik geen klachten.

Johan heeft eerst de auto geïnspecteerd en nam daarna een monster van de oude automaatolie voor het lab. Vervolgens werd het spoelapparaat op de leidingen naar de oliekoeler aangesloten. Er werd met draaiende motor gespoeld. Aan de kleur van de olie in de retourslang was duidelijk te zien dat de spoelbeurt geen overbodige luxe was. De oude olie was na ruim 166.000 KM behoorlijk vervuild en zo goed als zwart i.p.v. rood.

Na een klein uurtje spoelen werd het apparaat losgekoppeld en konden de oliekoeler slangen weer aangesloten worden. Daarna werd het geheugen van de automaat met de testkast gereset (weer op nul) om onnodige foutmeldingen te voorkomen. Na het afrekenen ben ik weer in de coupé gestapt en naar Amsterdam teruggereden. De automaat schakelt nu fluweelzacht en het zenuwachtige/schokkerige gedrag is verleden tijd. Kennelijk was de automaat er echt aan toe. Het resultaat overtreft mijn verwachtingen.

Hulde voor de vakkundigheid, service en klantvriendelijkheid van garage Johan Oldenhage. Een van de weinige garages waar servicegerichtheid nog hoog in het vaandel staat en je op ouderwets klantvriendelijke wijze geholpen wordt. 

Ik kom zeker nog vele keren terug!

Profiel  
 
Gepost: 21 december 2012 10:49 PM
  [ # 18 ]

Een echte aanrader dus !!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 04 januari 2013 09:47 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de 4HP20 van mijn XM ook laten flushen, 40K km na een totale revisie en het was aan de kleur van de olie te zien wel nodig.
Het hele proces is leuk om te zien en kost nog geen uur. Ik persoonlijk zou het om de 40 à 50k km laten doen, als het je tijdens de levensduur van je auto een bakrevisie scheelt is het gauw verdiend.

Hier nog even een filmpje dat toont hoe e.e.a. in z’n werk gaat:

http://youtu.be/zae-ujp3OA8

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 11 januari 2013 07:35 PM
  [ # 20 ]

Vandaag op FB weer twee C6´en gespot bij GJO voor een flush.

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 11 januari 2013 07:41 PM
  [ # 21 ]
andre.smulders schreef:

Gisteren in mijn AISIN automaat de olie laten verversen bij Garage Johan Oldenhage.
Mijn C6 3.0 HDI heeft 76000 km gelopen. De oude olie kwam er pikzwart uit.
8 liter vervangen en nog met 4 liter extra doorgepoeld.

Vervanging is inderdaad 8-9 liter. Het spoelproces dat daarna begint is het pakweg 20 minuten rondpompen van de nieuwe olie door de (warme) bak en langs een oliefilter in het spoelapparaat. In principe wordt daar geen extra nieuwe olie voor gebruikt. Die 4 liter extra snap ik dan ook niet.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
sjohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-01-2013

Gepost: 12 januari 2013 01:51 AM
  [ # 22 ]

Vandaag de automaatolie laten vervangen bij Oldenhage en een update van de soft.
De wagen een c6 met 160.000km schokte vooral bij de 1 naar 2 als hij warm kwam te staan.
Met niet te veel vewachting van Belgie uit naar Nieuw Vennep gereden, met de idee van baat het niet dan zal het zeker niet schaden.
Ter plekke lekkere koffie gekregen en uitstekende service. Zelfs een extra gedaan door die mensen ivm stabilisatorstang.
Ze zijn de moeite waard die nederlanders.
Bij de terugrit tot twee keer toe in fileverkeer gekomen , maar ja dan is de rit ook weer wat langer en aangenamer,en hoewel de wagen dan meestal toch zijn kuren krijgt , nu niet echt iets ondervonden.
Morgen nog eens grondig uittesten in echt stadsverkeer maar blijkbaar is het toch al beter dan je zou verwachten. very good

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2013 12:20 PM
  [ # 23 ]

Oldenhage vond de olie nog niet schoon genoeg en heeft nogmaals 4 liter vervangen.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 januari 2013 12:45 PM
  [ # 24 ]

Bij deze ook even ons verhaal. Gaat dan wel niet over een C6, maar een C5 ph2 Carlsson, maar het heeft wel alles te maken met het automaat spoelen. Wat een geweldige mensen zijn het toch, daar in Nieuw-Vennep!

De Carlsson had bij aankoop 115.000 gelopen en had ongeveer een half jaar op het terrein van de dealer gestaan. Auto in Duitsland opgehaald en mee naar Nederland gegaan, niets aan het handje en super schakelen! Na invoer direct in de auto gestapt en naar Munchen gereden. Daar begon de auto wat vervelend te schakelen. Stotteren, vervelend opschakelen naar de 4e versnelling en ook langer en minder soepel terug naar zijn 4. Daarop is de automaatolie gespoeld bij Johan Oldenhage. Gaf wel veel verbetering, maar super was het nog niet… Na overleg met zijn monteur op de bollenvulmeeting van dit forum de auto daar nog een keer neergezet om het brein open te maken en te reinigen.
Zo gezegd, zo gedaan. En wat een gigantisch verschil zeg! Resultaat was dat de auto inmiddels weer schakelt als een nieuwe! Niets dan hulde voor deze heren!!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 25 januari 2013 01:11 PM
  [ # 25 ]

Ook ik heb meteen een reiniginsceremonie ondergaan.
Zwarte olie er uit en vervangen door nieuwe.
Bijna alle klachten zijn weg,zoals onzeker schakelen, doorhalen na koude start, etc.
Groot aantal storingen verholpen, het rijdt allemaal een stuk soepeler, ik verbeeld mij dat hij ook een stuk minder deint.
Nu nog even een Lexia scoren voor een AMVAR kalibratie.

Hij bokt nog teveel naar mijn zin tussen 4 en 5, dus misschien ook een breinbeurt?

Benieuwd wat dat kost.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 januari 2013 01:13 PM
  [ # 26 ]

Kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar die vielen reuze mee. Juist die 4-5 schakeling ging slecht en verloopt nu beduidend soepeler! Voorkomt op de lange termijn een hoop problemen!

Profiel  
 
sjohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-01-2013

Gepost: 30 januari 2013 10:04 AM
  [ # 27 ]

Half januari heb ik een flush laten doen op mijn C6 van ruim 165.000km en inderdaad er is een positief verschil.
Voordien bokte de wagen veel meer maar af en toe krijgt hij toch nog zijn kuurtjes.
Bedenk wel dat ik ondertussen een 1500 km tot 2000 km verder zit.
Het verschil is ook dat de wagen precies anders is afgesteld.
Voordien stelde zich het probleem van 1 naar 2 en 3 naar 2 terwijl dit nu ook bij een hogere versnelling ligt.
Aanstaande dinsdag 5 februari heb ik afspraak bij Oldenhage om ook het brein even te laten nakijken.
Ik krijg niet de garantie dat het dan ok zal zijn maar aan de hand van vorige reacties wil ik dit best even proberen.
Duimen dus.

Profiel  
 
sjohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-01-2013

Gepost: 09 februari 2013 05:39 PM
  [ # 28 ]

Op 9 februari heeft men het brein apart nog eens gespoeld. Dit nam aardig wat tijd in beslag en de mensen in Nieuw Vennep hadden echt hun best gedaan.
Bij de terugrit ben ik eerst via Gent gereden en dan vervolgens naar Turnhout en dan huiswaarts.
Zodoende had de wagen dadelijk wat km te doen.
Op het eerste zicht leek het een verbetering doch na deze km begon het probleem zich weer voor te doen.
Het schokken kwam terug.
Zodoende ben ik me gaan informeren bij mensen die in transmissies doen. Verscheidene wisten al aan de telefoon te zeggen dat alles moest worden vervangen.
Uiteindelijk kwam ik bij een bedrijf terecht dat erop stond dat ik eerst even langs kwam voor een diagnose ook al was die wagen pas terug ingelezen
Ter plekke geen storingen vastgesteld.
Vervolgens nam de zaakvoerder de wagen even onderhanden en deed er een ritje mee om het probleem te kunnen achterhalen. Na wat kleine moeite , hem lukte het beter dan mezelf, lokte hij het schokken uit.
Hij vroeg me of de wagen in de ochtend stroef was maar dit is niet het geval. Zodoende komt hij tot de slotsom dat het kleppenblok met lineaire klep uitgesleten is en aan herstelling toe is.
Rdv werd dan ook voorzien voor 13 februari as.
Hij wist me te vertellen dat het spoelen wel goed is maar dat je dat eigenlijk preventief hoort te doen (60.000km) want eenmaal er schade is , is het te laat.
Hopelijk geraakt het euvel op de 13 de opgelost

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 februari 2013 05:50 PM
  [ # 29 ]

Heeft hij ook al gemeld welke kosten daar (ongeveer) mee gemoeid zijn?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
sjohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-01-2013

Gepost: 09 februari 2013 06:05 PM
  [ # 30 ]

ja, dat is ook nog zoiets. In oorsprong kreeg ik prijzen rondom de 1700 euro te horen ivm kleppenverhaal en een 3 tal dagen werk.
Bij de laatste echter was dit bijna de helft zijnde tussen de 800 euro en 1000 euro . Het onderscheid zou hem kunnen zitten dat deze niet het ganse brein zomaar zou vervangen en inlezen maar eerder de kleppen demonteren en dit deel juist herstellen door louter dat te vervangen.

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook