2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Schokken C3 e-hdi 2011
bx19trsaircoautlpg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-2011

Gepost: 11 februari 2013 07:40 PM
  [ # 16 ]

beste Erwin,

Bedankt voor je reactie, goed om te horen dat jou wagen het niet doet.
Je opmerking over de te lage toerentallen geldt niet voor mijn verschijnsel omdat ik deze klachten bij 80 km \u in zijn 4 heb en dan loopt de motor iets boven de 2000 t\min. zeker niet te laag n.m.m.

Ik heb intussen , als experiment, mijn gril afgetaped met gaf tape in een poging de motor sneller op temperatuur te laten komen.
de eerste resultaten zijn niet echt verschillend, wel is de uiteindelijke temperatuur hoger en wel
ca 96 graden in plaats van omstreeks 82 voor de ingreep.
(De waarden lees ik af op de OBD scanner via live data.)

Het schokken is de laatste week niet meer voorgekomen maar of dit “ondanks” of “dankzij” is weet ik nog niet, ik hou het forum op de hoogte.
groet van gj.

Profiel  
 
Gerrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 07 april 2013 11:13 PM
  [ # 17 ]

Die van mij doet het ook, meerdere keren bij de dealer geweest en krijg te horen dat het bij de C3 hoort.

C4 Cactus VTi 82 Feel ETG
Citroën C3 1.2 PureTech 82pk Feel NAVI, ECC, PDC, AIRBUMPS
Citroën C3 Aircross PureTech 82pk Feel | Navi | Airco

Profiel  
 
bx19trsaircoautlpg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-2011

Gepost: 09 april 2013 10:18 PM
  [ # 18 ]

Beste e-HDI schokkers

Het lijkt erop dat het schokken verholpen is.
De Dealer heeft de auto van nieuwe software voorzien en daarna heeft de auto in ca 1000 km slechts eenmaal heel licht geaarzeld bij ca 80 km\u.

Ik wil niet te vroeg juichen want de temperatuur is nu weer boven de gevarengrens maar de eerste dagen was het nog echt vrieskou, even afwachten dus.

De auto moest volledig koud zijn dus ik heb hem de avond ervoor bij de dealer gestald.

Ik hoop dat de anderen hier wat aan hebben, bij mijn collega zijn e-HDI is hetzelfde gebeurd, dus het is iets wat wel bekend is bij Citroen Nederland op de een of andere manier.

groet van gj

Profiel  
 
Gerrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-2009

Gepost: 21 april 2013 11:42 PM
  [ # 19 ]

http://www.dealer.citroen.nl/thalen-hoogeveen kent de nieuw software nog niet

C4 Cactus VTi 82 Feel ETG
Citroën C3 1.2 PureTech 82pk Feel NAVI, ECC, PDC, AIRBUMPS
Citroën C3 Aircross PureTech 82pk Feel | Navi | Airco

Profiel  
 
hgiessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-11-2012

Gepost: 12 juli 2013 03:27 PM
  [ # 20 ]

Goedemiddag beste mensen,

Na maanden van onderzoek is het probleem nog steeds niet verholpen. De auto trilde bij 72 km/h. Zodra je de koppeling intrapt dan is het weg. De auto heeft bij elkaar dit jaar zo’n 10 weken weken in de garage gestaan.

Het volgende is vervangen:
- 4x verstuivers
- totaal 3x aandrijfassen
- 2x ECG klep(?)
- nieuwe versnellingsbak
- 2x nieuwe draagarmen voor

Uiteindelijk kreeg ik de reactie dat de velgen krom waren, alle 4. Mogelijk is dit bij de zomer/winterbanden wissel gebeurd. Velgen daarom laten uitrichten.

Uiteindelijk resultaat is dat de auto niet meer schokt bij 72km/h, maar nu bij 80-82km/h.

Leasemaatschappij ziet de velgen als schade alhoewel de auto al trilde vanaf het begin. Uitrichten heeft geen zin gehad. Nu is het dan sowieso e vraag of het dan nog aan de velgen ligt als deze uitgericht zijn.

Ik ben heel benieuwd of iemand zich hierin herkent.

Graag jullie reactie, waarvoor dank!

Groet,

Hans

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 02 september 2013 11:47 AM
  [ # 21 ]

Een beetje een late reactie, maar mijn C3 1.6 e-HDI uit maart 2012 heeft het probleem ook.

Althans, ik kan me uit de afgelopen winter 3 momenten herinneren dat de C3 enorm begon te schokken tijdens het rijden. Let wel, het waren 3 momenten in de vroege ochtend, nadat het ‘s nachts enorm had gevroren en de temperatuur bij wegrijden nog ver onder 0 lag. De eerste meters in stadsverkeer verliepen vlekkeloos, maar zodra ik de snelweg op reed (uiteraard rustig accelererend, want de motor was nog steenkoud) begon het schokken zo rond de 90 km/uur (5e versnelling). Het hield enkele minuten lang aan. Ik heb nog uitgeprobeerd of het uitmaakte of ik op cruise control reed of niet en of gas bijgeven een verandering te weeg bracht, maar dat was niet het geval. Ik heb ook een keer de snelheid terug laten vallen naar zo’n 75 km/uur (5e versnelling), maar het schokken ging daarmee ook niet weg.

Maar zoals gezegd, het zijn slechts 3 momenten onder redelijk extreme omstandigheden. (De eerste keer was wel schrikken trouwens; ik had de C3 bijna aan de kant gezet en de hulpdiensten ingeroepen.)

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
hgiessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-11-2012

Gepost: 02 september 2013 01:54 PM
  [ # 22 ]

Goedendag forum lezers over het schokken C3

Bij deze even een update over het schokken van de C3. Na enige tijd is het schokken verholpen nadat de draagarmen waren vervangen. Het leek er in eerste instantie op dat het schokken niet opgelost was, echter na een tijdje rijden kan ik nu zeggen dat het probleem verholpen is. Ik heb de draagarm gezien en je zag aan de ophanging dat het rubber was opgerold door slijtage. Waar de slijtage vandaag is gekomen is niet duidelijk, maar mogelijk heeft Citroen een serie draagarmen gehad die mogelijk al af fabriek niet goed waren.

Ik hoop hiermee anderen te kunnen helpen met deze uitkomst.

Groet,

Hans

Profiel  
 
JB2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 06-10-2011

Gepost: 02 september 2013 02:00 PM
  [ # 23 ]

Beste Hans,

De draagarmen dus, heel typisch dat een probleem in het onderstel aanvoelt als een motorprobleem. De situatie die ik beschrijf betreft volgens mij iets wat motorgerelateerd is en voort komt bij extreme koude. Had jij dan (bijna) altijd last van het schokken,of niet?

Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.

Profiel  
 
hgiessen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-11-2012

Gepost: 02 september 2013 03:59 PM
  [ # 24 ]

Ik had het schokken altijd standaard tussen de 1500 en 2000 toeren. Bij elk weertype.

Ik hoop dat ik je hierbij heb geholpen.

Succes.

Hans

Profiel  
 
Marcodh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 09-02-2014

Gepost: 09 februari 2014 02:24 PM
  [ # 25 ]

Een goedendag C3 rijders,

Wij hebben sinds juli 2011 een C3 eHDI aangeschaft en waren erg blij met deze ruime en zuinige auto.
Gezien het feit dat wij erg voorzichtig zijn aangelegd, hebben wij 2 jaar/tot 80.000km extra garantie erbij gekocht.

Edoch na ongeveer 3 maanden begon de auto te schokken en reageerde het gaspedaal niet meer.
Terug naar de garage en daar werd ik goed ontvangen en had de chef-monteur een goed verhaal over het schokken, namelijk:
“ach het is een nieuwe auto dus moet er nog een update overheen en dan is hij helemaal goed.”

Maar tijdens een ritje naar mijn werk, in het voorjaar, wederom een auto die niet harder wilde, gaspedaal reageerde niet meer en schokte als een wild paard en ik moest naar de vluchtstrook.
Weer terug(zucht)naar de garage.
Wederom een update en inleren van de verstuivers, wat dat ook mag zijn.
Wij werden er behoorlijk moe van en begonnen de auto niet meer te vertrouwen, want wat als…
Aanvankelijk hadden we de problemen met name met kou (dan konden we er vaak wel op rekenen dat het gebeurde), maar na de update ging het een tijd goed tot deze keer dan en nu wisten we dus niet meer wanneer het zou gebeuren.

Na deze update ging het echter een tijd goed, maar weer verkeerd gedacht. Nu weer met kou.
Weer terug naar de garage, weer een update, ach hetzelfde verhaal.
De laatste keer vroeg de garage of een monteur de auto voor een week mocht meenemen zodat hij het probleem kon constateren.
Maar goed na een week geen resultaat, want het probleem had zich toen uiteraard niet voorgedaan (het was toen ook minder koud buiten).

De auto deed het weer “goed” maar we zaten beide met onze bilnaad bij elkaar geknepen met de gedachte “gaat het nu goed?”

Maar helaas weer na enige tijd weer een auto die niet reageerde op gaspedaal, hij schokte nu minder maar hield in en het brandstof gebruik liep gigantisch op.
Dus ja, u raad het al: weer een update en… wij zijn er moe van.

Nu het laatste:
Januari 2014 vakantie naar Frankrijk.
Onderweg naar Frankrijk via Belgie over de snelweg.
Vanaf de snelweg een afrit naar een volgende snelweg en deze heeft een lichte stijging in de weg.
Wij komen uit de bocht, 4e versnelling (80 Km/h)trap het gaspedaal in en… de auto gaat hevig schokken, geen reactie op gaspedaal en de snelheid loopt zeer snel terug, kijk in mijn spiegel want ik zag een vrachtwagen achter mij met grote snelheid naderen. De verbruiksmeter gaf op een gegeven moment 25ltr:100km aan. Enfin hoe ik de auto op de vluchtstrook heb gekregen weet ik nog steeds niet.
We zijn op een stationair draaiende motor de 1e afrit afgerold een straat in. Daar roken we de schroeilucht (als verdampte brandstof) en de motor maakte een hard geluid. We dachten echt dat de rook onder de motorkap vandaan zou komen, maar bij openen van de motorkap bleek er niets te zien. Wel was de motor bloedheet en rook erg sterk. We hebben Citroen Assistance gebeld en werden zeer goed geholpen, maar na 1,5 uur wachten was de motor gewoon normaal en was het probleem niet te constateren. Bij het starten maakte hij aanvankelijk wel nog het harde geluid, maar een testrit leverde niets op.
Wonder boven wonder de vakantie kunnen afmaken zonder problemen maar op dit moment zijn we er klaar mee.
Eenmaal terug in Nederland weer (aaaaahhhhh) naar de garage en ja hoor weer een update en inleren van de verstuivers.

De garage waar we naar toe gaan is niets over te zeggen - goede service - maar ik heb het gevoel dat zij ook niet weten wat er aan de hand is.
We hebben weer contact opgenomen met de rechtsbijstand want we willen weten wat nu de mogelijkheden zijn. Inmiddels staan er 70.000 km op de teller en is de garantie bijna voorbij. Wat daarna??
Wij vinden het jammer van deze auto maar we hebben er geen vertrouwen meer in. Het gaat steeds een tijd goed en dan is het er ineens weer. De laatste keer dan ook nog in een zeer ongelukkige en gevaarlijke situatie. Niemand kan ons garanderen dat deze update het probleem definitief heeft opgelost. En kan ik dan na de garantie steeds gaan betalen voor al die updates.
Wij hebben deze auto nieuw gekocht met het idee er toch 10-15 jaar mee te doen en geen problemen te hebben omdat we zelf precies weten hoe er in gereden wordt en hoe deze onderhouden wordt. Op deze manier is de lol van onze ‘nieuwe’ auto er echter al lange tijd af. We hebben eigenlijk nooit zorgeloos gereden, we hebben altijd de angst dat we weer hortend en stotend over de snelweg gaan.
Over het algemeen vinden we het een super-auto, als dit probleem niet steeds terugkeerde. We gaan dan ook in gesprek met de filiaalmanager van de garage want we willen een andere auto.

Na het lezen van de andere berichten en gezien het bouwjaar 2011 van de auto’s is mijn idee dat het een “slechte lijn” auto’s is geweest, maar goed nogmaals… mijn idee.

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 februari 2014 04:45 PM
  [ # 26 ]

Het probleem raakt vast opgelost na de garantie periode.
Dus bewaar elk bewijs van het euvel, heb je toch een been om op te staan.

Profiel  
 
Groningen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-02-2014

Gepost: 13 februari 2014 11:51 PM
  [ # 27 ]

Hoi

Ik heb dit probleem ook gehad (auto is van juni 2011). In hetzelfde toerental en ook wanneer ik hem op cruisecontrol had staan, maakt niets uit.
Mijn vriend zei toen dat het waarschijnlijk een filter was omdat ik nogal van ‘het nieuwe rijden’ ben. Ik heb toen een keer (nadat hij goed warm was gelopen) hem in alle versnellingen even goed doorgetrapt tot 4-5 duizend toeren zodat hij even kon schoonbranden en sindsdien heb ik het niet meer gehad.
Heb je dat al geprobeerd? Misschien wel een hele simpele oplossing maar niet geschoten is altijd mis toch?

Groeten!

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 28 december 2014 09:38 PM
  [ # 28 ]

Sinds de huidige kou heb ik de laatste 2 dagen ook last van schokken tijdens het rijden. Starten en wegrijden gaat goed maar zodra je op de provinciale weg of de snelweg komt lijkt de motor soms enkele seconden op 3 cilinders te lopen en de hele wagen trilt wat. Dat is in het stuur maar ook in het dashboard te voelen. Als de motor warm is na ca 10-15 km is het over. Is de oorzaak van al deze vergelijkbare al bekend?

Profiel  
 
Gijs47
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-2016

Gepost: 01 januari 2017 10:21 PM
  [ # 29 ]

Hallo,

Wij zijn sinds september 2016 eigenaar van een C3 1.6 e-Hdi. De km stand is nu ongeveer 125.000 en bouwjaar 2012.
De auto is in uitmuntende staat en door een uitstekende subdealer geleverd. Niets mis mee ....
Ook rijdt de citroen verder geweldig en we zijn erg tevreden. Verbruik valt iets tegen, maar toch .....

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 02 januari 2017 09:00 PM
  [ # 30 ]

gooi eens in een halfvolle tank een flesje injectorcleaner. Vooral als je Tango etc. tankt, kortere afstandjes rijdt is dat aan te bevelen. Brandstoffen van deze firma’s zijn wat schraal. Het hele injectorsysteem + kleppen krijgt dan een reinigingsbeurt. Baat het niet, dan schaadt het niet. Tank daarna eens de betere brandstof voor een maand. Kost wat extra, maar dan weet je het ook zeker.

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook