Blokjes vering bx
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 14 november 2012 01:16 AM

Dit weekend wil ik een bx transporteren waarvan de hydroliek (leiding) kapot is. Hoe kan ik de auto op hoogte krijgen en houden? Zou ik de auto kunnen opkrikken en iets tussen de vering plaatsen zodat hij tijdens transport op hoogte blijft? Iets van houten klosjes? Zo ja welke lengte en vorm (vierkant/rond/diameter) en waar te plaatsen?
Lees graag jullie reacties!
Mvrgr
Cooper

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2012 02:21 AM
  [ # 1 ]

Hallo,

Aan de achterzijde is het relatief eenvoudig en kun je klosjes plaatsen ter grootte van een palletbalk, zodat de draagarmen gefixeerd zijn (eerst krikken). Voor is echter een ander verhaal. Er is op het forum wel een tekening/foto te vinden van een constructie om ‘m op hoogte te houden, maar dat is een gedoe. Bovendien ligt de BX plat op z’n buik nu, denk ik. Heb je wel een lange ballk nodig of een hele platte krik om ‘m iets omhoog te halen.
Maarre… hoe ga je het transport aan? Op de autoambu, karretje of slepen? Dat laatste is niet echt aan te raden als de leidingen naar z’n moer zijn. Dan beter eerst een (nood-)reparatie uitvoeren, maar op een kantelambulance (kar) gaat het vervoer waarschijnlijk best.

Succes,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook