Mijn C5 HDI 3.0 Tourer - KLE-DB 310
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 02-11-2008

Gepost: 26 november 2012 09:14 PM

Vandaag bij de Citroën-Niederlassung in Keulen mijn nieuwe zwarte C5 HDI 3.0 Tourer opgehaald, en daarmee voor het eerst sinds elf jaar weer Citroënrijder-voor-dagelijks-gebruik. Ik heb de auto met 10.449 km op de klok gekregen, hij is van april dit jaar en was tot dusver in gebruik als directieauto bij de importeursvestiging.

In dit topic zal ik verslag doen van het wel en hopelijk weinig wee van de auto. En een foto volgt later deze week, als het wat lichter is.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 november 2012 09:36 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd. Zo’n 3.0d is een fijne motor.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 02-11-2008

Gepost: 27 december 2012 10:11 PM
  [ # 2 ]

Vandaag 930 kilometer gereden, vanuit mijn Duitse woonplaats Kevelaer met een omweg via Oostenrijk naar Oberstdorf, waar ik als verslaggever voor De Telegraaf bij het skispringen ben.

Eerste echt lange rit met de C5, en wat vooral opviel (naast de enorme hoeveelheid snelheidsbeperkingen en werkzaamheden en andere hindernissen die de voortgang beperken - wie zei er ook alweer dat je in Duitsland zo lekker kunt doorrijden?) is toch wel het verschil in veercomfort met mijn vorige auto van Duitse makelij. Maar goed, het had me ook verbaasd als dat niet zo zou zijn. Stoelen zaten op de lange afstand uiterst prettig, en ruitenwissers werkten naar behoren bij de soms stromende regen gedurende het tweede deel van de rit.

Ook bij snelheden van 200+ (waar dat mocht en kon) blijft de auto mooi rustig, en geen overmatig windgeruis bandengeluid oid. Wat dat betreft heeft Citroën de afgelopen jaren ook een flinke stap gemaakt.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 januari 2013 05:20 PM
  [ # 3 ]

ze moesten ook wel ... Smile proficiat

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 02-11-2008

Gepost: 15 april 2016 06:46 AM
  [ # 4 ]

Bij 141.000 km de eerste grote ingreep aan mijn C5 gehad: een lek in de hydraulische leiding naar de pomp van de stuurbekrachtiging, waardoor hij ongeveer reed alsof ik twee lekke voorbanden had. Een ingreep waarvoor volgens Citroën zes uur staat, maar wat mijn lokale dealer gelukkig nog wat sneller klaarde. Nu rijdt en stuurt de auto weer als vanouds.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook