verlicht boordcomputer
schutterke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-01-2010

Gepost: 27 november 2012 02:36 PM

wie iemand wat het kost om de lampjes in boordcomputer van xsara picasso 2008 te laten vervangen zijn er enkele stuk denk ik

Profiel  
 
Patrick M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-11-2012

Gepost: 02 december 2012 07:33 PM
  [ # 1 ]

Hallo, met mij zijn de lichtjes van mijn airco en verwarming kapot en 1 lichtje van mijn boordcomputer. Ik heb een tijdje gelezen dat je de lichtjes van je boordcomputer en van je airco zelf kunt vervangen. Ik ga mij daar in de week eens mee bezig houden en ik zal u dan iets laten weten.Ik heb ook wat zitten zoeken op dit forum. Tik eens dashboard verlichting xsara picasso in en je krijgt verschillende oplossingen ook met foto. Hopelijk ben je met dit bericht verder geholpen. Groetjes.

Profiel  
 
Patrick M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-11-2012

Gepost: 07 december 2012 04:31 PM
  [ # 2 ]

Hallo, ik heb vandaag de lampjes van mijn airco display en de lampjes van de boordcomputer vervangen. Dat waren er in het totaal 12. Op de display van de boordcomputer had ik eerst maar een paar lampjes vervangen maar toen brandde de andere zwakker. Ik heb ze nu alle 9 vervangen en het is maar een 20 tal minuten werk. Het zijn torx schroeven. Vanwaar ben je, ik ben van Hasselt.Misschien kunnen we iets afspreken.Groeten.

Profiel  
 
AZaaijer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 15-05-2008

Gepost: 19 december 2012 11:16 PM
  [ # 3 ]

simpel klusje

haal de lampjes bij je citroen-dealer, kost circt 70 ct p/s

boordcomputer:  die zwarte rand rondom kun je met een kleine schroevendraaier voorzichtig loswrikken, dan ligt de
unit zo voor je, enkel 2 thorx schroeven losschroeven en de rest wijst zich zelf wel

de airco-control/display is easy te bereiken
haal die hoes rond de versnellingspook los, en ook daar zie je 2 schroeven, deze uitnemen en dan trek je zo die hele achuine plaat voorzichtig los, de rest wijst hier ook zichzelf weer , klusje van 20 minuten,


risico           : laag
benodigd gereedschap   : een punttangetje, kleine schroevedraaier + Thorx svhroevendraaier
tijdsduur         : < 30 min
moeilijkheidsgraad   : laag/gemiddeld


suc6 !

C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz

Profiel  
 
brahman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 23-06-2012

Gepost: 12 juni 2017 06:23 PM
  [ # 4 ]

Welke lampjes zijn? Ik moet ze ook vervangen maar weet niet welke type.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook