1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroën C4 1.6HDI 110 pk laten chiptunen?
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 05 december 2012 04:32 PM

Zitten er hier mensen die ervaring hebben met het rijden met een getunede 1.6 HDI?
Is dit de moeite? Voel je echt een verschil?

De gegevens die ik al gevonden heb spreken van een kleine 30 pk extra.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 06 december 2012 07:14 AM
  [ # 1 ]

Niemand?

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 06 december 2012 09:41 AM
  [ # 2 ]

Toen ik mijn auto nieuw aangekocht had, heb ik overwogen om een chiptuning te laten doen,nu zoveel km later toch nog altijd tevreden van het orgineel vermogen, dus geen chiptuning.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
sjouke3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-2012

Gepost: 06 december 2012 09:55 AM
  [ # 3 ]

Mijn C4 1.6 HDi 90 pk bij 140.000 km laten tunen. De auto heeft nu bijna 200.000 km gelopen. Het resultaat was (is) verbluffend. Koppel is van 215 Nm naar 275 Nm enorm toegenomen. Aantal pk’s van 90 naar 118. Ik ben een rustige rijder echter het is een goed gevoel dat je, wanneer nodig deze extra kracht kunt gebruiken. Tot nog toe heb ik er geen enkel probleem mee ervaren. Gemiddeld is het verbruik 1:21.

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 09 december 2012 05:28 PM
  [ # 4 ]

Wij gaan binnenkort ook een C4 kopen, eentje van begin 2011. Ben ook geinteresseerd naar het tunen. Wat het kost, wat het aan extra vermogen oplevert en natuurlijk of de auto zuiniger gaat rijden. Voor het rijden met de vouwwagen is de 230 Nm meer dan voldoende, maar op termijn gaat er toch een caravan komen en zie dan graag toch wat extra Nm’s.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 02 februari 2013 10:09 AM
  [ # 5 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Ik heb hem laten tunen mijn vorige auto was zwaarder in kilo’s maar ook in vermogen   je voelde daar met 2000 toeren de tubo goed zijn werk doen en dat miste ik een beetje bij deze.
Dus bij de tuner geweest en het resultaat is geweldig meer vermogen dan de 2,0 diesel 212pk 310nm
Volgens de tuner is het nu 138pk 315 nm dus meer vermogen en minder kilo’s.
Dit is erg goed te vernemen en wat mij betreft een aanrader.
Ik moet je wel vertellen dat ik en rustige rijder ben dus ik belast hem niet en ook heb ik onze caravan nog niet achter de auto gehad.
Ik ben is westerbork geweest kosten 250€

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 02 februari 2013 12:40 PM
  [ # 6 ]

@glutendokter. Met de caravan zal de auto wel een stuk zwaarder worden belast. Kopelijk kunnen versnellingsbak en koppeling dat vermogen aan. Wij hebben inmiddels onze C4 1.6 met 92 pk en 230 NM koppel. Op zich vind ik de trekkracht prima. De C4 reageert ook enorm op het gas vanaf zo’n 1500 toeren. Je moet je met deze auto wel een rustige rijstijl aanmeten. Heb even kort met de vouwwagen erachter gereden. Die trekt de C4 op zich goed. Ik merk natuurlijk wel dat met name in de 5 er iets achter hangt. Maar is een enorme verbetering t.o.v. de 1,4 LPG met 86 pk en 132 nM koppel die er eerst voor stond als trekker. Zolang de auto nog in de fabrieksgarantie zit ga ik beslist niet laten tunen. In october is die afgelopen. Dan hebben we inmiddels ook voldoende km’s met de vouwwagen gemaakt om te kunnen beoordelen of er wel of niet getuned zal worden. Die tuner in westerbork had ik ook al gevonden via internet. Het bedrag is ook niet zo hoog. Wat zijn verder je ervaringen met deze tuner? graag hoor ik natuurlijk ook de nadelen en eventuele problemen. Is je C4 ook zuiniger geworden?

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 02 februari 2013 09:36 PM
  [ # 7 ]

Mijn ervaring is wel goed
smorgens om 11:00 gebeld en om 14:00 kon hij mij al helpen. Hij werk samen met iemand in Rotterdam dacht ik
Het is geen sjieke garage meer de garage om de hoek zeg maar in 1,5 uur was ik weer richting huis.
Of hij zuiniger is geworden weet ik niet.  Ik heb de auto al laten tunen toen ik pas 1 keer getankt had en dus niet precies weet hoeveel hij hiervoor gebruikte


Tuurlijk is de belasting groter met caravan maar onze caravan is niet echt zwaar, beladen 1050kg

de auto mag best veel trekken 1640kg dan ga ik er maar vanuit dat dit geen probleem op mag leveren.
Het is slechts 2 keer per jaar het is niet zo dat ik het hele jaar door rij met   de caravan er achter.

De tijd zal het leren maar ik verwacht geen problemen

Profiel  
 
sardonis
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013

- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Gepost: 03 februari 2013 08:45 AM
  [ # 8 ]

Wat betreft het verbruik ben ik wel wat teleurgesteld. Deze verbruikt amper iets minder dan mijne 7 jaar oude Vectra.
Zit nu op ongeveer 5.3 L/100 Km , 40% autosnelweg.
Had toch gedacht om altijd onder de 5 L te zitten.
Dus wat ze schrijven in de boekjes mag je wel met een serieuze korrel zout nemen.
Ook ik overweeg chiptuning maar dan vooral om het verbruik wat terug te dringen.
Heb wel wat schrik dat dit een grotere belasting kan worden voor de automaat en de koppeling.
Bij de Vectra was er sprake van een 2massa vliegwiel , hebben deze wagens dit ook ?

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 03 februari 2013 09:13 AM
  [ # 9 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Bij de Vectra was er sprake van een 2massa vliegwiel , hebben deze wagens dit ook ?

Onze 92 pk zit ook ongeveer op dat verbruik. Gezien wat ik hier en daar heb gehoord zal het niet veel zuiniger worden. Ik moet wel zeggen dat wij nog amper op de snelweg zijn geweest en voornamelijk woon/werk binnendoor doen. Dus relatief veel optrekken en afremmen. en de laatste tijd was het telkens aardig onder nul. Wat ik heb gelezen over chiptuning is dat er amper winst uit verbruik wordt gehaald. En ook hier zal het zijn, dat de resultaten altijd minder zullen zijn dan men beweert.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 03 februari 2013 02:54 PM
  [ # 10 ]

Tunen doe je naar mijn mening voor vermogens winst als hij zuiniger word is dat leuk mee genomen


Op de site’s van tuners staan de getallen winst wel maar of die kloppen qua verbruik. volgens mijn gebruiken zij de officiele cijfers van citroen zelf wat volgens mij niet te halen is in de praktijk.
Wie heeft de “nieuwe” getallen in de praktijk gereden die worden vermeld op de site.


Mijn boordcomputer geeft aan dat hij 21,7 verbruikt   mijn eigen rekensom geeft 1 op 19 aan 1000km 53 liter getankt


Met van alles wat aan km veel woonwerk, snelweg ,boodschappen gedaan in duitsland en even stevig gasgegeven ook 200km, kinder van schoolgehaald kortom van alles wat

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 03 februari 2013 03:02 PM
  [ # 11 ]

Dat geleuter over die verbruik cijfers, hangt gewoon af van je manier van rijden en uw rechtervoet.
Ik zit aan 5,1a5, 3 volgens de computer en met de vries koude was dit 1 liter meer, maaar rijd dan wel de spicifieke snelheden van de wegcode en met begrenzer limit en of cruise control.met de EGS Bak en niet gechiptt lekker orgineel.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
glutendokter
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 02-02-2013

- C4 (2004-heden) 1.6 16v VTR+ Coupe
Gepost: 03 februari 2013 03:21 PM
  [ # 12 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Je hebt gelijk, rijden als een oud wijf levert gunstige cijfers op. 
Ook ik maak veel gebruik van de cruise control

Ik heb deze auto gekocht omdat ik goedkoper wou rijden dan wat ik hiervoor reed en dat is gelukt.
Omdat ik wat pk’s/nm’s miste heb ik dat gecompenseerd met een tuning en ook dat is goed gelukt.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 03 februari 2013 03:59 PM
  [ # 13 ]

Ik heb ontdekt dat ik met mijn C4 zuiniger rij in de stad en op secundaire wegen dan op snelwegen en expreswegen. Terwijl dit logischerwijs net andersom zou moeten zijn.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 03 februari 2013 08:10 PM
  [ # 14 ]

Raar dat de ervaringen in verbruik zo verschillend zijn. Ik heb nog nooit een auto gehad die in de buurt kwam van de fabrieksopgave. Laatst beweerde iemand met zijn 1.2 TSI(benzine), 1 op 16,5 te hebben gereden over 3500 km met een vouwwagen erachter en volle vakantiebepakking. Ik wil zoiets niet geloven.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
sardonis
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013

- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 07:37 AM
  [ # 15 ]
glutendokter schreef:

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Je hebt gelijk, rijden als een oud wijf levert gunstige cijfers op. 
Ook ik maak veel gebruik van de cruise control

Ik heb deze auto gekocht omdat ik goedkoper wou rijden dan wat ik hiervoor reed en dat is gelukt.
Omdat ik wat pk’s/nm’s miste heb ik dat gecompenseerd met een tuning en ook dat is goed gelukt.

Kijk hé , zelf maak ik ongeveer 40.000 Km/jaar , dus bij de aankoop van een andere wagen keken we zeker naar het verbruik.
Dus wij zien C4 , gemiddeld verbruik 3.8 L , das mooi.
Dat die cijfertjes te mooi om waar te zijn , dat weet het kleinste kind maar om daar maar liefst 1.6L naast te zitten ?
Zuinger kan haast echt niet , geen airco , 100 - 105 op snelweg , 70 op secundaire wegen .
Zou me op jaarbasis toch rap een 800€ extra opleveren , rijden als een strijkijzer nemen we er dan maar bij.
Wat blijkt nu , deze wagen verbruikt geen ballen minder dan de vorige die dan nog een stuk zwaartder was en geen “haha laat me lachen” start/stop systeem had.

Sorry hé , maar eens te meer blijkt dat die zogenoemde cijfertjes enkel gemaakt zijn om Europa blij te maken .

Nog dit ,  mijn eerste wagen was een Opel kadett 1.7D : Wel , met deze haalde ik dus wel een gemiddeld verbruik van 5L !. En dat is dus dik 20 jaar geleden .

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook