VerDSte ID, mooi of niet ?
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 24 oktober 2004 01:38 AM

Te koop via marktplaats.nl een ID uit 1964. Niks bijzonders denk je. Maar een vraagprijs van € 11.500,- doet anders vermoeden. Aangeprezen met “zo’n mooie ID vindt u nergens”. Maar, is het nog wel een ID?

Uit de foto’s af te leiden aanpassingen:
- Pallas wieldeksels, strips bovenop voorscherm, sierelement achter wiel op voorscherm

- elektrisch schuifdak, in carrosseriekleur gespoten dak, roestvaststalen trompetten

- blauw leren bekleding

- roestvaststalen strip op wasbordje C-stijl (?), strips op bovenste knik portieren en achterscherm (?)

Verder nog een zwart omwikkeld stuur en de vaak voorkomende strips op de flanken en verstralers. Wat dan merkwaardig genoeg weer ontbreekt zijn de opbergvakken aan de portieren. Aan de parkeerlichtjes op de B-stijl is wel te zien dat het om een in België geassembleerde auto gaat. Maar ook die werden niet met zoveel opties geleverd.

Erg allemaal? Nee hoor, ieder zijn smaak. Maar € 11.500?

Meest bijzonder zijn toch wel deze horretjes:

Geen gezicht, maar ’t zal wel helpen.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 oktober 2004 02:04 AM
  [ # 1 ]

zonde van de oorspronkelijke eenvoud…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 oktober 2004 02:51 AM
  [ # 2 ]

Geef maar aan mij dan Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 24 oktober 2004 03:37 AM
  [ # 3 ]

zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 24 oktober 2004 02:51 PM
  [ # 4 ]
erik wijngaarden schreef:

zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.

horretjes heb ik ook eens gezien, op eea beetje gare DS die ik wel eens zie rijden….

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 24 oktober 2004 05:22 PM
  [ # 5 ]

Blijft inderdaad een kwestie van smaak, maar afgezien van de diverse strips en de niet geheel originele wasbordjes en frietzakjes, stuiten mij toch het electrisch schuifdak en het blauwe (!) leer het meest tegen de borst Shocked
Overigens vind ik zelf een zo kaal en origineel mogelijke ‘66 of begin ‘67 ID het meest aantrekkelijk (en dan ook nog in Gris Kandahar met het ongespoten dak Cool )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 24 oktober 2004 05:36 PM
  [ # 6 ]

Ach, je hebt puristen, en mensen die van een kitcar id/ds houden, mijn smaak is het niet, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn DS ook niet honderd procent zuiver is. Dan had ik ook geen toerenteller (digitaal) en elektronische ontsteking er in moeten zetten.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 oktober 2004 05:38 PM
  [ # 7 ]

nee klopt,
maar als je een DS met chroom wil, met leer en weet ik wat voor opties,
koop je beter een DS dan een mooie kale ID uit te bouwen.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 24 oktober 2004 09:57 PM
  [ # 8 ]
erik wijngaarden schreef:

zijn die horretjes niet orgineel dan?
ik heb ze wel vaker gezien.

Ze zijn mij nog nooit opgevallen. Toch heeft het wel wat. Hoef ik niet meer elke maand m’n snoek op z’n neus te zetten om de insecten en bladeren eruit te schudden. Trok altijd wel veel bekijks,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 25 oktober 2004 12:41 AM
  [ # 9 ]
rocco schreef:

nee klopt,
maar als je een DS met chroom wil, met leer en weet ik wat voor opties,
koop je beter een DS dan een mooie kale ID uit te bouwen.

Mmm…vind ik ook wel. Zou ik dan een purist zijn?
Naah, mijn DS had ook een Retronics electronische ontsteking, en ik had een lichtverklikkertje ingebouwd wegens te vaak een lege accu als mijn vrouw met de DS weg was geweest Laughing (was trouwens wel een Cool ding, want het was een behoorlijk hard gillende sirene die mijn zwager van een NAM-booreiland had meegenomen; je liet het wel uit je hoofd om je lampen te laten branden, en anders gingen de omstanders er wel van uit dat de DS prima beveilgd was tegen carjackers Wink )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 25 oktober 2004 06:33 PM
  [ # 10 ]

You aint seen nothing yet !

Bassman schreef:

stuit mij toch het blauwe (!) leer het meest tegen de borst Shocked

en ja hoor, het kan nog erger:

     

Deze ID20 stond een klein jaar geleden in België te koop. Zou dat leer zo duur zijn Confused:  Deze auto had een vraagprijs van € 17.500,-  Exclamation

Toch wel typisch dat de weg naar “andere” smaak weer richting België leidt.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 oktober 2004 02:25 AM
  [ # 11 ]

Nou, als je het terug orgineel kan maken vindt ik het best hoor. DAn zou ik em wel willen hebben. En nee, dan bouw ik em echt niet terug Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook