25 van de 129
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 06 januari 2014 11:29 PM
  [ # 361 ]

Beste mensen, het CX jubileum jaar is begonnen. Tijd om ook serieus te worden over onze rit van Gällivare naar Parijs. Tot nu toe hebben 25 auto’s vrijblijvend laten weten interesse te hebben om mee te rijden, waarvan er 3 zeker zijn en negen waarschijnlijk.
Het is voor ons belangrijk te weten over hoeveel deelnemers het gaat. Hoe groter de groep, hoe eerder we accommodaties moeten gaan vastleggen. Daarom zijn we van plan eind van deze maand een officiële inschrijflijst te maken. Geeft jullie de tijd nog even na te denken of je mee wil en kan.

JW

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AvjZuwBe84QQdEhpeU1HdFlFdDBZaE5QR1Qyb2lFTWc#gid=0

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 januari 2014 12:04 AM
  [ # 362 ]

Ik ben al sinds de Kerstdagen wat aan het lezen, routes bekijken en aan het nadenken over wat ik er mee wil.
Ik heb mijn status maar eens aangepast naar een level hoger: “probable”. Hoe ik het ga regelen en wie er met me mee rijdt weet ik nog niet. Maar ik heb toch steeds meer zin in zo’n heldenverhaal Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 07 januari 2014 12:09 AM
  [ # 363 ]

Beste CX liefhebbers, allemaal een heel goed 2014 gewenst - het 40-jarig jubileum van onze voiture.
Ik pak de draad weer op bij de 6e etappe van mijn rit uit 2004.

NACHT + DAG 20 - VRIJDAG 17 SEPTEMBER 2004 - RAID ARCTIQUE etappe 6

Göteborg ( S ) - Köln ( D ) 535 km

Op de boot in Göteborg besluit ik om een uur of half elf naar mijn kooi te gaan want ik heb morgen een lange rit. Als ik wil gaan slapen komen er vreemde geluiden uit de wand van mijn hut : een soort hoefgetrappel. Ik kan het niet thuisbrengen maar je hebt wel meer geluiden en trillingen op een schip dus het zal wel weer overgaan. Dat gaat het dus niet en ik kan niet slapen met dit gedoe op de achtergrond. Tegen twaalven meld ik me bij een balie en leg uit wat er loos is. Er komt meteen iemand luisteren en die kan het ook niet verklaren. Ik krijg toegang tot een andere hut en hier is het wel stil. Mijn spullen kan in de eerste hut laten liggen en ik heb dus nu twee tweepersoons hutten tot mijn beschikking. De tweede hut heeft ook nog een raam en zo kan ik de nacht op zee ook nog observeren, ook al valt er niets te zien.
Ik ga lekker liggen en geniet van de stilte. Totdat een flinke trilling mij doet schrikken, en nog één, en nog één…  We gaan toch niet zinken of zo ? Ik probeer er maar aan te wennen maar echt slapen lukt ook in deze hut niet. Het lijkt wel of als het schip een bepaalde golf moet nemen juist onder deze hut het hele schip iets doorbuigt. Ik denk dat ik de helft van de nacht wakker ben geweest. Als ik heel vroeg terugga naar mijn eerste hut is het daar nu wel echt stil en nu probeer ik hier nog maar een uurtje door te slapen. Helaas, het paard in de muur is ook weer wakker en nu word ik helemaal gestoord. Ik kleed me aan en ga het dek op. Om zes uur ‘s ochtends is er nog niemand en dat is eigenlijk ook wel apart. Helemaal alleen buiten op zee in het donker. De zon komt al langzaam wat licht over de horizon strooien en het is best aangenaam hier. Ik heb even rust.
Als ik om zeven uur terug ben in mijn hut ( nummer één, met het paard ) meld de omroepinstallatie dat ontbeten kan worden. Dat ga ik dan maar doen ook.

Na de zeer onrustige nacht en het ontbijt aan boord waar ik nog voor moest betalen omdat ik daar geen voucher voor had, rij ik om negen uur de boot af. Vlot verlaat ik Kiel en ga de Autobahn op. In Duitsland kan je beter opschieten dan in Noorwegen of Zweden !
Terwijl de afstanden op de borden langs de snelweg zich opstapelen besluit ik om van het gelazer in één keer af te zijn en gewoon door te rijden tot Keulen. De brandstoftank zit toch vol en dus moet dat genoeg zijn voor de ruim 500 kilometer van vandaag. Het is mooi weer en met het raampje open is een gangetje van 140 km/u best aangenaam. Je wordt dan wel steeds ingehaald door veel snellere Duitsers, maar dat maakt niet uit. Zo kom ik tegen een uur of twee bij Keulen in de buurt en hier wordt het druk op de weg. Ik kom in een korte file en moet even boven op de rem gaan staan want het staat plotseling echt stil. Als ik op het vliegveld aankom ga ik eerst tanken. Het hotel ligt niet bij het vliegveld maar in een plaatsje er naast. Ik rij er naar toe en nu is er weer een reserverings-probleem : de datum klopt niet en vandaag zit alles vol. Dan naar het hotel er naast en daar kan ik voor veel minder geld een eenvoudige maar nette kamer krijgen. Dat is dus toch nog goed gekomen.
Even uitrusten en dan op naar het vliegveld om wat te eten en om vliegtuigen te observeren.
Intussen ben ik al bijna bij het einddoel van de rit : Parijs !

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 januari 2014 05:54 PM
  [ # 364 ]
jaco schreef:

Ja, dat ritje Lapland…

... Dat staat voor mij weer helmaal op losse schroeven…

Twee personen met serieuze interesse om mee te rijden, hebben helaas laten weten het niet aan het thuisfront te kunnen verkopen. Ik heb geen idee meer wie ik nog kan vragen als reisgenoot cq. co-piloot. Als daar geen verandering in komt, moet ik deze trip aan me voorbij laten gaan.


Na bovenstaand bericht heeft forumer Breeze de stoute schoenen aangetrokken en te kennen gegeven dat hij wel graag mee zou willen. Vandaag hebben we elkaar even gesproken en zijn we tot de conclusie gekomen dat we deze prachtige trip graag samen willen ondernemen. Het licht staat dus ineens weer vol op groen!!  dance

Breeze, bij sommigen ook wel bekend als Adri, lijkt het leuk om op de heenweg de Atlantische kustweg te rijden. Daarom ga ik mijn eigen plannen voor de heenweg nog eens onder de loep nemen. De kustweg lijkt mij geweldig, maar vanuit kosten- en tijdsoverwegingen had ik al gekozen voor de snelle 3-daagse route door Zweden. Door het gesprek met Breeze begint het bij mij echter wel weer te kriebelen… We gaan zien wat het wordt.

Samen kijken we uit naar de definitieve lijst deelnemers. Very Happy

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 11 januari 2014 07:19 PM
  [ # 365 ]

Dat is goed nieuws Adri en Jaco. Goed om te horen.

Ik kan je de heenweg over Noorwegen wel aanbevelen. Maakt de tocht heel afwisselend. De Atlanterhavsveien lijkt mij ook fantastisch maar de tijd voor een uitgebreide Noorse heenreis heb ik in het najaar helaas niet. In April ben ik ook een week in midden Scandinavië, maar of het dan lukt is even de vraag.


JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 januari 2014 07:33 PM
  [ # 366 ]

Jij krijgt vaker de kans om die route te rijden, voor ons zou het een unieke kans zijn. Maar ik moet daar echt nog even op studeren..

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 januari 2014 08:13 PM
  [ # 367 ]

Ik hoorde net het goede nieuws van Adri tijdens de nieuwjaarsreceptie bij Johan Oldenhage. Mooi!  very good

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 11 januari 2014 10:00 PM
  [ # 368 ]

Ja we hebben er zin an. Ook nog even een leuk gesprek gehad met Branko. Hij heeft alles al besproken en geregeld, kijk dat is de spirit.

Adri

Oh ja Jaco, het was voor Yuri niet zo leuk dat ik precies wist wat de clou van zijn conference was Wink

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 januari 2014 10:55 PM
  [ # 369 ]
Breeze schreef:

Oh ja Jaco, het was voor Yuri niet zo leuk dat ik precies wist wat de clou van zijn conference was Wink

Hier natuurlijk off-topic, maar dan moet die jongen maar niet zo voorspelbaar zijn. Laughing

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 januari 2014 10:57 PM
  [ # 370 ]
par eXeMple! schreef:

Ik hoorde net het goede nieuws van Adri tijdens de nieuwjaarsreceptie bij Johan Oldenhage. Mooi!  very good


het wordt al een heel leuk gezelschap zo in Lapland, vind je ook niet?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 januari 2014 01:50 PM
  [ # 371 ]

Gisteravond ,alles eens even op de planning gezet,
En zoals het er nu uitziet,gaat dat helemaal goed komen dance gooi
Dus de kans dat ik mee ga wordt steeds groter happy
Nu nog een passende cx vinden Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 19 januari 2014 12:25 PM
  [ # 372 ]

Goed nieuws, Frank!

Je hebt de prestige toch wel af voor die tijd? Very Happy

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 19 januari 2014 06:25 PM
  [ # 373 ]
F.SvM schreef:

Nu nog een passende cx vinden Laughing

Ga je toch gewoon in de break,
dan kunnen we daar mooi de doos met reserveonderdelen in zetten.  Wink

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 19 januari 2014 07:03 PM
  [ # 374 ]

Da’s nog eens een goed plan!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 januari 2014 08:00 PM
  [ # 375 ]

Eens… De resereveonderdelen meenemen in de betrouwbaarste auto!

Profiel  
 
 
25 van de 129
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook