28 van de 129
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 09 februari 2014 09:15 PM
  [ # 406 ]

Liefhebbers, zoals jullie hierboven hebben gezien zijn Rens en Joost tot het uiterste gegaan om jullie een unieke rit aan te bieden.
Ik ben deze keer ook van de partij en het zal nog veel specialer worden dan mijn ritje uit 2004.

DAG 21 en 22 - ZATERDAG 18 en ZONDAG 19 SEPTEMBER 2004 - RAID ARCTIQUE etappe 8

Köln ( D ) - Paris ( F )  - Badhoevedorp ( NL ) - 665 + 560 km

Ik ben al om zeven uur bij de auto en constateer dat de olie weer laag staat. Ik doe er ¾ liter olie bij en ga op weg. Via Köln-Porz rij ik eerst wat binnendoor en zoek even later de snelweg op. Het is nu de E40 afrijden naar Brussel.
Om kwart over acht rij ik België binnen en nog eens een uur en een kwartier later sta ik bij het Atomium in Brussel. Even een paar foto’s maken en dan weer verder op weg naar Parijs.
In een uur ben ik in Frankrijk en nu is het nog ruim 200 kilometer naar Parijs. Op een gegeven moment wordt aangegeven waar de tankstations zich langs de Péage bevinden.
Total is de laatste over ruim 150 kilometer. Uiteindelijk wil ik geen risico nemen en tank dan maar bij Shell 50 kilometer eerder. Dan ga ik ook maar eens lunchen.
Als ik bij Parijs aankom rij ik eerst naar Aulnay-sous-Bois waar de PSA fabriek staat waar indertijd de CX is gemaakt. Ik meld me bij de portier, maar in het weekend is alles gesloten en hij begrijpt niet goed waarom ik hier kom ...
Dan weer terug richting Parijs. Ik rij de Périphérique op om richting Eiffeltoren te komen.
Eerst kom ik vlakbij de Arc de Triomphe en daar ga ik maar even midden op de Champs Elysées parkeren voor een foto. Daarna rij ik naar de Eiffeltoren, eerst aan de ene zijde van de Seine en daarna aan de overzijde.
Mijn bestemming is nu Tremblay-en-France waar het laatste hotel van mijn trip ligt.

De volgende morgen ontbijt ik weer vroeg en via de snelwegen ten oosten van Parijs spoed ik mij op deze vroege zondagmorgen naar de zuidzijde van Parijs. Dit gaat erg vlot en een half uur later rij ik al weer de stad binnen. Ik poseer de auto eerst even bij de indrukwekkende gebouwen van de Biliothèque Nationale de France.
Mijn doel is om vanmorgen een bezoek te brengen aan de grondlegger van mijn favoriete automerk, de heer André Citroën. Daarvoor moet ik op het Cimetière du Montparnasse zijn en als ik er parkeer is het net negen uur en gaat de poort open. Ik bezoek het familiegraf van de Citroëns en bedank de grondlegger voor mijn fijne vakantie. Laten we hopen dat deze boodschap is overgekomen.

Tja, en nu is het lekker rustig in de stad en het is ook goed weer en dus ga ik nogmaals de auto fotograferen bij de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe. Ik verlaat de stad uiteindelijk om een bezoek te brengen aan het Musée de l’Air et de l’Espace op Le Bourget, net ten noordoosten van Parijs. Er stond daar altijd het eerste prototype van de Concorde maar tegenwoordig is er een tweede ex Air France toestel bij gezet. Dat is wel mooi hoor, twee Concordes neus-aan-neus bij elkaar.
Tegen de middag rij ik hier weg en verplaats me via de Autoroute naar Lille om via Gent en Antwerpen de Liefkenshoektunnel richting Rotterdam te rijden. Via de Erasmusbrug verlaat ik Rotterdam en bezoek ik mijn ouders en broer in Hoofddorp.
Na het eten ga ik naar huis en onderweg bij een inhaalmanoeuvre wil de auto opeens wel erg graag linksaf de bomen in. Het is even stevig sturen maar alles gaat goed. Thuis aangekomen zie ik dat de linker voorband half leeg is. Dat wordt een band wisselen morgenochtend als ik weer naar mijn werk mag.
8.700 Kilometer, geen problemen en een lekke band bij thuiskomst !

Nu in 2014 ga ik de lange route via de Noordkaap rijden, 10.000 kilometer per CX !

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 10 februari 2014 08:50 AM
  [ # 407 ]

Mooi verslag Branko. 8700 km zonder panne.
De Raid Arctique 1974 was bedoeld om aan te tonen dat
de de CX onder alle omstandigheden een betrouwbare auto is.
Dat werkte in 2004 nog steeds en hopelijk in 2014 ook.
Dan nemen we de doos met onderdelen ongeopend weer mee
naar huis.

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 12 februari 2014 09:11 PM
  [ # 408 ]

Hallo allen, mag ik even jullie hulp inschakelen? Ik ben vreselijk slecht in het plannen van reizen en zit nu uit te zoeken wat de heenreis via de Noorse kustweg betekent qua kilometers en aantal dagen.

Heb ik gelijk dat het van Utrecht naar Kiruna via de Noorse kustweg ca. 3100KM is? En kan dat in ca. 6 dagen?

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 12 februari 2014 10:58 PM
  [ # 409 ]

Als ik “even snel ” naar Kiruna zou willen rijden via de Noorse kustroute in 6 dagen, dan denk ik onderstaande route te volgen. Let op, het bestaat uit stevige etappes over niet-snelwegen in Noorwegen. Maar volgens mij kan dit best.

Maar misschien zijn er anderen die het anders zouden voorstellen.

Leuk die voorpret !

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 februari 2014 11:22 PM
  [ # 410 ]

Met de nachtboot naar Oslo?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 12 februari 2014 11:48 PM
  [ # 411 ]

LOL, via Rijnkade richting Vredenburg. Is dit een routeplanner van 45 jaar geleden?

Edit: de Rijnkade bestaat nog steeds, zeker in afwachting van het weer opengooien van de Catharijnesingel.

De route van Branko ziet er goed uit Jaco, zeker omdat ik er niet tegenop zie om een paar forse dagafstanden af te leggen. En ook omdat de route via Grote Belt- en Sontbrug spectaculair is, zeker aangezien ik een bescheiden maar niet onbelangrijk aandeel heb gehad in de bouw ervan.

Adri

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 februari 2014 08:53 AM
  [ # 412 ]

Mooie route via Noorwegen. Naast de Zweeds-Deense bruggen natuurlijk ook de atlanterhavsveien meenemen.

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 februari 2014 09:52 AM
  [ # 413 ]

Om die Atlantershavsveien is het mij voornamelijk te doen.

Mijn hart zegt alvast JA, de agenda zegt JA, maar met mijn spaarpot moet ik nog even in debat.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 14 februari 2014 05:20 PM
  [ # 414 ]

Inschrijfformulier en betaling zijn onderweg.

Jan en Nel

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 februari 2014 11:26 PM
  [ # 415 ]

very good

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 februari 2014 11:26 PM
  [ # 416 ]

very good

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 februari 2014 11:26 PM
  [ # 417 ]

very good

JW

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 februari 2014 11:33 AM
  [ # 418 ]
RensKorevaar schreef:

Met de nachtboot naar Oslo?

Even opgezocht:

Kiel naar Oslo met Color Line
Vertrek za 16-08 om 14:00
Aankomst 17-08 om 10:00

Kosten voor 3 personen en auto, met 3-persoonshut: € 384,00

Valt mee als je bedenkt dat je toch ergens een overnachting nodig hebt als rijdend (via de brug) naar Oslo zou gaan.
Voordeel is dat je uitgerust aankomt en dat je al een flink deel van de route achter de rug hebt.

Interessante optie!

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 15 februari 2014 01:20 PM
  [ # 419 ]

Zeker een interessante optie Peter!

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 15 februari 2014 02:25 PM
  [ # 420 ]

De nachtboot naar Oslo is zeker een optie. Maar ik probeer mijn monumentale rit tot 10.000 kilometer op te rekken. In 2004 was het maar 8700 km en ik vind autorijden zo fijn !

Profiel  
 
 
28 van de 129
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook