45 van de 129
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
3e Raid Arctique, Kiruna SE > Paris FR, 26 aug - 1 sep 2014
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 30 maart 2014 01:24 PM
  [ # 661 ]
F.SvM schreef:
jaco schreef:

Leuk man, dat enthousiasme van de Zweden. Kunnen we de vrouwtjes niet overhalen om helemaal mee te rijden tot Parijs? Very Happy

  Wink


Wat voor feestje wil jij er van maken joh? Jij hebt ook makkelijk praten, met je Break. Laughing

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 30 maart 2014 01:25 PM
  [ # 662 ]

Daar heb je een punt, Jaco.

JW

edit: jemig, ik reageerde nog op de vorige post van Jaco.
Wat gaat dat snel hier. EH . . Dat van die break, wil ik dat weten?  Wink

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 31 maart 2014 12:37 AM
  [ # 663 ]

Hier onder twee kranten artikelen uit het najaar van 1974. Uit de artikelen blijkt wel dat de komst van de Citroëns CX en de journalisten niet onopgemerkt bleven. Niet iedereen was gelukkig dat heel Björnfallan zeven weken bezet was door Citroën. Het zou een negatief effect op het tourisme kunnen hebben.

Gemeenteraad Gällivare:
“Bezetting” van Dundret veroorzaakte debat

Malmberget . De inmiddels landelijk bekende bezetting van de toeristische faciliteiten van Dundret door een Franse autobedrijf afgelopen zomer, was het onderwerp van een tamelijk lange en soms heftige discussie in de vergadering van gisteren in de gemeenteraad.

Twee interpellaties werden beantwoord. De interpellaties werden gericht aan de voorzitter van de commissie sportieve en recreatieve activiteiten, die de opdrachtgever was voor de verhuur, maar hij was de stad uit en kon dus niet deelnemen aan het debat . Er is voorgesteld het punt uit te stellen tot de volgende vergadering zodat de voorzitter zich kon verdedigen. Na een stemming bleek een meerderheid de kwestie in deze vergadering af te willen handelen. Kjell Berglund (Gnistan‑gruppen ) stelde dat de kwestie van een dergelijke omvang was dat het aan de raad had moeten worden voorgelegd. Hij zette vraagtekens bij de verhuur gezien de verwachte negatieve PR-waarde. Emil Isaksson (VPK)  deelde de mening over de PR-waarde . Hij betoogde dat de sluiting van toeristische voorzieningen en vooral de manier waarop, een negatieve PR-waarde had kunnen veroorzaken. Albin Fyrsjö (VPK) vond ook dat de kwestie van de verhuur tijdens het drukke toeristische seizoen en zolang (bijna zeven weken) aan de Gemeenteraad had moeten worden voorgelegd.
Maatschappelijk handelde de sport- en recreatie commissie terecht. Uit een economisch rapport bleek dat de inkomsten in vergelijking met vorig jaar met 120.000 kr stegen. De sociaal democraat die in het debat sprak zat ongeveer op de zelfde lijn en verwees naar het economisch rapport. Er wordt echter gezegd dat het rapport op de zitting onvolledig was en slechts de bruto omzet toonde. De Raad heeft besloten om de reactie op de interpellatie toe te voegen aan de documenten.

(Norrskensflamman 2 oktober 1974)



“Wij konden niet weigeren “

- door Olle Öhman - ( Gällivare Kuriren )
De omzet voor het vakantiepark en Björnfällan Dundret is toegenomen met 127.893 kronen in totaal ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar . Maar voor de PR waarde had het geen enkele betekenis.

Zo schrijft Stichting Dundret en de sport en recreatie commissievoorzitter in Gällivare , Harry Brännström, in hun antwoord op twee interpellaties naar aanleiding van de verhuur van Dundret in juli en augustus door Citroën. (…) Harry Brännström merkt op dat de omzet die van vorig jaar overtreft zonder dat de uitgaven aanzienlijk zijn toegenomen.

Aanbod in februari
Een oriënterend verzoek voor de verhuur kwam al in februari 1974 via de reisorganisatie Nordkalott-Resor. Het bestuur behandelde de aanbesteding in maart en april en unaniem werd besloten dat de verhuurovereenkomst zou worden gesloten. (…) De achterliggende gedachte was dat men door de verhuur economisch goede resultaten zou behalen. PR-waarde had geen significante invloed hierbij, maar werd wel opgenomen in onze beoordeling . Er waren geen redenen om nee zeggen.

Jammer om te sluiten
In het antwoord betreurd men verder dat Björnfällan en vakantiedorp gesloten moest worden. Wij voelden ons als beheerders van de locatie ongelukkig onder het sluiten van de faciliteiten, maar helaas was dat één van de voorwaarden van de overeenkomst.
De reactie op de interpellatie toont ook aan dat de Stichting Dundret de effecten probeerde te verzachten met andere voorzieningen, zoals toeristische accommodatie Sami High School en een eetgelegenheid elders op Dundret.

Geen Gemeentelijke stichting
De stichting Dundret is geen gemeentelijke stichting, die is onderworpen aan de in de Gemeentewet vastgelegde regels. Het financieel verslag voor de periodes 1 juli - 1 september 1974 toont aan dat het verhuren van de huisjes in de Björnfällan en andere inkomsten een stijging te zien gaven van 34.767 kronen vergeleken met die van vorig jaar in dezelfde periode. In augustus, was de stijging van inkomsten nogmaals 93.126 SEK. Citroen huurde de faciliteiten van 13 juli - 26 augustus.

(Norrbotten-Kuriren 13 september 1974)

JW

Met dank aan de bibliotheek van Gällivare.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 maart 2014 01:12 AM
  [ # 664 ]

Dat Citroën alles voor andere bezoekers liet sluiten, moet inderdaad een negatieve indruk achtergelaten hebben. Dat de PR-waarde negatief beoordeeld werd, begrijp ik echter niet: de hele Europese autopers schreef in de zomer van 1974 over Gällivare en Lapland!

Ik neem aan dat onze reis wel een positieve PR-waarde zal hebben Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 31 maart 2014 10:19 AM
  [ # 665 ]

Wink De bezetting van Citroën in 1974 heeft in ieder geval geleid tot een omzetstijging van SEK 14250 in 2014 voor het hotel op Dundret.

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 31 maart 2014 10:50 AM
  [ # 666 ]

Haha, heerlijk. Hopelijk gaat de berichtgeving over ons bezoek wat meer in op het verhaal achter ons bezoek, in plaats van een verhandeling over gederfde inkomsten. Misschien komt er wel iemand aan het woord over de hoeveelheid drankjes die we hebben gedronken? Of de grootte van de plasjes LHM die zijn achtergebleven… Very Happy

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 31 maart 2014 02:39 PM
  [ # 667 ]

Beide kranten bestaan nog. We schrijven ze een maand voor de reis aan voor een herkansing.
Een diepte interview met de CX rijders op de top van berg Dundret.
Positieve PR voor Citroën en Lapland.

JW

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 april 2014 09:41 PM
  [ # 668 ]

Voor degenen die komende zaterdag naar de voorjaarsmeeting gaan. Moeten we even een tijd afspreken hoe laat we er allen zeker weten zijn, zodat we de plannen voor Noorwegen door kunnen spreken?

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 02 april 2014 11:23 PM
  [ # 669 ]

Dat is goed. Hoe laat ben jij er? En wat heb je aan? Ik ben herkenbaar aan blauwe spijkerbroek en een paraplu.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 april 2014 11:31 PM
  [ # 670 ]

Ik heb nog geen planning, maar rond 13.00 uur kan ik er zeker zijn.

Je kan me herkennen aan de witte anjer op mijn borst mijn korte haar, zwarte bril en baard en mijn kop die boven de menigte uitsteekt. Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 april 2014 12:20 AM
  [ # 671 ]

Ik ga undercover Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 april 2014 09:36 AM
  [ # 672 ]

Ik zit op een zeiltje met onderdelen in mijn kofferbak…

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 04 april 2014 11:01 PM
  [ # 673 ]

De Raid Arctique 2014 wordt flink ge-linked sinds het Hemmings artikel. Hier een nieuws item op de site van een liefhebbergarage in het zonnige Californie.  ->klik
“When it comes to the Citroen CX, History Repeats Itself”

JW

PS ik heb ook al de eerste reacties vanuit het (ook zonnige) Australie binnen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 april 2014 11:26 PM
  [ # 674 ]

Dus de Raid Arctique is al tot een verkoopargument voor Californische CX’en geworden. Dan kun je wel nagaan wat de prijzen in Europa gaan doen tegen de tijd dat wij in Parijs aankomen Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5926
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 04 april 2014 11:37 PM
  [ # 675 ]

Ik denk dat we na september maar eens voorzichtig moeten gaan denken over een ‘world tour’. Er lopen hier vast wel een paar kwajongens rond die dat willen organiseren. Laughing

Profiel  
 
 
45 van de 129
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook