Locatie blokkeergat vliegwiel Tu5JP4 motor
thecure
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-2007

Gepost: 09 januari 2013 08:00 AM

Hallo Allemaal,

graag heb ik wat hulp om het blokkeergat te vinden van het vliegwiel van mijn tu5jp4 motor.
deze is nogal moeilijk te vinden.
ik denk dat ik hem heb gevonden, op de bijgevoegde foto’s heb ik hem met een pijl aangegeven.

kan iemand bevestigen of dit inderdaad het blokkeergat is, en zo niet, waar kan ik deze wel vinden?

alvast bedankt.

Afbeelding Bijlagen
motor 1.jpgmotor 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2013 12:12 PM
  [ # 1 ]

Voor zover ik het weet zit het gat daar niet meer, of zeer lastig te vinden.
Ik neem aan dat je dit voor een D-riem wissel nodig heb ?
De nieuwe riem is al voorgemarkeerd, op het krukasriemwiel en nokkenas riemwielen, staan merktekens.
Als je de nokkenasssen op tijd zet en blokkeert, kun je de oude riem eraf nemen en de nieuwe er op.

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 12:16 PM
  [ # 2 ]

Zit daar nog wel, maar is inderdaad zeer lastig te zien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
thecure
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-2007

Gepost: 09 januari 2013 03:36 PM
  [ # 3 ]

super, bedankt!

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8222
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 januari 2013 01:44 PM
  [ # 4 ]

Even twee plaatjes van mijn home-made blokkeerpen in het gat.

Afbeelding Bijlagen
IMG_4371.jpgIMG_4373.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
thecure
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-2007

Gepost: 22 januari 2013 01:31 PM
  [ # 5 ]

duidelijke foto’s! bedankt! als het nu niet gaat lukken…

Weet iemand eigenlijk of er veel kwaliteitsverschil zit in SKF, Gates, Febi, m.b.t. de riemen, rollen en waterpompen?

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 juni 2021 08:54 PM
  [ # 6 ]

Is er hier iemand die wellicht de instructies heeft aangaande het vervangen van de distributie van een tu5jp4?

De 207 van mijn vrouw is aan de beurt namelijk.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook