1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
de c6 van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 10 januari 2013 08:40 PM

goede avond allen,

omdat ik, samen met vele andere op dit forum, besmet ben met het citroenvirus, kan ik het niet laten om morgen een proefrit te gaan maken in c6. Onze huidige auto, c5 break uit 2003, moet helaas het veld ruimen en het leek mij de meest logische beslissing om daarom een c6 aan te schaffen. Ik ben sinds het uitkomen van dit type erg onder de indruk hiervan en vind het een fantastische auto om te zien.
Een aantal weken geleden kon ik een keer mee rijden en een c6 van een kennis naar een ds clubavond van de regio noord holland. Toen hij mij aan het eind van de avond afzette kon ik hem alleen maar vertellen dat ik enorm onder de indruk was van deze auto en dat ik er ooit moest en zou bezitten.

Ik heb mij reeds goed ingelezen op het c6 forum, maar graag zou ik toch nog even op een rijtje willen zien op welke zaken ik moet letten bij eventuele aanschaf van deze.

Heeft iemand een lijst met aankooptips voor mij?

Alvast bedankt, Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 10 januari 2013 09:36 PM
  [ # 1 ]

Goed keus, benzine of diesel?

Het beste wat je kan doen is iemand met ervaring opzoeken die de auto voor je nakijkt. De meeste die voor het eerst met een C6 rijden zijn meteen onder de indruk van de prestaties van de auto en merken de afwijkingen van de auto niet. Ook zullen veel problemen die wij als dealer of specialist weten jouw onopgemerkt blijven.

Maar natuurlijk wel een lijstje

Wielophanging/fuseelagers/rubbers van de onderste draagarmen/rubbers in de fuseestukken
Vering/veerbollen/lekkage veercilinders/lekkage retourleidingen
onregelmatige bandenslijtage
Schakelen automaat/lekkage automaat
Lekkage aan de motor, zowel olie als koelvloeistof
Diesels controleren koelwaterleiding LV wielkuip op roest

Benzine motoren, olielekkage bij de nokkenasverstelventielen. Erg belangrijk

Alle diesels roetfilter uit laten lezen

Ik zou sowieso proberen de auto uit te laten lezen.

En natuurlijk, zodra je een kenteken hebt, even de garantiehistorie na laten kijken en controle op openstaande terugroepeactie’s

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 11 januari 2013 07:40 AM
  [ # 2 ]

Hallo Johan,

bedankt voor je reactie. Ik ga kijken voor een diesel.
Wij rijden ongeveer 15.000 km per jaar en zijn tevens in het bezit van een vrij grote caravan. Omdat ik in meerdere posts en van diverse mensen heb gehoord dat de benzine versie wat onder bemeten is lijkt de diesel voor ons de meest logische keus. Daarnaast beschikt de diesel over een heel fijn koppel en maakt het volgens mijn berekeningen, bij 15.000 km per jaar, niet bijster veel uit of je nu diesel of benzine rijd.

giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 januari 2013 09:27 AM
  [ # 3 ]

Nou, dat weet ik nog niet hoor met maar 15.000 km. De MRB is behoorlijk hoog voor de diesel (het ding weegt rond de 1900kg) en écht heel erg zuinig is ie niet. Met een 2.7 hdi die 1 op 12 haalt mag je blij zijn. En zo goedkoop is diesel niet. De benzineversie kost aan mrb aanzienlijk minder en loopt rond de 1 op 8 a 9. Je moet dus echt even goed gaan rekenen, want als ik dat doe komt een benzine op g3 er nog veel voordeliger uit Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 11 januari 2013 05:19 PM
  [ # 4 ]

Hee Yuriy,

goed, het omslagpunt ligt hoogst waarschijnlijk iets hoger. Maar het rijgenot is dat verschil meer dan waard.

Ik heb jou gesproken op die ds clubavond in Stompetoren waar we het ook over de 3.0 ltr benzine motor hadden. Dat heeft mij mede doen besluiten om, als het half kan, de benzine versie te laten staan!! Haha.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 januari 2013 09:34 PM
  [ # 5 ]

Klopt! Als je ff kunt betalen voor de diesel gaan. Maar goedkoper zal ie denk ik niet zijn met 15.000 km per jaar Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 12 januari 2013 12:01 AM
  [ # 6 ]

Giel,

Ben het met je eens, de V6 diesel is de meest smeuige motor.
Reparaties aan een C6 kunnen aardig in de papieren lopen, dus een keuring, juist op de punten die Oldenhage aangeeft, kan je behoeden voor kosten, maar ook voor pretbederf. Niks is zo vervelend als een auto kopen waarbij je in de eerste 6 maanden gelijk onverwachte kosten krijgt. Voor het gevoel is het dan gelijk een ´rot´auto terwijl het misschien alleen om achterstallig onderhoud gaat.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 12 januari 2013 08:00 AM
  [ # 7 ]

Goedemorgen,

gister heb ik proef gereden in een c6 2.7 diesel. Wat een genot zeg, zo’n moter. Het was een erg mooie auto om te zien. Er waren een aantal puntjes aan de auto, maar dat neemt de garage allemaal mee in de afleverbeurt. Hetgene waar ik ook erg blij mee ben is, is dat er zes maanden bovag garantie op zit.
Dat geeft toch een veilig gevoel. Auto goed in de gaten houden de komende zes maanden en evt een “check up” vlak voor de garantie afloopt door een garagebedrijf.

Vandaag ga ik toch nog even een benzine versie testen. Even voelen wat de verschillen zijn en hoe dat rijdt.

groet Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 12 januari 2013 07:57 PM
  [ # 8 ]

hij is gekocht!

vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een citroen c6 2.7 uit 2006 gekocht. Er staat 150.000 km op de teller en beschikt natuurlijk over de vele standaard opties. De auto wordt de komende twee weken klaargemaakt en de 26e mag ik hem ophalen. Ik heb er enorm veel zin in en kan niet wachten om de nederlandse wegen (en daar voorbij) mee te betreden.

Ik heb werkelijk geen idee hoe je fotos moet plaatsen, maar als hij geleverd is zal ik mijn vrouw vragen om deze te plaatsen.

groet giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 14 januari 2013 10:54 PM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd Giel! Het is een hele belevenis zo’n auto…Ik ben ook nog een verse C6-rijder, sinds eind oktober heb ik er 1. Ik heb wel gekozen voor benzine, maar ik rijd dan ook maar ongeveer 6000 km per jaar. Ik heb nu 900 km gereden in 2,5 maand tijd. Hij heeft in totaal nog maar 52.000 km gereden, dus ik kan nog wel even vooruit! Ik geniet er geweldig van, en ben nog steeds aan het ontdekken! Veel plezier straks, ben benieuwd!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 januari 2013 02:04 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben toch wel benieuwd (Yuri?) wat er mis is (of mis kan gaan) met de 3.0 V6 24v motor?

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 30 januari 2013 09:26 PM
  [ # 11 ]

vandaag telefoontje gehad van de garage: auto is klaar en kan morgen opgehaald worden. De auto i grondig nagekeken en alle storingen, mankementen en beschadigingen zullen verholpen zijn (hoop ik).

Wat duurden die twee weken dan lang zeg, maar morgen mag ik eindelijk mijn c6 ophalen.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 01 februari 2013 06:23 PM
  [ # 12 ]

Morgen is alweer gisteren. Nou hoe bevalt het, of rijdt je nog rond? Smile

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 02 februari 2013 09:06 AM
  [ # 13 ]

donderdagochtend kon ik de auto ophalen, zo’n 180 km bij mij vandaan. De auto stond gepoetst klaar in de showroom en ik moest moeite doen om de akelige glimlach te onderdrukken ivm kramp in mn kaken.
Na een kop koffie en een lang verhaal over koeien en kalven enzo was het dan eindelijk zover: de sleutels werden overhandigd en de deur van de showroom ging open. Voorzichtig stuurde ik mijn “nieuwe” auto de showroom uit en begon ik aan de rit huiswaarts. Wat een genot!
Na een aantal km toch maar uitgestapt om van de “als nieuw” gepoetste auto een aantal fotootjes te schieten en daarna snel weer verder.
Onderweg natuurlijk al die knopjes proberen en beetje wijs proberen te worden uit de boordcomputer.
Het is en blijft moeilijk om de glimlacht te onderdrukken: wat rijdt dit toch voorstelijk!

s’Avonds een afspraak voor het bedrijf. Normaliter pak ik de mercedes sprinter, maar nu kon ik niet anders dan de c6 pakken. Al met al toch zo’n 350 km gereden op de eerste dag en je zou bijna gewoon door blijven rijden puur omdat hij zo lekker rijdt.

Tevens heeft mijn vrouw erin gereden en zij vond direct dat de auto heel “makkelijk” rijdt. Hij is dan wel groot, maar daar merk je niks van. Hij stuurt licht en soepel. Icm de heerlijke automaat een genot.

later volgen wat fotos van onze nieuwe aanwinst.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 februari 2013 11:36 AM
  [ # 14 ]

Gefeliciteerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 februari 2013 07:49 PM
  [ # 15 ]

En laat maar eens een fotootje zien!

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook