5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
de c6 van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 30 september 2013 09:36 PM
  [ # 61 ]

Ik denk dat ik toch maar even naar de lokale dealer ga om te kijken wat er mogelijk is.

Hebben meer mensen dit bij hun eigen c6?

giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
slalinksaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 03-04-2008

Gepost: 30 september 2013 10:37 PM
  [ # 62 ]

Heb dit ook gehad bij mijn vorige C6 (perla zwart) na 2 jaar, deuren beide zijden hersteld en opnieuw gespoten. Huidige C6 (thorium grijs) na 2 jaar nog niks verkeerd merkbaar Smile

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 01 oktober 2013 10:39 PM
  [ # 63 ]

Het is dus toch roest, die bolletjes die bij ons onder die lak zitten net onder de raamstijlen. Ik vroeg mij ook al af of dat roest was. Wij hebben dit dus ook met onze C6, hopelijk is er hier nog garantie op. Al vrees ik er voor met dat deze van Duitsland komt.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 07 oktober 2013 03:20 PM
  [ # 64 ]

Corrosie of doorroesten? Wereld van verschil, blij dat ie buiten is.
Wel raar die roest, andere modellen hebben helemaal niets meer roestig, dacht dat ze dat onderhand onder controle hadden, niet dus.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 07 oktober 2013 05:19 PM
  [ # 65 ]

Het komt volgens mij doordat er chromen strip op een aluminium deur is gezet.
De corrosie is slechts oppervlakkig, je zie hele kleine bobbeltjes.
Dat neemt echter niet weg dat ik vind dat auto met dit bouwjaar in deze prijsklasse na 7 jaar gewoon nog niet mag roesten.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 oktober 2013 11:40 AM
  [ # 66 ]

Zijn de deuren van aluminium?

Ik zie bij mij ook wel een bobbeltje onder een van de lijsten. Zal dus ook wel aan de gang zijn.

Heb je nog met de dealer gesproken over garantie?

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 11 oktober 2013 01:37 PM
  [ # 67 ]

ik ben nog niet naar de dealer geweest, helaas geen tijd.

Wbt aluminium deuren; het magneetje van de schade expert viel eraf!

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 oktober 2013 01:49 PM
  [ # 68 ]

Als ik je foto’s bekijk dan zie ik witte corrosie. Typisch aluminium corrosie.
Roest (= corrosie van ijzer/staal) is bruin.

Als de garantie het heeft over roesten, dan valt dit er formeel niet onder…  Rolling Eyes

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 12 oktober 2013 08:44 PM
  [ # 69 ]

wie heeft er eigenlijk de topsnelheid van deze auto gereden?

Vandaag hadden we met de ds club regio noord een excursie naar Oord cabrio in Langezwaag. Voordat we de afsluitdijk opreden ging de brug open, hierna had ik de weg voor me eigen en had ik het idee om even het gaspedaal volledig in te drukken.
Met de versnellingsbak in standje “S” vertrok ik met het pedaal plat op de vloer richting friesland. Bij zo’, 180 per uur schakelde de auto naar 6e versnelling. Tot 205 km per uur schiet het lekker op, daarna gaat het langzaam sneller. Bij 215 km per uur duurt het erg lang voordat er weer een km bijkomt. Tevens reden voor mij om weer af te zakken naar de cruise snelheid.

Volgens citroen moet de topsnelheid 230 km per uur zijn. Mijn vraag: hoelang duurt dat en haalt hij dat? Zoja heb je daar wel een hele lange weg voor nodig. Ik dacht met dit koppel zit je er zomaar dat valt tegen.

Gr Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 03 januari 2014 08:44 PM
  [ # 70 ]

vandaag heb ik een ochtendje bij Johan Oldenhage doorgebracht en ik kan niet anders zeggen dat het een zeer interessante was.

In eerste instantie had ik de afspraak gemaakt om hem even naar de versnellingsbak te laten kijken en daarnaast een apk. Nadat Johan een rondje met mn auto had gemaakt kwam hij met de conclusie dat een update van de versnellingsbak en een spoeling al een hele verbetering zou zijn. Tevens had hij opgemerkt dat de auto achter te hoog staat.
Het spoelen was interessant om te zien hoe het werkte. De olie die eruit kwam was aan de kleur te zien “er aan toe”.


Na het spoelen de update en de standaard storingen resetten.
Vervolgens heeft Johan de hoogte gemeten van de auto en deze aangepast. Na een apk goedkeuring kon ik de weg weer op.

Johan het was een interessant en leuk om ff in je “keuken” te mogen kijken.

Mvg,

giel

Ps de auto rijdt nu nog lekkerder dan dat hij al deed. Hij gaat lekkerder over hobbels en schakelt weer zoals het hoort. Wat zijn we toch gezegend met zo’n auto.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 januari 2014 08:59 PM
  [ # 71 ]

Goed bezig, Giel! Geen idee trouwens, dat moderne Citroens net als de oude hydraulische modellen qua hoogte verkeerd kunnen staan.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 08 januari 2014 04:30 PM
  [ # 72 ]

De C6 heeft 4 hoogteregelaars (1 per wiel) ipv twee (voor en achter). Auto kan dus op meer manieren scheef staan.

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2014 06:38 PM
  [ # 73 ]

Maar de metingen worden gemiddeld per as, dus sensing fouten leiden niet tot zijwaartse scheefstand.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 januari 2014 06:52 PM
  [ # 74 ]
break23m schreef:

Geen idee trouwens, dat moderne Citroens net als de oude hydraulische modellen qua hoogte verkeerd kunnen staan.

Zie de laatste foto in “C6 gespot”.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 30 mei 2014 08:58 PM
  [ # 75 ]

wie heeft er een verklaring voor het “bokken” van mijn auto.

Vandaag moest ik ff terug van de camping naar de zaak. Heen met de caravan erachter reed hij erg soepel, maar tijdens de rit naar de zaak vandaag, met stevig rijden, begon de auto in z’n 5e versnelling te hikken. Rond de 90 km per uur stijgt en daalt het toerenteller constant met het gevolg dat de auto gaat schokken. Later deed hij het bij elke snelheid zelfs!!
Ik hoopte dat de auto zou resetten na het uitschakelen vh contact, maar dat mocht ook niet baten.
Het zit niet in het schakelen, het is echt bij constante snelheid.

Apart!!!  Wie heeft er een verklaring?

Gr. Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook