1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Telefoonhouder en extra USB-aansluiting
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 14 januari 2013 09:15 PM

Als alles goed loopt komt hier binnenkort ook een DS5.

Voor de iPhone wil ik dan deze houder gaan gebruiken:

De uitdaging is nu om een kabel te leggen van de USB aansluiting in de armsteun naar die houder.
Waar ik aan zit te denken is om de kabel onder de “aluminium strip” te leggen.

Die zou als accessoire verkrijgbaar zijn, dus is mijn redenatie dat je die dan ook relatief eenvoudig los kan halen.
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Of een andere manier gevonden om een iPhone kabel vanuit de armsteun naar voren te leiden?

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 februari 2013 02:21 PM
  [ # 1 ]

Ik heb voor de andere kuda-console gekozen (op het dashboard): http://www.pdaplus.nl/nl/auto-montage-platform/kuda-console/?filterfit_1=27114 , omdat ik mijn iPhone ook als TomTom gebruik.

Vind nl. dat deze steun op de middenconsole:
- hinderlijk zit voor de passagier
- het zichtvlak zodanig zit, dat de iPhone gaat spiegelen via voor- en zijruit.
  Tenzij je tussen iPhone houder en steun nog een swivel monteert,maar dan neemt e.e.a. nog meer ruimte in.

Heb in mijn geval de kabel netjes kunnen wegdrukken tussen de delen van dashboard en console: met een kunststof kieren-opener voorzichtig open wringen en met eenzelfde plastic tooltje ertussen drukken….

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 februari 2013 05:04 PM
  [ # 2 ]

Maar hoe heb je die kabel dan helemaal bij de armsteun gekregen?

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 februari 2013 05:14 PM
  [ # 3 ]

Zoals ik beschrijf: voorzichtig tussen delen/naden van dashboard- en console-delen wringen.

Lastig is dat het klepje onder de armsteun weinig ruimte laat om een kabel binnen te laten komen.
Blijkbaar vinden de ontwerpers dat je je iPhone moet verstoppen in de armsteun en daar aansluiten, en dan alles ‘blind’ via eMyWay kunt doen (helaas niet, wat een rampsysteem is dat…).

Ik heb een kabeltje t.b.v. AUX ingang voor de iPhone van passagiers (meerijdende dochters willen graag DJ spelen met hun eigen iPhones) onder het bakje/klepje door gelegd, en aan scharnierzijde naar buiten laten komen, zodat de armsteun open te klappen blijft zonder in de knoop te komen.

Langere iPhone kabels (bv. van Belkin) zijn overigens te verkrijgen bij ondermeer MediaMarkt, of desnoods gebruik je een gewone USB-verlengkabel voor het laatste stuk.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 februari 2013 05:19 PM
  [ # 4 ]

Ok, dat klinkt veelbelovend.
Nou nog een zo’n 3 maandjes wachten op de DS5.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 18 februari 2013 05:24 PM
  [ # 5 ]

TZT heb je misschien het voordeel dat er betere mount-oplossingen voor telefoons beschikbaar zijn. Ik weet dat Brodit een ProClip aan het ontwikkelen is, maar het is onbekend wanneer die op de markt komt.

Profiel  
 
BOAS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 05-11-2012

- DS 5 Hybrid4 Sport Chic
Gepost: 21 februari 2013 01:06 PM
  [ # 6 ]

Beste MacPro,

Ik heb zelf de Hybrid4 en gebruik mijn Iphone via Bluetooth en dat werkt fantastisch !!
Waarom dan een sokkel plaatsen in de auto ???

Opladen kan via de usb of 12 volt aansluiting , toch ???

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 21 februari 2013 01:26 PM
  [ # 7 ]

Ik gebruik Bluetooth alleen om te bellen. Verder niet.
Muziek gaat bij ons altijd via de kabel van de iPhone naar de radio.
En dan wordt ondertussen netjes de telefoon opgeladen.

En omdat dit een vaste opstelling is heb ik dus geen gez**k met losse kabeltjes die door een auto slingeren.
Want daar heb ik gewoon een hekel aan.

Instappen in de auto, telefoon in de houder, klaar.

Ik weet dat het een beetje afbreuk doet aan het interieur.
Daarom wordt mijn volgende auto na de DS5 een Qoros.
Die gasten snappen tenminste dat je standaard in het dashboard ruimte moet regelen om een telefoon te plaatsen.

[zoekt alvast dekking voor de lading kritiek die nu gaat volgen… Wink ]

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 21 februari 2013 01:26 PM
  [ # 8 ]
BOAS schreef:

Beste MacPro,


Waarom dan een sokkel plaatsen in de auto ???

Opladen kan via de usb of 12 volt aansluiting , toch ???

Van mijn kant een paar redenen om de iPhone bruikbaar op het dashboard te hebben:

- iPhone via Bluetooth werkt zeer beperkt: heb meer dan 1000 contacten in mijn iPhone adresboek, eMyWay is slechts in staat er 400 op te slaan/te synchroniseren. Kan ook niet selecteren welke lijst met contactpersonen van de iPhone geselecteerd moet worden.
- zoeken in de resterende 400 adressen van het adresboek werkt niet, naar keuze sorteren op voor- of achternaam ook niet.
- geen favorieten lijst beschikbaar (ook niet in de navigatie overigens)
- eMyWay laat bij laatst gekozen/binnenkomende nummers etc. alleen nummers, geen namen zien
- en zo kan ik nog wel even doorgaan….

Ofwel, enige wat bruikbaar werkt is de handsfree functie op zich en het aannemen van binnenkomende telefoontjes.
Overigens:
- ik gebruik ook TomTom op de iPhone als navigatie in plaats van die zeer ongebruiksvriendelijke eMyWay ..
- ik heb een separate iPod met muziek aan de USB-aansluiting liggen.

Maar wie weet krijgen we binnenkort actuele firmware van Citroen die zelfs de iPhone 4S (uit 2011) of iPhone 5 (uit 2012) al ondersteunt, en wordt het nog wat….

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 27 juni 2013 07:40 PM
  [ # 9 ]

Vandaag een dunne iPhone kabel binnengekregen zodat ik de kabel netjes kan wegwerken.
En meteen voor de kijkertjes een paar foto’s gemaakt.



De kabel zit in de USB aansluiting en gaat dan meteen naar de achterkant en naar de “kelder”.



Daar aangekomen is de kabel op 3 plaatsen met kabelhouders vastgezet.
De kabel naar de iPhone komt uit de bergruimte en duikt dan meteen onder de sierstrip.



Aan de zijkant zie je daar dus bijna niets van.
Alleen direct onder de armsteun is een stukje kabel zichtbaar.
De rest is onder de sierstrip geduwd met een dunne plastic pen.



Vlak voor de telefoonhouder komt de kabel weer tevoorschijn.



En zo ziet het uit vanaf de bestuurderspositie.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 29 juni 2013 11:35 AM
  [ # 10 ]

Netjes gedaan zo. Ik heb de kabel vanuit het bergvakje op dezelfde manier weggewerkt (alleen loopt hij bij mij verder door omhoog naar boven het klokje, waar ik mijn console heb vanwege de TomTom navigatie op de iPhone).
Hoe bevalt deze console op deze manier (met name: reflectie van daglicht op het beeldscherm, en zit hij niet hinderlijk voor de beenruimte van de passagier??)

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 29 juni 2013 01:44 PM
  [ # 11 ]

Doordat de console van zacht materiaal is gemaakt kun je de kabel daar inderdaad makkelijk in wegduwen.

Spiegeling is inderdaad een probleem. Maar vingervlekken zijn een groter probleem. Daardoor krijg je een grijze waas over het scherm.
Tot nu toe valt dat allemaal nog mee, dus ik laat het even zo. En anders komt dat draai gevaarte weer er onder om het scherm wat te kunnen richten. Of ik maak een blokje hout op maat. Lekker wat knutselen op een regenachtige middag.
Maar ja, waar vind je hier in dit land nou een regenachtige middag?  Wink

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 25 juni 2016 09:31 PM
  [ # 12 ]

Ik heb sinds vandaag een DS5, topbak. Nu wil ik alleen voor mijn iPhone een telefoonhouder kopen. Ik gebruik al sinds jaar en dag een Brodit clip. Nu vind ik de clip die ze voor de DS5 gemaakt hebben op een slechte plaats vinden, dus dat wordt um niet.
Ik kwam nog een Kuda console tegen. Die is ook al eens op het forum voorbij gekomen las ik.
Zijn er nog andere telefoonhouders beschikbaar voor de DS5?

Voor het wegwerken van de kabel naar de middenarmsteun staat in het forum ook al de nodige tips, dus dat gaat lukken.

Nu gebruik ik de iphone eigenlijk alleen voor bellen, navigatie, flitsmeister en braindump, muziek staat er niet op.
Ik zat eraan te denken om voor muziek een Ipod Nano aan te schaffen. Alleen dan mis ik een USB aansluiting.

Heeft er iemand ervaring met een extra USB maken in de middenarmsteun? Kan dat gewoon met een USB-hub? werkte dat qua vermogen?

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 25 juni 2016 11:41 PM
  [ # 13 ]

Nog een extra vraag dan, heeft er iemand geprobeerd om de kabel netjes weg te werken via de sigaretten aansteker, of werkt dat niet?
Volgens mij gaat dan het klepje niet dicht en dat is natuurlijk wel jammer…

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 26 juni 2016 10:37 AM
  [ # 14 ]

Die uitdaging had ik in de C5 die ik hiervoor had.
In de sigarettenaansteker heb ik toen een ultralage USB adapter geplaatst. Die stak maar iets van 1 mm uit.
Vervolgens een losse USB plug gekocht en die aan een bestaande USB kabel gesoldeerd.
Die plug kreeg vervolgens geen afdekhoesje en alles wat uit de USB adapter ging steken heb ik omgebogen zodat het plat kwam te liggen.
Daardoor had ik precies genoeg ruimte om het klepje toch weer dicht te doen.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
ChUcKiE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 12-08-2013

Gepost: 15 juli 2016 11:27 PM
  [ # 15 ]

Ondertussen kan ik melden dat een USB verdeel hub niet werkt in mijn geval. Als ik dan mijn iPhone via de Brodit houder inplug en de iPod aansluit, dan snapt de centrale unit het niet meer. Ik vermoed omdat er twee Apple/iPod achtige apparaten tegelijkertijd aangesloten zijn.
Ben nu dus bezig om de Brodit houder, die ik ook op de Kuda houder heb geschroefd via de sigarettenaansteker plug te laden, zodat de iPod via USB in de middenarmsteun aangesloten is.

Dat werkt goed. Alleen ben ik nu ook op zoek naar een lage USB stekker zodat de klep dicht kan.

Via eBay heb ik nu een 90 graden stekker gekocht, hopelijk is deze laag genoeg om de klep te kunnen sluiten.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook