Kleuren interne delen
BobS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 15 januari 2013 11:45 PM

hallo allemaal,

gezocht naar een kort lijstje met de ‘interne’ kleuren van de DS, ben zeker een slechte zoeker, kon het niet vinden.
Mocht het er wel zijn, dan zie ik de reactie, zo niet - een start;

zeker:  RAL 6002 voor de hydrauliek (ietwat donker groen)

onzeker: RAL 8017 voor de interne chassis delen (b.v. steunen radiateur, steunen resereve wiel) is een ook ietwat donkere kleur bruin

onbekend:  RAL .... het grijs van de velgen en sommige andere delen (ergens gehoord binnenzijde lamp huizen 3e neus)

zijn er nog andere kleuren van vaste delen (behoudens zwart)?

zou het geoorloofd zijn op dit forum om te melden waar je (met datum) goedkoop deze verf aantreft (heb zelf niets met verf anders dan dat ik er altijd tevreden mee ben als ‘t er weer mooi fris uitziet)?

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 16 januari 2013 01:26 AM
  [ # 1 ]
BobS schreef:

RAL .... het grijs van de velgen en sommige andere delen (ergens gehoord binnenzijde lamp huizen 3e neus)

Dat is RAL 7035 (= AC 140).

Ik adviseer om voor de koplamphuizen AC 140 te laten maken in matglans. Een bedrijfje dat zelf spuitbussen op kleur maakt, weet hoe ze dat moeten doen. Ben je wel wat duurder uit, maar dan heb je ook wat! Persoonlijk vind ik die glimmende koplampbakken maar niks, afgezien van de reflectie die ontstaat als de verlichting aan staat. Maar dat is een kwestie van smaak.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)

(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2986

Gepost: 16 januari 2013 08:34 PM
  [ # 2 ]

De groene spuitbussen van de Action (een van mijn favoriete winkels) doen het best goed voor de hydrolique en motorblok en zijn spotgoedkoop.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 16 januari 2013 09:13 PM
  [ # 3 ]

Klopt inderdaad, en niet al te duur…..

Profiel