Fabrieksloop ? Startprobleem
video
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 16 januari 2013 11:49 AM

Ik heb sinds kort een probleem met mijn C4 Berline starten.
Mijn zaken auto Mercedes E300 kent een zgn fabrieksloop dan kan hij amper rijden maar net genoeg om de garage te bereieken en geen snelweg.
Nu heb ik sinds kort bij koude dat de motor wel aangaat maar heel zacht loopt, de versnelling (automaat)niet werkt (kan wel schakelen maar reageert niet op gas geven)en de automatische verlichting niet aan gaat. (Lijkt op “fabrieksloop” mercedes).
Gas geven doet ook niets

Na enkele minuten! gaat de motor spontaan stationair draaien, de lampen schieten weer aan en de radio doet het ook weer.

Dan pas kan ik dus wegrijden.

Tuurlijk is dan net de ANWB voor de deur en stuurt naar een dealer maar die kon uiteraard niets vinden en dat is jammer want hij erkent dit niet.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat deed U / men er aan?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 januari 2013 04:47 PM
  [ # 1 ]

Nooit eerder gehoord, dit probleem. Heb je het al eens aan de dealer voorgelegd?

Profiel  
 
video
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 16 januari 2013 05:35 PM
  [ # 2 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


Je kent het verhaal tandpijn weg bij de tandarts…..

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 januari 2013 09:00 PM
  [ # 3 ]

lijkt wel of je stroom te kort komt, als de moter even loopt dan laad ie het systeem weer bij, en gaat alles weer aan. maak er een gewoonte van om gewoon alles uit te zetten voor dat je de moter uit zet, dus ook automatiese verlichting, voor komt storingen, en mankementen, dit komt allemaal door de micro electronica, die krijgt iederekeer op zijn kop als je de moter start, de startmoter trekt alle stroom weg als je start, dus alles gaat, aan-uit-aan, als de verlichting echt automaties zou zijn, zou die dus werken in stand ,0, zelfde met je airco voor dat je thuis bent, hem uit zijn auto-stand zetten, zodat dus de airco uit gaat, gaat ie ook langer mee. en blijft het systeem droog ,en vrij van algen.

Profiel  
 
video
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 17 januari 2013 10:21 AM
  [ # 4 ]

Zal het eens proberen.
Vreemd dat de gaspedaal niet reageert, nergens iets op reageert en de stationair blijft op minmum draaien. Na 5 minuten schiet opeens alles aan.
Maar zoals jouw uitleg lijkt het logisch ga het proberen en meldt mij met dit probleem als het weer opotreedt.

Voor nu graag slotje op dit topic aub.

Profiel  
 
MarcelZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-2016

Gepost: 24 februari 2016 02:08 PM
  [ # 5 ]

Hoi Video,

Ik heb hetzelfde probleem met een C4 Coupe.
Wel/Niet starten, geen pijl op te trekken.
Krukas sensor vervangen na het uitlezen van de storing.
Het leek eerder op een probleem met vochtig weer, maar nu vanmorgen starte hij weer niet, het had wel gevroren vannacht maar dat had het eerder deze week ook al een paar keer.
Hoe is het probleem uiteindelijk opgelost.

Dank + Groet,
Marcel

Profiel  
 
video
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-05-2011

Gepost: 24 februari 2016 03:35 PM
  [ # 6 ]

ik kreeg het advies om proberen niet in de richting van koude winden te parkeren, in de ochtend te lang te starten. Het heeft zich bewezen dat bij een iets te korte starttijd dit heel snel gebeurd. Door wat langer door te starten in koude en regentijd het euvel niet meer optreedt. En het werkt nog steeds.

Profiel  
 
MarcelZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-2016

Gepost: 25 februari 2016 09:52 AM
  [ # 7 ]

Hoi Video,
Dank voor je reaktie.
Helaas hebben we geen garage en staat de auto altijd buiten in weer, wind en vanmorgen sneeuw en hagel.
Dit advies is voor ons dus niet bruikbaar, tevens start de auto in het geheel eerst niet en b.v. een uurtje later weer wel, draait dan een poosje in noodloop en gaat dan over in normale loop.
Heel ongrijpbaar probleem.
De auto wordt volgende week bij Citroen helemaal doorgelicht. men denkt het probleem te kennen en te gaan verhelpen.
Ik kom erop terug.
Groet,
Marcel

Profiel  
 
MarcelZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-02-2016

Gepost: 08 maart 2016 01:54 PM
  [ # 8 ]

Het probleem is opgelost.
Oorzaak: sensoren zijn vervangen voor nieuwe types zonder de software van de auto bij te werken.
Citroen vd Maat Zwaag/Enkhuizen kende dit probleem van zowel diverse types Peugeot en Citroen.
Men heeft stap voor stap een analyse gedaan, sensoren gecheckt en software bijgewerkt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook