1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Mijn CX 20 TRE
CCR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-2011

Gepost: 11 februari 2013 10:54 PM

Hallo Forummers.

Voor degenen die mij nog noet kennen, mijn naam is Carsten en ik rijd sinds jaar en dag zo nu en dan met mijn CX 20 TRE uit 82 dus met de Douvrin motor met electronische ontsteking.

Jaren geleden heb ik deze auto zelf uit Frankijk mee genomen en toen de hele techniek vervangen. Denk aan een frisse ruilmotor (via DORO), koppeling, aandrijfassen, distrbutie, waterpomp, oliepomp, HD pomt, remmen, fusees enz enz. Sinds dien reed ik altijd zorgeloze plezier kilometers. Wegens verblijf in het buitenland heeft de CX enkele jaren binnen gestaan. Nu wil ik er weer mee gaan rijden en ga de auto dan ook goed nakijken.

Waar ik niet uitkom is het afstellen van de ontsteking, deze staat volgens een behulpzame monteur 3 graden te laat en de vervroeger doet t ook niet goed. De auto rijdt wel maar ploft zo nu en dan en schokt op constante snelheid.

Weet iemand hoe ik de ontsteking op tijd zet of waar ik een draadje kan vinden waar dit beschreven wordt?

Alvast bedankt!

Mehari, BX Sport, C15D, 2cv6 Special, Panhard 24 CT, Panhard 17 BT, Panhard 24 BT.

Ex: CX 20 TRE, XM 2.0 Turbo CT Break (S2), BX 19 TRS automaat (S2), ZX 1.9D, XM 2.0 Turbo CT (S1,5), Xsara 1.6i Coupe (S1), AX GT inj (S2), ZX 1.9i Volcane (S1), LN, 2cv6 Club (2x)

Profiel  
 
Gepost: 11 februari 2013 11:14 PM
  [ # 1 ]

Hallo en welkom hier!
Klinkt alsof je het grondig hebt aangepakt met de TRE en zo hoort het ook.  very good

Volgens mij staat er een goede beschrijving in de Vraagbaak van Olving.
Heb je een stroboscoop?
Wat ook makkelijk is, is een multimeter waarmee je toeren kunt meten, zodat je niet op het dashboard hoeft te kijken wat het toerental is. Sommige (lees: de meeste moderne) stroboscopen hebben wel een ingebouwde toerenteller.