1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
c crosser Koppeling problemen
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 19 februari 2013 11:11 AM

Hoi iedereen,

Wie heeft er nog problemen met zijn koppeling?
Ik heb nu 48.000km en heb problemen met mijn koppeling.En dit probleem ondervond ik eigenlijk al vanaf 20.000km maar ik had er niet stil bij gestaan.Ben naar de garage geweest en het eerste wat men mij daar vroeg was van: trekken jullie een caravan?.Ik stond perplex van deze stomme opmerking.Nu gaat deze garagehouder een bericht sturen naar citroën in Frankrijk om te vragen of zij willen tussen komen.
Volgens 1 van de werknemers van die garage wist die mij ook te vertellen dat hij bij zijn C5 daar ook problemen mee heeft gehad.
Dan denk je bij jezelf ik koop een auto met een zware motor om de caravan te trekken maar niets is minder waar.
Ik heb jaren met de vrachtwagen gereden en deed makkelijk 100.000km per jaar,ik zou het straf hebben gevonden dat ik om de 48.000km bij mijn baas moest staan janken om een andere koppeling.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ondervonden bij hun c crosser?

groetjes

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 februari 2013 11:16 AM
  [ # 1 ]

Wellicht is het wat duidelijker als je er even bij vermeld welke motor/bak combi je hebt? Wink

Profiel  
 
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 19 februari 2013 11:41 AM
  [ # 2 ]

Hoi Tilanus,

De motor is een 2.2hdi diesel handgeschakeld en wij trekken een caravan tot 1300kg.
Hiervoor reden wij met een Berlingo 1.6 hdi en nooit geen problemen mee gehad.

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 23 februari 2013 10:20 AM
  [ # 3 ]

Beste Yazoo,

Je hebt me wel aan het schrikken, nou ja OK denken, gebracht.
Ik rijd nu bijna een jaar in mijn C-Crosser 2.2 HDiF. Ik kocht hem met 117.000 km op de klok (met 12 maanden garantie, dus die zit er nog op).
En vanaf dag 1 maakt de koppeling, bij een stationair draaiende motor en met de bak in de vrij een wat “klapperend” geluid. Dat hoor je ook wel eens bij tractoren en oude vrachtwagens. Inmiddels staat er 135000 op de klok. Overigens zonder problemen.

Moet ik me nu toch zorgen gaan maken, nu ik jouw verhaal gelezen heb? Kom dat geluid je bekend voor? En zo ja is dat normaal?

Alvast bedankt voor je reactie

Groet,
Struner

Profiel  
 
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 23 februari 2013 11:52 AM
  [ # 4 ]

Hoi iedereen,

Mijn garagist heeft citroën France gekontakteerd en deze zouden voor de herstelling voor 90% tussen komen.
Dus m.a.w. ze herkennen dit probleem.
Indien er nog mensen moesten zijn met dit probleem laat dan jullie garagist zeker kontakt opnemen met citroën France.

groetjes

Profiel  
 
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 13 maart 2013 11:03 AM
  [ # 5 ]

Hoi beste forummers,

Gisteren heeft mijn garagist me opgebeld dat ik dringend moest langskomen omdat hij met een dillema zat.
Zoals ik eerder al vermeld had waren er problemen met de koppeling en deze zou vervangen worden met tussenkomst van 90% door citroën. Nu bleek dat hij heel de motor en versnellingsbak heeft moeten demonteren want anders konden ze er niet bij.Hij liet me een druk koppelingsplaat zien met 3mm speling erop en zei dat deze zeker vervangen moest worden anders zou ik na 20.000km terug in de garage staan.
Voor deze druk koppelingsplaat komt citroën NIET tussen dus deze valt volledig ten koste van mij en dit voor een zacht prijsje van €650! M.a.w. citroën weet goed wat het probleem is maar houden hun handen ervan af en laten de klant ervoor opdraaien.
Famillie van mijn vader heeft een Peugeot-garage en die zei dat de modellen zoals c crosser,Mitsubishi outlander en Peugeot 4007 allemaal hetzelfde probleem hebben en dat er allemaal Japanse brol in zit.
Die man zei ook dat ze zulke modellen zelfs nog niet meer willen verkopen om geen ontevreden klanten te krijgen.

Dus beste forummers jullie zijn gewaarschuwd, koop NOOIT geen c crosser.

groeten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 maart 2013 01:59 PM
  [ # 6 ]

nou nou, dat is nogal een boute uitspraak. Heel vervelend, die koppeling, maar als het werkelijk zon drama zou zijn zouden er veel meer klachten over te vinden. Niet alleen op dit forum…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 13 maart 2013 02:52 PM
  [ # 7 ]

@Waterman,

Ja of het nou een boute uitspraak is of niet maar als je even rond fietst op het internet dan vindt je wel wat terug over dit probleem.
Dus stel ik me de vraag of er misschien meer mensen zijn die dit probleem ervaren en kom voor zulk een dure auto?


groetjes

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 maart 2013 03:32 PM
  [ # 8 ]

Ik gok (weet het bijna zeker) dat je een bi-massa vliegwiel hebt en die kunnen stuk. Ik had even het kenteken van Struner
bij http://www.mijngrossier.nl/ ingevoerd en dan zie je dat er een bi-massa vliegwiel wordt toegepast. Dat staat even los van Citroën, alle merken met dit soort vliegwielen hebben daar last van. Google maar eens op ‘dual mass flywheel broken’.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
yazoo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-08-2009

Gepost: 02 april 2013 12:12 AM
  [ # 9 ]

Hoi,

Ze hebben er idd een dual mass vliegwiel opgezet en gelukkig is citroen ervoor tussen gekomen.
Normaal zou het iets van een €1600 zijn geweest maar met hun tussenkomst heb ik gelukkig maar € 560 moeten betalen (wat ook al genoeg is)
Je merkt direct het verschil wanneer je accelereert.

groeten

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2013 12:35 PM
  [ # 10 ]

Ik lees jullie probleem en kan mededelen uit eigen ervaring dat zover mij bekend met name de eerste series een probleempje heeft gehad met een pakking boven de versnellingsbak. (welke weet ik niet meer precies, het is alweer even geleden). Daaruit zou wat olie kunnen lekken en precies op de koppeling terecht komen. Daardoor gaat de koppeling slippen. Ik heb destijds (bij 30.000km) deze pakking laten vervangen, waarbij veel uitgebouwd moest worden, waaronder de bak. Een tijdrovende klus bij de dealer, maar alles 100% vergoed door Citroen. Daarna nooit meer problemen gehad en vooral veel plezier aan de auto gehad, ondanks het gemis aan veerbollen.

Profiel  
 
petjean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 03-02-2010

Gepost: 11 mei 2013 12:19 PM
  [ # 11 ]

Ondervindt ook dit probleem.
Zie mijn topic (bruut afvallende cruise control & slippende koppeling)
Na reparatie van oliekeerring is het euvel enige tijd weggebleven.
Nu (135.000 km) wederom dit probleem.
Binnenkort caravan (1500 kg) ophalen en zal dan testen of de koppeling doorslipt.
Zit niet te wachten op torenhoge rekening, want bij reparatie moet hele motor gelift worden.

Profiel  
 
petjean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 03-02-2010

Gepost: 29 mei 2013 06:41 PM
  [ # 12 ]

Vandaag 29 mei te horen gekregen dat reparatie 1750 euro gaat kosten.
Wat gaat Citroën doen????

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 mei 2013 07:13 PM
  [ # 13 ]

na 135.000 km? niets.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
petjean
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 03-02-2010

Gepost: 31 mei 2013 01:57 PM
  [ # 14 ]

Vandaag telcom dat mede door inspanning van mijn garage, citroen de reparatie voor de helft vergoed.
Het blijft een hoop geld, maar ben toch blij met deze oplossing.

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 24 september 2013 11:43 PM
  [ # 15 ]
T(h)ijs schreef:

Ik gok (weet het bijna zeker) dat je een bi-massa vliegwiel hebt en die kunnen stuk. Ik had even het kenteken van Struner
bij http://www.mijngrossier.nl/ ingevoerd en dan zie je dat er een bi-massa vliegwiel wordt toegepast. Dat staat even los van Citroën, alle merken met dit soort vliegwielen hebben daar last van. Google maar eens op ‘dual mass flywheel broken’.

Nu ben ik aan de beurt. Er lag wat olie onder auto. Niet veel maar toch… Elke dag een flinke drup. Toch maar even laten kijken en ja hoor: krukaskeerringen lek/versleten. Na demontage bleek het dual mass vliegwiel defect en instabiel. Dat is waarschijnlijk de oorzaak van de slijtage van de keerringen. Enfin de boel ligt naast de auto, dus ook maar meteen een nieuwe drukgroep er in. Nu we er toch zijn…..

Al met al balen want bij 148000 km mag dat gewoon niet. Mijn vorige auto (Xantia 2.0 HDi) lekte geen spat en had al 300.000 km gelopen.

Op dit forum en elders ook heb ik gelezen dat dit een kwaal is van die 2.2 HDi die in de C-Crosser ligt. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft Citroën ook nog zoiets als een coulance-regeling voor constructiefouten (want daar valt dit toch wel een beetje onder nietwaar?)

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook