2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
c crosser Koppeling problemen
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 27 september 2013 03:50 PM
  [ # 16 ]

Vandaag de auto weer opgehaald.

Wat een tegenvaller: meer dan 2500,=!!!! De dealer (Dijkstra, echt goed hoor..) heeft nog wat kunnen doen, maar de grote afwezige is Citroën Nederland.

In één woord WAARDELOOS!!!

Ik rij al 34 jaar onafgebroken Citroën en ook onze tweede auto is al 20 jaar Citroen en dan te weten dat dit een kwaal is van die 2.2 HDi motor.

Eén vraag wordt je gesteld bij de klantenservice (nou ja service…...) Hoe oud is de de auto? Alsof dat er iets toe doet. 5 maanden ouder dan de kennelijke limiet voor Citroën om nog iets aan coulance te willen doen. En dat voor een diesel met nog geen 150.000 km op de klok. In en in triest.

Mijn advies: koop GEEN Citroën 2,2 HDI. Zo goed als de 2.0 HDi was, zo’n slecht is deze.

Jammer, misschien toch maar eens een ander merk na zoveel jaren. Sneu voor Dijkstra, want dat is echt een KLASSE dealer

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 september 2013 05:19 PM
  [ # 17 ]
Struner schreef:

Mijn advies: koop GEEN Citroën 2,2 HDI. Zo goed als de 2.0 HDi was, zo’n slecht is deze.

 

Als je dan zo’n “advies” geeft is het wellicht verstandig je tot de C-Crosser te beperken (wat feitelijk gewoon een Mitsubishi is natuurlijk) want alleen bij de C-Crosser 2.2HDi zijn die vliegwielproblemen veel voorkomend.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 27 september 2013 06:32 PM
  [ # 18 ]

Het ligt niet aan het Mitsubishi deel van deze auto, want die motor is een PSA product. En die wordt trouwens, zo hebben kenners mij verteld niet alleen in de Crosser gebruikt, maar ook bijvoorbeeld in de C5.

Dus ja….

Vooral de reactie van Citroën Nederland valt me vies tegen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 september 2013 06:34 PM
  [ # 19 ]
Struner schreef:

Het ligt niet aan het Mitsubishi deel van deze auto, want die motor is een PSA product. En die wordt trouwens, zo hebben kenners mij verteld niet alleen in de Crosser gebruikt, maar ook bijvoorbeeld in de C5.

Hoe komt het dan dat dit forum en het C5 forum niet vol staat met dramaverhalen over de 2.2 HDi?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 september 2013 07:06 PM
  [ # 20 ]

dat de kenners dan nog maar eens de kennis op nieuw gaan halen..

Onderscheid
Op de dieselmotor na is de techniek eveneens identiek aan de Outlander. De zesbak schakelt precies en zacht, de draaiknop die de 4x4-techniek bedient (met keuze tussen 2WD voor voorwielaandrijving, 4WD met automatische verdeling van de motorkracht tussen voor- en achterwielen en 4WD Lock, waarbij extra koppel naar de achterwielen wordt gestuurd) ligt makkelijk binnen handbereik. Voor de veiligheid zorgen ABS, ESP en zes airbags.

Voor het doorslaggevende onderscheid monteerde Citroën (en Peugeot) een 2,2 liter HDi van eigen PSA-makelij, goed voor 160 pk en een stevig koppel van 320 Nm die wellicht later ook de ietwat lawaaierige VW-TDI van de Outlander zal vervangen. De PSAmotor, die het hier in tegenstelling tot de C5 en C6 met één enkele turbo moet doen, is in elk geval een voorbeeld van een trillingsvrije en stille diesel die prompt op de lichtste druk van het gaspedaal reageert.

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 27 september 2013 07:22 PM
  [ # 21 ]

Precies. Zo liggen de feiten en niet anders.

Het is een beest van een motor. Daar is niks op af te dingen en hij loopt zoals ik al tientallen jaren van PSA diesels gewend ben. Gewoon goed!! Ik rij niet voor niks zo lang en overtuigd Citroën. Juist daarom valt de koude reactie mij zo tegen. Want lekke keerringen bij nog geen 150.000 km, mag gewoonweg niet. En als je beseft dat het vliegwiel de oorzaak is, dan zegt dat toch genoeg?

Trouwens die Turbo’s op de C5 en C6 schijnen ook niet helemaal je dat te zijn (maar eerlijk is eerlijk dat kan borrelpraat zijn)

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 27 september 2013 08:16 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:
Struner schreef:

Mijn advies: koop GEEN Citroën 2,2 HDI. Zo goed als de 2.0 HDi was, zo’n slecht is deze.

 

Als je dan zo’n “advies” geeft is het wellicht verstandig je tot de C-Crosser te beperken (wat feitelijk gewoon een Mitsubishi is natuurlijk) want alleen bij de C-Crosser 2.2HDi zijn die vliegwielproblemen veel voorkomend.

Je schrijft dat de problemen bij de C Crosser “veel voorkomend” zijn. Zoveel zijn er niet eens van verkocht. Dan is er toch maar één conclusie mogelijk: constructiefout!! Daar hoort een coulance-regeling bij, naar mijn mening. Anders vind ik het toch een beetje kleinzielig van zo’n merk. Maar goed de boodschap is helder van Citroën: “wij kunnen niets voor u doen”, Dat “kunnen” vertaal ik dus als “willen”, want zij hebben de keus. Waar of niet?

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 09 oktober 2013 03:27 PM
  [ # 23 ]

Citroën Nederland doet dus (bijna) niets. Geen coulance.

Ja, € 1.500 korting op de aanschaf van een splinternieuwe Citroën. Sigaar uit eigen doos.

Na veel touwtrekken zat er maximaal €500,= korting in op de komende reparatienota(‘s).

Tsjonge jonge wat een tegemoetkoming na (met 2 auto’s) 54 Citroën jaren achter de rug te hebben. Mooi bedrag aan garagenota’s (altijd bij de dealers). En dan € 500,= op een reparatie van ca. 2.100,=.

En er is echt wel wat mis met die motor cq vliegwiel hoor. Ook deze berichten over de Peugeot 4007 2.2. HDiF wijzen in die richting

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=76&t=96822

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 oktober 2013 03:58 PM
  [ # 24 ]

Keurige oplossing toch? Geen garantie is geen garantie. Wagen gebruikt gekocht, buiten de garantie stuk gegegaan en toch nog 500 korting op volgende reparaties, ik vind het al met al geen slechte deal!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 09 oktober 2013 04:41 PM
  [ # 25 ]

Mag jij vinden, ik vind het in geen enkele verhouding staan tot de reparatie.

Deze auto is altijd dealeronderhouden en netjes op gepast. Dan mág dit gewoon niet voorkomen. Zeker niet nu ik weet dat ik niet de enige ben. Ook Peugeotrijders hebben er last van. Kijk maar:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=76&t=96822


Het wijst toch echt op een ontwerpfout en dan is 1500 korting op een nieuwe auto of 500 Euro korting op een reparatienota echt een fooi.

Niet gedacht dat ik ooit negatief zou kunnen zijn over “mijn” merk. Maar de merktrouw kent ook zo zijn grenzen. Ik ben er klaar mee. Voor mij hierna geen Citroën meer. Na 34 jaar dan toch maar aan de Audi, Volkswagen of Volvo, hoewel dat idee mij nooit erg heeft aangesproken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 oktober 2013 05:18 PM
  [ # 26 ]

Ach, die gaan ook stuk en hun garantiesouplesse is écht NUL. Wat ik verder opvallend vind, al veel eerder in dit topic schreef je over je koppeling. Waarom heb je er toen geen werk van gemaakt??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 09 oktober 2013 06:03 PM
  [ # 27 ]

Ben er wel mee naar de garage geweest, maar bleek niets te zijn om me druk over te maken. Wat je hoort is de as in de versnellingsbak en dat schijnt geen kwaad te kunnen.

Alles wijst erop dat het dual mass vliegwiel de boosdoener is, en daar kun je als berijder moeilijk iets aan vernielen. Gewoon constructiefout dus

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 oktober 2013 06:16 PM
  [ # 28 ]

En of je als berijder een dubbel vliegwiel kan nekken… Bruusk schakelen bijvoorbeeld, of hoge belasting bij lage toerentallen. Dat vindt zo’n vliegwiel niet fijn!

Is de auto nieuw aangeschaft?

Grtn Martijn

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 09 oktober 2013 06:28 PM
  [ # 29 ]

Nee,

Ik heb de auto 1,5 jaar geleden gekocht bij een Citroën dealer met 12 maanden garantie. Km stand 117.000.

Inmiddels staat er 148000 op en mijn rijstijl is zeker niet veranderd. Mijn vorige auto De Xantia 2.0 HDi had 300.000 km op de klok. het enige wat ik heb laten vervangen in de aandrijflijn was een drukgroep. Het lager was “op” en de koppeling een mooi eind. Maar dat mag dan ook.

Des te gekker is het dat deze al bij 148000 km problemen gaf. De koppeling was ongeveer half “op”, maar omdat de boel toch open lag heb ik die ook laten vervangen. Het feit dat de koppeling nog in zo’n goede staat was voor 148000 km, zegt toch ook wel iets over de rijstijl.

Blijft een vreemde zaak, met een vieze smaak

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 oktober 2013 10:05 PM
  [ # 30 ]

Dual mass vliegwielen gaan zeker wel kapot. Vraag maar aan alfa rijders. Dan mag er gelijk een nieuwe bak onder.

Volgens mij ook een mooie coulance regeling terwijl dat niet eens hoeft nadat de garantie periode lang voorbij is en na 5 jaar.

Jammer is dan dat gelijk Citroen waardeloos is. Audi heeft DSG problemen of TSI motoren. Toyota heeft automatische bakken die niet willen. Er is overal wel wat. Helaas is er op dit moment maar een manier om geen geld uit te hoeven geven aan auto´s en dat is niet rijden.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook