2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Toekomst voor bollen-toekomst voor Citroen
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 11 maart 2013 01:27 AM
  [ # 16 ]

wil niet zeggen dat het geen mooi systeem is maar het heeft geen bal te maken met waar Citroen voor stond

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 11 maart 2013 01:33 AM
  [ # 17 ]

Is de HP techniek van Citroen nog van deze tijd….mensen ik ben benieuwd

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 01:47 AM
  [ # 18 ]

Ik ben een groot bollenfan….maar als ik kijk naar de magnetisch geregelde dempers van tegenwoordig ben ik bang dat het bollensysteem onnodig ingewikkeld en onderhoudsgevoelig is.

Maar kijk eens hoe lang het geduurd heeft voor de concurrentie een enigszins vergelijkbaar systeem ontwikkeld had..wat dat betreft heeft Citroën het nog erg lang volgehouden. En in de huidige tijd van digitalisering zijn bollen hopeloos analoog. Zeer spijtig, maar kennelijk is karakter iets wat nagenoeg geen plaats meer heeft in de huidige maatschappij..

Wel reden te meer om mijn bollendame rijdende te houden en wel in optima forma.

Veni vidi zweefti

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 maart 2013 01:58 AM
  [ # 19 ]

Het mooiste is (denk ik) een systeem waarbij je zelf of geautomatiseerd de gasdruk in de bollen kan regelen. Wil je stugger geveerd dan verlaag je de druk en voor soepel geveerd verhoog je de druk. Maar dat lijkt wel weer heel erg veel op luchtvering ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 maart 2013 02:31 AM
  [ # 20 ]

Ik zou het ook niet weten als ik wat nieuws moest zoeken Smile
Inspiratie lijkt wat mij betreft in elk geval weinig een marketing tool te zijn bij citroen, al jaren. Dus helaas, wat mij betreft gaat het niet verder voor wat mij betreft met citroen. Ik ken al genoeg voorbeelden van mensen die, vaak via Peugeot uiteindelijk toch naar wat anders over gaan. Met wat pijn in het hart maar OK. Ik ga er zelf ook bij behoren vrees ik. De wegwerpcultuur waar ik een hekel aan heb, wint het toch bij Citroen want de onderdelenvoorziening van de oudere bollen types is zeer slecht. Oude onderdelen worden gewoon per container lading vernietigd en dat weet ik van Citroen personeel.

Ik hoop nog een paar jaar van de XM te kunnen genieten tot ook deze op zijn. En van een XM naar een citroen..[vul maar in] is lastig Smile Hopeijk kan ik dan nog af en toe genieten van mijn CX Smile

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 maart 2013 10:05 AM
  [ # 21 ]
erikv schreef:

Ik ben een groot bollenfan….maar als ik kijk naar de magnetisch geregelde dempers van tegenwoordig ben ik bang dat het bollensysteem onnodig ingewikkeld en onderhoudsgevoelig is.

Bollen zijn ook nog eens onnodig geworden omdat er tegenwoordig overal asfalt ligt. Het is alleen nog voor het gevoel en niet voor enig praktisch nut. Het siert Citroen dat ze niet blijven hangen in successen uit het verleden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 maart 2013 10:53 AM
  [ # 22 ]

Tja, het plezier om met een hydraulisch-Citroën te rijden is on uitlegbaar..

Als ik het vergelijk met me stuiterbak (Xsaar) rijdt de Bx/XM geweldig. Drempels, slecht wegdek daar heeft de Bx of de Xm geen last van.. Een heerlijke manier van rijden, en daarbij de glimlach erbij..

Goed onderhoud is duurder dan de nieuwere meuk, maar het plezier/uiterlijk/karakter geeft het doorslag om met oudere Citroëns te rijden (zolang ik het kan).

Maarja, ik snap best dat het een keer op houdt de hydraulische-Citroëns. Het is te duur en de techniek van non-hydraulische auto’s is verbeterd (lees het zelfde comfort).

Dus koestert de ouwe(dere) Citroëns..

(Vandaar de pekel/resevebak/uitleenhok de “Xsaar”..)

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 09:56 PM
  [ # 23 ]

Gisteren zei een liefhebber van het merk: Het is nu Peugeot en het interesseert Peugeot geen moer die erfenis. Autos verkopen daar gaat het om (en terecht natuurlijk).

Als Citroen als merk gehandhaafd blijft worden het autos met stalen veren.

Ik denk dat er wat in zit in wat hij zei.

Maar ik vraag me ook af of het verstandig is om al die bagage in het kanaal te dumpen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 maart 2013 10:59 PM
  [ # 24 ]

Interessante stelling. Maar ik denk dat je je ook moet afvragen of Citroen “alleen maar” synoniem is voor hydropneumatisch geveerde auto’s.
Als CX- en ex-XM rijder onderschrijf ik de soepelheid van het systeem, maar Citroen staat (stond?) toch vooral voor het bereikbaar maken van innovatieve ontwerpen. Denk ook aan de 2CV, om maar eens wat te noemen. Heeft niets met hydropneumatiek te maken maar is wel een “echte Citroen”. Whatever that may be.

Ik wil maar zeggen: innovatie is meer dan vasthouden aan hydropneumatisch geveerde auto’s in het hogere segment. Sterker nog, het is het tegenovergestelde. Vasthouden aan het oude is allesbehalve innovatief. Als er iets beters voor in de plaats komt, dan lijkt me daar in essentie weinig mis mee.

Dat ik het als CX/XM rijder jammer vind dat zoiets fijns niet meer vanzelfsprekend is in de grote Citroens die wellicht als tweede- of derdehands auto ooit nog eens door mij gekocht zouden kunnen worden, is een ander verhaal.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 11:08 PM
  [ # 25 ]

Stelling was niet van mij maar goed antwoord. Ik ben het met je eens dat vasthouden en zeker krampachtig geen innovatie is. En ja de 2 cv is geen zweefauto.

Maar wel een icon of innovation. In die tijd.

Ok tijdmachine 50 jaar verder…wat hebben we nu van het merk dan? Aardig design vind ik persoonlijk zeker met de DS5. Maar verder is het vergelijkbaar met andere merken. En zeker geen icon.

En dan mag je je dat kwalitatief nog afvragen ook. Waar gaat Citroen het onderscheid maken?

Ik heb eerder al gesteld dat ik niet zou weten wat ik zou moeten kopen als ik nu voor die keuze stond. Het is een slappe gemiddelde deler

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 13 maart 2013 11:18 PM
  [ # 26 ]

Voor het uiterlijk had ik overigens geen BX, of Xantia of XM gekocht:) Maar smaken verschillen nou eenmaal altijd.

Er bestaan mooiere auto’s in mijn optiek, toen en nu. Dus wat blijft er over dan. Innovatief of niet, een auto moet gewoon lekker rijden. De ideale auto is er eentje, waar je elke keer weer met een fijn gevoel in stapt, en uit stapt. Simpel. En dan is het leuk en dus nog beter, als het nog een beetje looks heeft:)

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 11:20 PM
  [ # 27 ]

En ik denk dat we dat als consument aan ons zelf te danken hebben. Niemand durft het hoofd boven maaiveld uit te steken en dus gaan fabrikanten niet die weg.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 11:27 PM
  [ # 28 ]
puffel schreef:

Voor het uiterlijk had ik overigens geen BX, of Xantia of XM gekocht:) Maar smaken verschillen nou eenmaal altijd.

Er bestaan mooiere auto’s in mijn optiek, toen en nu. Dus wat blijft er over dan. Innovatief of niet, een auto moet gewoon lekker rijden. De ideale auto is er eentje, waar je elke keer weer met een fijn gevoel in stapt, en uit stapt. Simpel. En dan is het leuk en dus nog beter, als het nog een beetje looks heeft:)

eens….maar alledrie hebben ze bolletjes toch? dus onderscheidend vermogen….er zijn mensen die er ziek in worden, er zijn er die een golf lekker strak afgeveerd vinden er zijn er die kiezen voor citroen…waarom dan?

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 11:31 PM
  [ # 29 ]

De stelling van die liefhebber is best wel schokkend. Het is na de C5 afgelopen met bolletjes. PSA gaat die bagage dumpen. Ik vermoed dat wel eens heel waar kon zijn

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 maart 2013 11:44 PM
  [ # 30 ]

Denk dat we blij moeten zijn met de erfenis en daar vreselijk veel plezier mee hebben…dus koopt C6 en C5 en zolang de voorraad strekt hahaha en houdt de oudjes in ere

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook