Omdat ik bij het uitlaatspruitstuk moet zijn (zie ander topic: ook daar jullie hulp gevraagd!) moet ik op zn minst de rechtervoorveerbol (zou dat in de dictionary van Wordfeud staan? verwijderen. Dus de ontlastschroef op de HD-regelaar losgedraaid (ik hoor het sissende geluid) en de auto in de laagste stand. Het voorraadvat loopt goed vol maar er blijft druk op het systeem staan. De veerbol is met veel moeite in beweging te krijgen maar je merkt dat er druk op staat, niet in de laatste plaats omdat op een gegeven moment het pakkingsringetje naar buiten wordt geduwd en de olie om je oren spuit.
Wat is er aan de hand?
raag jullie hulp!
DS!





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Over een paar uur nog eens proberen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ik zou gewoon een doek om de veercylinder draaien en de bol losdraaien. Restdruk kan nooit veel zijn en rubberen ring moet je sowieso vervangen.
Gr, Matthijs




























Totaal aantal Berichten: 9567
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vanuit de laagste stand een stukje opkrikken, dan ben je ook van de restdruk af.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ok, bedankt! Was vroeger echter nooit een probleem, vandaar! Dat met die doek valt wel tegen hoor, er komt behoorlijk wat uit!
DS!















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Misschien een beetje stikstof van de veerbol door het membraam geekt en dat dit eeen beetje rest-druk veroorzaakt ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Nee, dat heeft er niets mee te maken. De restdruk komt door weerstand in het retourcircuit. Als je lang genoeg wacht, zal de restdruk nul zijn. De tip van Rene is een hele goede - door opkrikken van de auto neemt volume toe in veercylinder en dus druk af. Maar gewoon beetje lekkage accepteren werkt het snelste.