1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Garage Johan Oldenhage
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 17 maart 2013 01:03 AM

Garage Johan Oldenhage schakelt soepel

Oldenhage in Nieuw-Vennep is voor veel Citroën-bezitters een begrip. Achter een familienaam gaan twee ondernemende broers schuil, van wie Johan zich toelegt op onderhoud. Vooral de Citroëns van 1990 (Xsara, Xantia, XM) tot nu (C1-C8) weten de weg naar Oldenhage te vinden. Schokt hun automaat, dan wordt het tijd dat die naar Oldenhage gaat. Daar staat een automaatspoelapparaat, uniek in Nederland.

Garage Johan Oldenhage bestaat pas twee jaar en toch is het zeker geen nieuwkomer in Citroën-land. Vader Oldenhage was al actief aan de Venneperweg 535-541 in Nieuw-Vennep en Johan zelf loopt al 17 jaar mee in het vak. Toen twee jaar geleden de opvolgingskwestie actueel werd, specialiseerde broer Kees zich samen met een partner in de verkoop en werd daarvoor de naam Autobedrijf van der Boon Oldenhage gekozen. Johan legde zich toe op onderhoud en nam de naam Garage Johan Oldenhage aan.

Johan houdt zich dus met het onderhoud van Citroën bezig: “nu al 17 jaar en altijd met veel plezier.” Dat plezier komt tot uiting in de kwaliteit van het afgeleverde werk: van APK, via onderhoud, reparaties en schadeherstel tot aankoopkeuringen. Dat plezier komt ook tot uiting in de open communicatie rondom dat werk en in een bijzonder hoge klanttevredenheid. Wanneer de klanten in de gratis leenauto of met de gratis leenfiets onderweg zijn, of wanneer ze hun tijd doorbrengen met winkelen in Nieuw-Vennep, weten ze dat hun auto in goede handen is.

Toen een aantal klanten vertelden over het schokkend schakelen van de automaat in hun C5, begon Johan zich daarin te verdiepen. Wat bleek? Vaak was dit te wijten aan versleten soloneïdekleppen, waar veel collega-garagisten zich niet aan waagden. Oldenhage heeft daarvoor een standaardprocedure met een standaardtarief ontwikkeld en laat graag zien hoe dat in zijn werk gaat: soloneïdekleppen vervangen. Bij het zoeken naar de oorzaak van de slijtage, kwam Johan bij de olie terecht. “Sealed for life” zeggen automobielfabrikanten van hun automaatbakken, maar bij het uitvoeren van de reparaties bleek toch dat de kwaliteit van de olie na vele tienduizenden kilometers te wensen overliet. Hoewel Johan nog druk bezig is om voor de verschillende automaatbakken en de daarin toegepaste smeermiddelen preciese verversingsintervals te bepalen, geeft hij graag als richtlijn mee dat automaatbakolie na zo’n 80.000km aan verversing toe is.

Automaatbakolie verversen is nog niet zo eenvoudig, juist omdat de bakken zogezegd levenslang gesmeerd zouden zijn. Na lang zoeken heeft Johan een apparaat gevonden waarmee het lukt om echt alle oude olie uit de bak te halen en te vervangen door nieuwe. Met speciale adapters lukt het zelfs om dit bij alle vaak voorkomende baktype’s te doen (4HP18, 4HP20, AL4, AM6) en dus ook voor de meeste Citroën-modellen: niet alleen de generatie van XM, Xantia, Xsara, ZX en Evasion, maar ook die van C3, C4, C5, C6 en C8. Natuurlijk worden bezitters van Peugeots en Renaults met dergelijke automaten even hartelijk ontvangen. Ook deze ingreep is op video vastgelegd: automaatbakolie verversen. Deze aanwezigheid op internet zorgt er weer voor dat Garage Johan Oldenhage door Citroënnisten uit binnen- en buitenland gevonden wordt. Omdat geen enkele Citroën-dealer in Nederland over zo’n apparaat en over de kennis beschikt, hebben veel ‘geschokte’ automaatrijders er graag een reisje voor over.

Zo zijn de automaten voor Oldenhage tot een internationaal succes geworden. Toch vergeet hij de klanten die hem op dit spoor gebracht hebben zeker niet. De C5-bezitters kunnen ook terecht voor de oplossing van andere problemen en probleempjes waarvoor veel andere garages terugdeinzen. Veercylinders, snelheidsmeters en sleutelbehuizingen zorgen bij ouder wordende C5’en vaak voor ergernis, die Oldenhage graag wegneemt. En als die ergernis weggenomen is, is er weer ruimte voor gezelligheid, bijvoorbeeld voor de traditionele barbecue van de C5 Club. Op die barbecue wordt dan weer gesproken over de C5, over het schokkende schakelen van niet ververste bakken en over het zijdezachte zoeven van wel ververste bakken. En zo is de cirkel weer rond. Bij Oldenhage kun je terecht voor gezelligheid en voor vakmanschap, een vakmanschap dat op het gebied van automaatbakken in heel Nederland zijn weerga niet kent!

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 19 maart 2013 12:54 AM
  [ # 1 ]

Voor de Citroen DS liefhebbers nu te koop, naafkapjes met DS logo.

Kosten zijn 28,50 euro voor een setje van 4. Het zwarte gedeelte is eenvoudig te verwijderen zodat dat in de kleur van de auto gespoten kan worden.

Onderdelen worden op verzoek verzonden.

en hier een voorbeeldje hoe het staat

Afbeelding Bijlagen
Screen shot 2013-03-18 at 11.53.24 PM.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 19 maart 2013 01:05 AM
  [ # 2 ]

Rubber van uw Citroen C5 sleutel versleten?

U kent dat wel, na jaren gebruik zijn de symbooltjes van de sleutel afgesleten, of u koopt een gebruikte C5 en de knopjes zijn alle drie grijs. Bestel nu een nieuw rubber voor uw sleutel.

GJO is niet alleen Citroen Erkend Reparateur, maar ook specialist in meedenken.

Afbeelding Bijlagen
key.jpg9tKub3BpM41kmE7vafjqcA==.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 19 maart 2013 01:14 AM
  [ # 3 ]

Garage Johan Oldenhage is uiteraard ook te vinden op Facebook,


http://www.facebook.com/pages/Garage-Johan-Oldenhage-BV/259261137434498

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 27 maart 2013 11:05 PM
  [ # 4 ]

Snelheidsmeter of toerenteller van uw Citroen C5 defect, naaldje gaat af en toe op en neer of doet helemaal niets meer? Dan is in de meeste gevallen het motortje defect. De dealers hebben hier geen oplossing voor, als alleen een nieuw instrumenten paneel. Andere partijen bieden wel oplossingen maar kijk op deze website en zie dat deze zo rond de 150 euro kosten.

Herstellen is eenvoudig. Twee rechter handen en u doet het volledig zelf. Op de http://www.c5club.nl wordt het uitgebreid beschreven. Komt u er nog niet uit, geen nood. We helpen u er telefonisch doorheen. Helemaal geen zin in? Wij doen het met liefde voor u.

Voor 39,50 werkt alles weer naar behoren.

Wij leveren u een compleet nieuw motortje aan, dus geen gerepareerde. U hoeft ook niets terug te zenden! Volledige garantie op het onderdeel.

Zie ook onze andere advertenties

Garage Johan Oldenhage is Citroen Erkend reparateur. Aangesloten bij de BOVAG

Voor veel modellen van Peugeot hebben wij dezelfde oplossing

Afbeelding Bijlagen
MOTc5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 30 mei 2013 01:39 AM
  [ # 5 ]

Na een testperiode bied GJO nu aan reparatiesets voor de ruitmechanieken van de Citroen C5 type 3.

(ruitmechiek nieuw kost ruim 200 euro ex. btw.)

Uiteraard kunnen we de onderdelen versturen, maar ook monteren is geen probleem.

Binnenkort ook voor andere Citroen type’s beschikbaar

Afbeelding Bijlagen
Screen shot 2013-05-30 at 12.37.59 AM.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 09 juni 2013 09:14 PM
  [ # 6 ]

Nu te koop, reparatiedeel voor het achterste ruitmechaniek van de C5 1 en 2

Exacte prijs nog niet bekend, reken op 20 - 25 euro

(ook voor veel andere ruitmechanieken van Citroen kunnen wij reparatiesets leveren, en nee nog geen XM)

Afbeelding Bijlagen
Screen shot 2013-06-09 at 7.27.48 PM.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
RensKorevaar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17294
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 15 juli 2013 07:47 PM
  [ # 7 ]

van de voorpagina

Jordanië en het geheim van de AL4

Dat Oldenhage de olie van automaatbakken ververst als geen ander, is tot over de grens bekend. Tot ver over de grens, zo blijkt wanneer een garage in Amman Johan verzoekt om zijn kennis te komen delen. Zo’n avontuur beleeft niet iedere garagist. Ook Johan leert bij, over reparaties die in onze wegwerpcultuur al jaren niet meer uitgevoerd worden.

Daar sta ik dan, in een warm ochtendzonnetje bij de Jordaan. Bewapende militairen hebben mijn bagage net gecontroleerd. Ik heb wat stempels in m’n paspoort gekregen en ben met de bus van de Israëlische grenspost naar de Jordaanse grenspost gebracht. Daar heb ik na lang wachten een visum gekregen; ik mag nu drie maanden door Jordanië trekken. Eerst op zoek naar een taxi. Moderne auto’s hebben ze niet als taxi. Zelf kiezen wie me wegbrengt, kan ook niet. Je meldt je bij een kantoortje, geeft op waar je naar toe wil en zij zoeken er een taxi bij.

De tandeloze taxichauffeur tilt mijn tas in de kofferbak, steekt z’n peukie weer aan en we vertrekken. Blower op volle kracht, alsof dat helpt… Radio aan, luisteren naar wat zich afspeelt in buurland Israël. Ik probeer een gesprek aan te knopen, maar hij doet alsof ie slecht Engels spreekt. Het is slechts schijn, want als ik vraag of hij ook zin in koffie heeft, begrijpt hij het wel. Halverwege de rit naar Amman stoppen we in een dorpje. Aan de ene kant hoge bergen, aan de andere kant uitkijk op de groene Jordaanvallei, daarachter de hoge bergen van Israël. Of ik koffie wil of Arabische koffie? Arabische natuurlijk! Uit een grote kan wordt heet water geschonken in een prutje, dat wordt weer over geschonken in een bekertje; omgerekend 40 cent voor 2 koffie. Na een half uur rijden slaan we af, we gaan de bergen in. Het uitzicht wordt steeds mooier, na iedere bocht zie ik meer en mooiere panorama’s. De taxichauffeur is ondertussen druk met z’n mobieltje, het lijkt of hij de weg kan dromen. Helemaal veilig voel ik me niet, maar het gaat goed. Iets verderop gooit de man z’n bekertje uit het raam. Ik vraag waarom, het is hier zo mooi… “Ik moet geen rotzooi in m’n auto”, lacht hij. Dat is dus de mentaliteit hier.

Na ruim een uur rijden komen we aan in de wereldstad Amman. Hier geen oude gebouwen, maar moderne hoogbouw. De chauffeur zet me af bij het autoverhuurbedrijf. Hier zit niet een verhuurbedrijf, maar blijkbaar allemaal. Ik word links en rechts aangesproken, maar ik heb al betaald dus zoek het bedrijf waar ik geboekt heb. Binnen begint het meteen al, denk ik. Vanuit Nederland heb ik een auto gehuurd klasse Citroën C1, een week lang voor 85 euro. Ik kan prima schakelen en de C1 zit ook prima. Daar denkt de eigenaar anders over: “You’re so tall, you need a bigger car!” Nee, gewoon de C1. Als blijkt dat een grotere auto niets extra kost, ga ik akkoord. De grotere, met airco en met automaat, is van Japanse makelij, maar voor een week is dat prima. Met mijn iPhone als navigatie vertrek ik richting het hotel. Het is wel even wennen in deze drukke stad. Ik moet niet alleen opletten op de auto’s, maar ook op karretjes met ezels, overstekende kinderen en honden. Onderweg naar het hotel begint het brandstoflampje te branden, dus toch eerst maar even tanken. Gelood met een octaangehalte van 102, prima spulletje voor 70 cent de liter; gooi maar vol!

Na 20 minuten heb ik m’n hotel gevonden. Ook hier krijg ik een gastvrije ontvangst. M’n auto kan ik niet kwijt, dacht ik, maar daar zorgt de portier dus voor. Mijn hotel ligt midden in Amman, bij winkels, horeca, het oude centrum, ik vermaak me de rest van de dag dus wel. De andere dag sta ik vroeg op, ik heb afgesproken om 7:30 opgehaald te worden. Om 7 uur denk ik te gaan ontbijten, maar daar heeft het hotel dus niet op gerekend. Later blijkt dat iedereen van de gratis roomservice gebruik maakt, ook voor ontbijt.

Om 7:30 maak ik voor het eerst kennis met mijn gastheer. Ik word meegenomen, maar onderweg doet mijn ontwijkende antwoord op zijn vraag “How was your breakfast?” mijn gastheer besluiten om eerst langs de pizzeria te rijden. In vergelijking met de Jordaniërs ben ik erg groot en moet dus veel eten. Zo sta ik vroeg in de ochtend met niet een, maar twee pizza’s in m’n handen en omdat alle westerlingen cola drinken, cola er bij. We rijden nu door naar een groot industrieterrein aan de rand van Amman, ik kijk mijn ogen uit, aan de ene kant veel moderne bedrijven, aan de andere kant sloperijen die we 50 jaar geleden in Nederland hadden.

Al snel komen we aan bij het bedrijf van mijn gastheer, een garage tegenover de Renault-vestiging van Amman. Ik word voorgesteld aan het personeel, dat lijkt speciaal voor mijn komst allemaal een stofjas te hebben gekregen. In iedere stofjas zitten nog de vouwen en ook de klanten reageren een beetjes verbaasd of deze nieuwe outfit. Daar sta je dan in Amman, buiten in het zonnetje. Ik ben ingegaan op een uitnodiging vanuit Amman. Ze willen alles weten van onze spoelactiviteiten. Het bedrijf waardoor ik uitgenodigd ben, is gespecialiseerd in het repareren en reviseren van automatische versnellingsbakken van Citroën, met name de AL4. We hebben een deal gemaakt: ik leer hen het flushen en spoelen van de versnellingsbakken, zij leren mij het repareren en reviseren van de AL4 versnellingsbakken. Dat is iets wat in Nederland niemand mij kan of wil leren. Twee dagen verblijf ik in de garage, krijg ik alle ins en outs te horen van de versnellingsbakken, demonteer en monteer zelf een aantal bakken en doe een aantal reparaties. Ik leer hen niet alleen het spoelen, maar breng hen ook weer het een en ander bij; de moderne auto’s met elektronica geven nog weleens wat moeite.

Verder word ik als een ware attractie overal mee naar toe gesleept. Overal “from Holland”. En dat komt goed uit. Onderdelen voor bepaalde modellen die bij ons niet leverbaar zijn, kan ik daar gewoon bestellen. Maar het blijft over en weer gaan, een andere Citroën-specialist heeft wel iets heel speciaals… ik ben benieuwd, of ik voor dat model ook onderdelen weet. Ik kom bij een bedrijf terecht met alleen maar bergen onderdelen, ga twee trappen naar beneden en daar staat het speciale model, een 2CV. Volgens de garagist de enige in Jordanië. Wat er naast staat vind ik ook wel leuk: een Visa GTi en een C25 pick-up.

De hele dag bespreken we veel, niet alleen waarvoor ik gekomen ben, maar ook hoe zij daar een bedrijf runnen. Dat is compleet anders dan wij gewend zijn. Het begint al met de werktijden, van 8.00 tot 19.00. Er worden geen afspraken gemaakt, iedereen komt gewoon langs. Wordt je hier niet geholpen, dan om de hoek wel. Dit betekent ook dat er meer onderdelen op voorraad moeten zijn. Als we het toch over onderdelen hebben: in Jordanië is de BTW op onderdelen 45%. “Maar,” zegt mijn gastheer: “Onze onderdelen komen uit de bergen”. Wat is dit nu weer voor sprookje, onderdelen uit de bergen? Nee, onderdelen worden via de bergen uit Syrië en Libanon gesmokkeld en zo ontduik je dus in ieder geval een beetje belasting. Verder gebeurt veel, zo niet alles, op straat. Olie verversen gaat door middel van afzuigen. Bij koelvloeistof verversen gaat de slang eraf. Deze stenen zijn daar speciaal voor. Dan loopt het toch de goot in? Jahaa, (smile): goed, hè?

In Nederland zijn we vaak componenten aan het wisselen. Daar proberen ze alles te repareren. De mooiste oplossingen heb ik gezien, bruikbaar in Nederland? Soms wel en soms niet. Garantie kennen ze daar niet, de volgende dag betaal je gewoon weer voor hetzelfde. Na twee dagen denk ik het wel onder de knie te hebben, ook mijn gastheer en leermeester is tevreden. Nu heb ik dus wat tijd voor ontspanning en bezoek ik de andere dagen onder andere de berg Horeb, de Dode Zee, Akaba, Wadi-Rum en Petra. Allemaal zeer indrukwekkend.

Op het vliegveld denk ik nog na over wat m’n gastheer zei: “Ik heb er batterijen in gedaan.” In de rij voor de douane krijg ik het toch warm. Stel dat mijn tas door dat poortje gaat en die gesluierde vrouw ziet die klok, wat zal zij denken dat het is? Vlug eruit, die batterijen!

Terug in Nederland, heb ik na een paar dagen al een defecte AL4 versnellingsbak. Mijn opgedane kennis komt goed van pas; het moet een defect zijn aan een remband. Na demontage van de bak blijkt de diagnose juist te zijn, een grote glimlach is dan niet te onderdrukken.

tekst: Johan Oldenhage, foto: onbekend, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5527
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 15 juli 2013 09:51 PM
  [ # 8 ]

Geweldig verhaal! Ben wel benieuwd naar die “roadside” repairs van onderdelen die wij zouden wisselen, kun je wat voorbeelden noemen?

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 15 juli 2013 10:39 PM
  [ # 9 ]

Onderdelen voor versnellingsbakken die haal je uit andere gebruikte bakken. Dat is het goedkoopst. Als daar een brandstofpomp defect is monteren ze eenvoudig een losse pomp er tussen. Beetje lastig uitleggen, maar stel je maar voor dat er in de brandstoftank een los pompje komt te liggen. Dat dat daarna rammelt?  Geen probleem. Motorsteunen waar het rubber van weg is. Uit een band snij je een reep rubber uit freubel je er tussen. Bougies zomaar vervangen? Nee hoor, ff schoonspuiten met benzine, schuurpapiertje er tussen, ff op de werkbank tikken dat de elektrode afstand wat kleiner is en die bougie gaat weer tijden mee. Luchtfilters idemdito, uitspuiten is voldoende. (er zit toch alleen maar zand in..) Plastic koplampen.. die kunnen echt wel uit elkaar.. een beetje verfafbrander geeft voldoende warmte om de kit op te lossen. O ja.. bij de groothandel kan je bestellen remschijven; nieuw of gebruikt, koppelingsplaten idemdito.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 15 juli 2013 10:40 PM
  [ # 10 ]

Fantastisch! Een garagist met zoveel hart voor de zaak, heerlijk dat het bestaat.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12430
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2013 11:22 PM
  [ # 11 ]

Wat een avontuur, een waar genot om dit te lezen Smile

Ex Xantia’s: 1.9D Sensation / 1.9TD Break SX

Profiel  
 
Breeze
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1149
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 15 juli 2013 11:55 PM
  [ # 12 ]

Geweldig verhaal Johan.
Wij zijn 2 keer met vakantie in Jordanië geweest en die door jou beschreven mentaliteit is heel herkenbaar.

Adri

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 16 juli 2013 03:20 PM
  [ # 13 ]

Mooi verhaal oldenhage. Zo zie je maar weer dat men in dergelijke landen vaak veel creatiever is dan hier in Nederland. Maakt autorijden een stuk goedkoper lijkt mij. Maar hoe zit het daar met het uurtarief van een garagist in verhouding tot dat in Nederland? Aangezien hier, volgens mij, vaak de uren van de monteur een reparatie of onderhoudsbeurt ‘duur’ maken.

Het gebruiken van gebruikte onderdelen is overigens iets wat je hier in NL bij de merkonafhankelijke, lokale garage ook nog wel tegenkomt tot op zekere hoogte: Als je wagen maar oud genoeg is denkt zo’n garagist graag met je mee om de kosten wat te drukken. Hij zal echter niet zo met bougies aan het hobby’en slaan zoals men dat daar doet.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
Garage Johan Oldenhage (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013

Gepost: 19 september 2013 10:38 PM
  [ # 14 ]

Binnenkort brengt Norev weer een aantal leuke schaalmodellen uit, nu ook bij GJO BV te bestellen:

schaal 1:87
CITROËN 7A 1934 (x4) - Dark / Black
CITROËN 11 Légère 1939 (x4) - Black
CITROEN Type H 1960 (x4) - Grey
CITROËN Type 23 1958 (x4) - Clear Blue
CITROËN 2CV AU 1951 (x4) - Grey
CITROËN ID BREAK 1960 (x4) - Blue
CITROËN DSuper 1972 (x4) - Charmille Green / Massena Red
CITROËN Ami 6 1964 (x4) - Typhon Grey / Naples Yellow
CITROËN SM Présidentielle 1972 (x4)
CITROËN SM 1974 (x4) - White
CITROËN CX 2000 1975 (x4) - Cendré sand
CITROËN CX 2400 Gti 1977 (x4) - Silver
CITROËN C1 2005 (x4) - Black
CITROËN DS3 Racing 2011 (x4) - Black + orange roof - White + black roof
CITROËN C6 2005 (x4) - Sable de Langrune & Ganache

1:43

CITROËN DS3 Cabrio 2013 - Silver / Blue
CITROËN DS3 Cabrio 2013 - Black
CITROËN DS4 2011 - Babylone Red
CITROËN C4 Picasso 2013 - Ruby Red
CITROËN DS5 2012 - Presidential version w/ figure
CITROEN C4 Picasso 2013 - Teles Blue


1:18

CITROËN CX 2400 GTI 1977 - Régate Blue
CITROËN DS5 2011 - Pearl White HQ   (6 openings)

Afbeelding Bijlagen
Screen shot 2013-09-19 at 9.08.56 PM.pngScreen shot 2013-09-19 at 8.56.03 PM.pngScreen shot 2013-09-19 at 10.51.47 PM.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website

Profiel  
 
citrofiel4life
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 04-08-2011

- Saxo 14 sx
- Xantia 1.8
Gepost: 20 februari 2014 04:07 PM
  [ # 15 ]

hallo,

wat kosten de 1:43 modellen en de 1:18 modellen (ik bedoel daar mee de 1:43 C4 Picasso en de grand en de 1:18 DS 5

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook