6 van de 23
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 april 2013 10:59 PM
  [ # 76 ]

Jep, hoogste stand en draaiende motor.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 april 2013 08:05 PM
  [ # 77 ]

Hallo!

Allle commotie van mijn kant over de afkeur op de remmentest bij Kwikfit is voor niets geweest.
De platenbank van de Kwikfit blijkt niet geschikt te zijn voor een remmentest van de Xantia.
Voor de herkeuring hebben we de voor en achterremmen nagekeken. De voorremmen hebben we meer gangbaar gemaakt door met een kwastje LHM achter het rubbermachet van de zuiger. Hierna de zuiger naar binnen en weer naar buiten gedraaid. Er is één remklauw die iets blijft hangen, misschien moet ik op zoek naar een goede gebruikt exemplaar…

De achterremmen waren al helemaal in orde dus niets aangedaan. Ik heb de Xantia bij een universeel garagebedrijf voor herkeuring aangeboden.
Hier slaagde de Xantia met vlag en wimpel voor de remmentest!

Is dus weer een wijze les voor me geweest, geen Kwikfit meer voor mij.

To do:
Roest aanpakken Heuliez hoek
Passagiers stoel maken, deel Alcantara is kapot
Dashboard lampjes vervangen
Richtingaanwijzer stengel vervangen.
Stationair toerental schommeld iets, Wynn’s injecteurreiniger toevoegen?

Eerst lekker de Turbo laten blazen voor een korte vakantie in Frankrijk
Tips en aanvullingen zijn altijd welkom.
Groet, Egbert

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 april 2013 08:16 PM
  [ # 78 ]

Gefeliciteerd!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 24 april 2013 10:03 AM
  [ # 79 ]

De Heuliez hoek RA heeft aandacht nodig.
De roest heeft al een gat veroorzaakt. Aangezien ik nog geen afscheid van de Xantia wil nemen moet hier iets aan gedaan worden.

Nu kunnen we het slechte deel eruit slijpen en met plaatwerk passend maken, zou het een idee zijn om een Heuliez hoek uit een sloper de halen?
Zoja, is deze hoek van een berline en break identiek? Weet iemand in Oost Nederland een sloperkandidaat te staan?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 juni 2013 10:40 PM
  [ # 80 ]

Afgelopen weekend bij Citroville geweest om alle bollen (8 stuks, hydractive2)
Het viel me op dat de achterkant niet helemaal soepel meer veerde. Op zich viel het mee, geen enkele bol was leeg. Alles weer even netjes op druk gebracht en weer lekker soepel naar huis. De TCT zakt nu weer met de kont naar beneden wanneer je gas geeft!

Nu even een andere vraag:
* Koelvloeistof verversen, er is al veel over geschreven… het vulpunt zit niet op het hoogte punt.
  Kun je de Xantia dan niet op een oprijsteun rijden zodat het dan wel op het hoogte punt ligt?

* Kleppen stellen, de TCT is een 8V zonder hydraulische klepstoters. Wanneer moet je de kleppen stellen? Hoe merk je dat je ze moet stellen? Hoe voer je deze klus uit?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 juni 2013 02:45 AM
  [ # 81 ]

Kleppen stellen dient met vulplaatjes te gebeuren, en om die te plaatsen moet de nokkenas eruit.

KVS verversen op oprijsteunen moet best kunnen, maar het hoogste punt is ook prima op de radiateur te krijgen door een opengesneden frisdrankfles op de vulmond te zetten.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 juni 2013 02:14 PM
  [ # 82 ]

Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.


Tip of the Haynes, works perfect! by Timo1990NL, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 27 juni 2013 11:12 PM
  [ # 83 ]

Timo1990, bedankt voor de foto. Dit zegt meer dan 1000 woorden.
Er gaat dus een lege fles op de kop op de vulopening. Hier heb ik nog een vraag over: hoe zorg je voor een lekvrije afsluiting? Wat doe je wanneer je nog een liter koelvloeistof in de fles hebt en het koelsysteem raakt vol…

Japv, wat betreft het kleppen stellen. Is het ook nodig om de nokkenas te verwijderen wanneer je enkel de klepspeling wilt nakijken? Mocht er te veel speling op zitten dan moet je met stelplaatjes werken. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe kom je aan deze plaatjes?

Dit weekend gaan we in ieder geval de koelvloeistof vervangen, versnellingsbakolie verversen en RV nieuwe remblokken monteren.

Tips en aanvullingen zijn van harte welkom!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10009
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2013 01:00 AM
  [ # 84 ]

Als je die fles een beetje aandrukt lekt dat niet heb ik (toch ook wel een beetje verbaasd) geconstateerd. Tja, als het systeem vol is en er zit nog vloeistof in de fles dan loopt dat dus op straat of in een opvangbak. Geen alternatief hiervoor. Om de klepspeling te meten moet de nokkenas er juist op blijven. Alle spelingen noteren en dan kijken welke aangepast moeten worden. Als dat laatste zo is, nokkenas eruit en de betreffende stelplaatjes. Soms is er wat onderling te verwisselen, maar dan eerst wel de diktes meten. Goed nummeren!! Eventuele nieuwe zal de dealer wel hebben. Voor mijn sm haal ik ze bij Ducati. Veel goedkoper dan bij Maserati. Al met al een behoorlijke klus als de speling hier en daar te veel verlopen is. Het voordeel van dit systeem is dat het niet snel verloopt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 juni 2013 01:09 AM
  [ # 85 ]

Als je nog een liter koelvoeistof in de fles hebt zitten en je systeem is vol dan doe je het niet goed Laughing Gewoon steeds een klein beetje bijvullen totdat het niet meer zakt, dan moet je stoppen. Overigens lekte er bij mij niks langs. Succes!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 30 juni 2013 09:49 PM
  [ # 86 ]

Dit weekend gewerkt aan de Xantia.
Remblokken voor vervangen, hierdoor moesten we de zuiger van de remklauw helemaal terug draaien. Anders kon de remklauw niet om de nieuwe remblokken.

Daarna de versnellingsbakolie vervangen, onderop de versnellingsbak de aftapplug los draaien. Daarna weer met nieuwe olie gevuld via de vulplug, deze bevind zich iets hoger op de bak. Onder de auto liggend met een fles en slangetje de olie in het gat gespoten. Plug er weer op klaar!

Als laatste de koelvloeistof afgetapt, er kwam nog mooie vloeistof uit. Omdat er geen prut uit kwam hebben we de auto achter laten zakken zodat de vulopening het hoogste punt werd. Vervolgens 7 litertjes nieuwe koelvloeistof er in gegoten.

Zo, alle vloeistoffen zijn vervangen dus is de Xantia weer fris en fruitig en klaar voor de rit naar Frankrijk! knuffel

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 05 juli 2013 11:08 PM
  [ # 87 ]

Nu de Xantia nieuwe remblokken voor heeft grijpt de handrem vrijwel direct aan en draaien de wielen zwaarder.
Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik de handrem losser afstellen? huh

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43119
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 juli 2013 11:49 PM
  [ # 88 ]

Heb je de zuigers goed teruggesteld en vallen de remblok nokjes in de uitsparing op de remzuiger?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juli 2013 11:52 PM
  [ # 89 ]

Heb je de zuigers in de remklauw wel naar binnen gedraaid/gedrukt toen je de nieuwe blokken plaatste? Het bijstellen van de handrem gaat als volgt:

- draaiende motor, bij stilstaande auto.
- rem met volle kracht intrappen, dan
- handrem enkele keren volledig omhoog trekken, terwijl je de voetrem vol ingetrapt laat.

Is het daarna nog niet goed dan dienen de kabels met de stelmoer aan de hevel aan de klauw wat worden versteld.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 06 juli 2013 08:51 AM
  [ # 90 ]

De zuiger is helemaal terug gedraaid voordat de nieuwe remblokken zijn geplaatst.
We hebben opgelet dat het nokje van het remblok tussen de kroon van de zuiger kwam.

Ik ga eerst de handrem aantrekken, daarna eventueel nog de kabel bijstellen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
6 van de 23
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook