Moderator Citroën-Forum draait de bak in!
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 april 2013 08:50 AM

van de voorpagina

Exclusief! Citroën-forummoderator, of beter gezegd: ex-moderator, patje74 draait de bak in. Zijn collega-moderatoren tonen zich geschokt: “Patje was altijd zo’n goeie gozer, dit hadden we nooit achter hem gezocht!” Toch is het vonnis geveld en moet hij op 27 april in Leeuwarden gaan zitten. Wat heeft hij voor gruwelijks misdaan? Naast de geschokte moderatoren laten wij ook de dader zelf aan het woord.

In het milieu bekend als patje74, zal de dader zich op 27 april moeten melden onder zijn burgerlijke naam Patrick van der Meer. Hij draait dan voor 24 uur de oude Leeuwardense gevangenis Blokhuispoort in. Zijn misdaad? Actieve ondersteuning van de organisatie Gecellig. Dit is geen internationale terroristische organisatie, maar gezellig is anders. Dat wordt direct duidelijk, wanneer je de website van Gecellig opent. In indringende typografie glijdt de volgende tekst over het scherm: “Jaarlijks sterven in Nederland 70 vrouwen en 50 kinderen aan de gevolgen van huiselijk geweld”, gevolgd door: “40% van de vrouwen in Nederland heeft voor hun zestiende jaar ervaring met seksueel misbruik.” Dat is nogal wat!

Patje74 gaat niet als dader de cel in, maar als vrijwilliger. De groep mensen achter Gecellig wil met de opmerkelijke actie van 24 uur ‘zitten’ aandacht vragen voor de meest prominente vorm van vrijheidsberoving in Nederland: huiselijk geweld. Waarom? Omdat er jaarlijks bijna een miljoen meldingen van huiselijk en seksueel geweld zijn. Daarover wordt gezegd dat het aantal meldingen nog niet eens de helft is van het daadwerkelijke aantal delicten. De opbrengst van het gesponsorde zitten gaat naar De Garaasje. De Garaasje is een nieuw te bouwen Centrum Kinder- en Mensenhandel. Dit centrum wil samenhangende en geïntegreerde hulp bieden aan kinderen, jongeren en volwassenen die slachtoffer zijn van kinder- en mensenhandel. De Garaasje kan pas gebouwd worden als er voldoende geld binnen is van sponsors.

De Garaasje is een initiatief van Fier Fryslân, sinds drie jaar Patricks werkgever. Fier is in 1978 begonnen als ‘blijf van mijn lijf’-huis en is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdige, professionele organisatie met 300 medewerkers. “Fier, hulp bij geweld!” heet het kort en krachtig op de homepage. Patrick kan er enthousiast over vertellen: “Dik drie jaar geleden is een nieuw tijdperk voor mij aangebroken. Ik kreeg een leuke nieuwe baan bij Fier. Eenmaal binnen heeft de doelstelling (globaal: hulp bij geweld in afhankelijkheidsrelaties) mij dusdanig gegrepen dat het meer dan werk is geworden. Binnen mijn vakgebied stonden we voor enorme uitdagingen. Daar had ik mij gemakkelijk van af kunnen maken door te doen wat ik moet doen en genoegen te nemen met gemiddelde resultaten. Ik heb er voor gekozen om alles te doen wat er in mijn mogelijkheden ligt en zo het best mogelijke te creëren. Hieruit haal ik heel veel voldoening.”

Nu weten we ook waarom patje74 geen moderator meer is. Hij is niet de gedetineerde die verworpen is door zijn collega’s, nee, hij heeft er simpelweg geen tijd meer voor. Het bestuur en de moderatoren van Citroën-Forum.nl willen Patrick hartelijk danken voor zijn jarenlange inzet en wensen hem veel succes met zijn werk en met zijn vrijwilligersactie. Als jij Patrick ook wilt ondersteunen, dan kun je doneren op JustGiving.nl. Wil je meepraten over deze goede actie, doe dat dan hier.

tekst: RensKorevaar, foto: gecellig.nl

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 april 2013 11:24 AM
  [ # 1 ]

Buiten het moderator-team heb ik eigenlijk nooit de tijd genomen om aandacht te schenken aan mijn mod-afscheid, niet omdat ik er niets om geef maar juist omdat het mij best flink aan het hart ging. Vele jaren was het cit-fo deel van mijn dagelijkse bezigheden. De laatste jaren is dat steeds minder geworden omdat mijn werk mijn tijd op een positieve wijze opslokte.
Ik heb er toen voor gekozen om mijn hobby’s iets naar de achtergrond te verplaatsen. Niet helemaal natuurlijk, door de dagelijkse ritten in een degelijke Duitser en Zweed te rijden realiseerde ik al snel een aardige tijdsbesparing!
Natuurlijk heb ik nog steeds mijn eendje, die gaat nooit weer weg, en deze zomer ga ik uiteraard mijn RO80 Europa in sturen! Maar elke dag het forum volledig doorspitten en elke week sleutelen, dat heb ik even aan de kant gezet.


Elke dag zie ik de noodzaak van het werk dat we doen bij Fier, en elke dag zie ik de prachtige resultaten! Maar helaas krijgt niet iedereen voor wie hulp van levensbelang is de hulp de ze nodig hebben. Daarom is de Garaasje hard nodig! (zie ook http://www.ckm-fier.nl/)
Ik ga de bak in en zie 24 uur af van al mijn vrijheid, mijn rechten, alles dat voor ons vanzelfsprekend is. In ruil voor donaties kan ik rechten verdienen. Bij €25,- aan donaties kan ik bijvoorbeeld een bakje koffie krijgen, of voor meer misschien zelfs wel een ontbijt.
Zo probeer ik samen met 79 andere gedetineerden geld in te zamelen voor de Garaasje. Echt iedere bijdrage is welkom, je kunt al helpen vanaf €3,-.

Graag wil ik alle leden, moderators en het bestuur bedanken voor de enorm toffe moderator-tijd die ik heb gehad. Er komt vast weer een tijd waarin ik weer meer ruimte heb, want het cit-fo is een toffe en warme club!
Ook wil ik jullie hartelijk danken voor het feit dat jullie hier aandacht aan willen schenken, hier ben ik enorm blij mee.

Een gecellige groet,

Patrick

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 01 april 2013 09:27 PM
  [ # 2 ]

Beste Patrick,........

Bedankt voor alle goede zorgen aan dit forum al die jaren en veel succes met Fier en de Garaasje.

Het is een mooi initiatief.


Groeten,

Ron.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 02 april 2013 10:38 PM
  [ # 3 ]

Zeg, beste forummers, hoe kan dat nu? Patricks donatiemeter staat nog op dezelfde stand als voor publicatie van het artikel. Daar moeten we iets aan doen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 april 2013 10:43 PM
  [ # 4 ]

Ik heb nog 10€ van één of ander weekend Laughing

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 27 april 2013 09:58 AM
  [ # 5 ]

Vandaag moet “onze patje” de bak in. Volgens mij kan hij nog wel wat ondersteuning van forummers gebruiken!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook