Welk type trommelremmen vooraan?
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 01 april 2013 11:09 PM

Hoi,

de laatste tijd niet veel met de ami weggeweest, maar dat zou moeten beteren met het komende zomerweer.
Toen ik in het najaar nog een paar keer heb gereden, merkte ik dat de choke-knop vanzelf naar boven komt, ook al heb ik hem volledig ingedrukt. Hij gaat dan niet alleen het hoger toerental in, maar wellicht ook een rijker mengsel. Dat fenomeen doet zich voor als je de motor even flink belast, en dan weer gas lost.

Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft, maar sinds dezelfde periode heeft de motor de neiging om af te slaan eens hij goed warm is. Als ie dan uitgevallen is, is er geen starten mee aan. Het is dan gewoon wachten tot de boel weer is afgekoeld, en dan start hij, direct.

Iemand een verklaring?

alvast bedankt!

Bart

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 02 april 2013 08:22 AM
  [ # 1 ]

Een (bijna) defecte bobine is hoogstwaarschijnlijk de veroorzaker van het laatste probleem.
De chokekabel zou ik als ik jou was even loshalen bij de carburateur en opnieuw monteren. Zorg ervoor dat de buitenkabel niet onder spanning staat.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 16 april 2013 06:58 PM
  [ # 2 ]

Kan ook nog stilvallen met té strak staande kleppen.
Je compressie valt een beetje weg, en starten wordt moeilijk,(of helaas niets)
Dit was bij mijn 2cv het geval! oo Rolling Eyes it

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 17 mei 2016 11:36 PM
  [ # 3 ]

te weinig ervaring, dus nog maar eens een vraag op dit forum :

Hoe kan je bepalen welk type trommelremmen toegepast zijn.

Eerst heb je varianten 08, 09 en 10, dat zou gaan over de sleutelmaat waarmee de leiding op de trommel vast zit.
Dan is er de diameter van de trommel. Maten opgegeven voor de binnenzijde , hoe zie je dat aan de buitenzijden ?
Tenslotte zijn er blijkbaar ‘brede’ en ‘smalle’ trommels, met de bijhorende remschoenen.

Is er een manier om dat allemaal te bepalen voor je de boel uit elkaar vijst. Zo kan ik de onderdelen bestellen en liggen ze klaar als ik aan revisie begin !

O ja, het gaat om een ami6 van 1964, van Franse origine (en met centrifugaal koppeling, mocht dat van belang zijn)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten, Bart

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 18 mei 2016 08:22 AM
  [ # 4 ]

De Ami heeft altijd de grote (bredere) trommels. Jouw Ami heeft of remcylinders 10 mm te herkennen aan de zgn hele grote “banjobouten”
of 9mm. In dat geval past sleuteltje 9 op de wartel van de remleiding.

Profiel  
 
TVS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 mei 2016 02:45 PM
  [ # 5 ]

De maat van de grote trommels is 220mm
Deze zijn ook gebruikt om Dyane 6 en op de eerste reeks ami 8.

Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969

Profiel  
 
vintage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 15-04-2012

- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Gepost: 05 juni 2016 05:42 PM
  [ # 6 ]

Dank voor de reacties !
Intussen zitten de remmen er in, dus ik had de juiste set, hoera ! ! !

Voeringen waren helemaal niet versleten, die waren enkele jaren geleden ook nog vervangen,maar de boel zat helemaal vast. Toen wellicht met het verkeerde setje aan de slag gegaan, en dan heeft de intussen gepensioneerde garagist het binnenwerk van de plunjers gereviseerd. Dat was van korte duur.

Ook de banden zijn nieuw (MCC namaak ...) en de stofhoezen over de homokineten en de schuifkoppeling heb ik vervangen. Ongeveer alles was gescheurd en ongetwijfeld heeft het rondvliegend vet de remmen geen deugd gedaan.

Enfin : de dame staat er weer behoorlijk bij.
Nog wat afstel werk aan de remmen, maar het komt wel goed.

Dochterlief heeft de bekleding van de voorste zetel hermaakt, en ook die zit intussen in de auto.

Dat was allemaal nodig omdat ik een collega op het werk beloofd had de auto uit te lenen voor een feest. Feestje geslaagd !-)

Intussen dienen zich de nieuwe klussen aan :
1. pinkertjes werken, knipperen te snel, en aan de schakelaar geen getik meer.
uitlaatlijn geraakt opgeroest. Grootste zorg is het inlaat-uitlaat stuk, want dat vind ik nergens te koop. Op Citromobile lag een mooi exemplaar, maar van de eerste generatie motoren, met dunnere inlaatpijpen en een andere koppeling voor de carburator. Jammer. Hopelijk kan iemand anders hier ooit een koopje doen.
Lampjes in de koplampen doen het maar half. Claxon doet het niet.

Maar het blijft een onwaarschijnlijk fijne ervaring om er mee bezig te zijn, sleutelen én rijden.

Groeten,
Bart

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook