Totaal aantal Berichten: 9909
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Chyparse
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De drijfstang lagers moeten in elk geval los. haal dan de krukas er ook even uit. Nwe hoofd en drijfstanglagers zijn dan de kosten niet.
Als je kijkt bij CTA en Chyparse kom je met lagers een heel eind.
Zuigers en bussen van een 23 heb ik met tevredenheid bij CTA gehaald. van een 20 weet ik niet.
Succes.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
ff vraagje, speling klepgeleiders meten met een schuifmaat?
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Egbert schreef:Inlaatseals kan je vrij eenvoudig vervangen met de kop er op:
Een bougie modificeren zodat je hem kan gebruiken om perslucht op de cylinder te zetten. Inlaat tuimerlaar er af( kan zonder kopbouten te lossen). Druk op de cyl zetten waar je de klep wilt lossen, zodat de klep straks niet naar beneden valt. Klepveer tang gebruiken die zicht af zet met een haakje ( of zelf iets fabrieken) etc.
Egbert,
Kun je iets meer detail geven waar je de klepveertang aan vast hebt gezet? Aan de veer zelf? Of heb je een foto?
In je cabrio topic kon ik er weinig details over vinden.
Hydro
Elle va comme les pompiers!
voelbare speling op de geleiders dus…
ik kan op het forum maar weinig terug vinden over distributietandwielen ook worden deze nauwelijks aangeboden. normaal is het zo tandwielen en ketting vervangen, hoe zit dat bij de distributie?
daarnaast zoek ik ook bussen voor de zuigerpennen in de drijfstang (small end), kan ze ook niet vinden op webshops. deze worden normaal wel vervangen bij een revisie?
@ moderator: ik wil topic titel wel veranderen maar weet niet hoe, kan andere topic “cilinderkop revisie"hier ook bij.
grt
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
small ends zijn nooit gaar. Daarbij worden die op maat gemaakt door te boren na montage in de drijfstang. Is dus geen los onderdeel zo van de plank. Tandwielen gewoon goed beoordelen. goed is goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Distributie tandwiel vervang je niet.
Zuiger pennen ( small end) horen bij een nwe set zuigers en bussen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hydro schreef:Egbert schreef:Inlaatseals kan je vrij eenvoudig vervangen met de kop er op:
Een bougie modificeren zodat je hem kan gebruiken om perslucht op de cylinder te zetten. Inlaat tuimerlaar er af( kan zonder kopbouten te lossen). Druk op de cyl zetten waar je de klep wilt lossen, zodat de klep straks niet naar beneden valt. Klepveer tang gebruiken die zicht af zet met een haakje ( of zelf iets fabrieken) etc.
Egbert,
Kun je iets meer detail geven waar je de klepveertang aan vast hebt gezet? Aan de veer zelf? Of heb je een foto?
In je cabrio topic kon ik er weinig details over vinden.
De haak gaat om de tuimelaar as. Heb er geen foto’s van.
Ga eens zoeken of ik het zelfgemaakte stuk gereedschap nog heb en maak daar dan een foto van.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Tuimelaar as was inderdaad ook één van de opties waar ik aan dacht.
Ik wacht je foto’s af.
Misschien beter in ander topic, om Heinrich zijn topic niet teveel te vervuilen.
Mijn suggies in je cabrio topic of in Roken bij stationair en carburatieprobleem.
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Misschien kan je hier nog iets wijzer van worden?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218264/P75/#1651122
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
H@ns, bedankt. Zoeken op http://www.oldtimerrestauratie.com op “klepveer vervangen” geeft inderdaad soortgelijke hefboom constructie als Egbert heeft gepost in ander topic gereedschap klepveer lichten.
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik kan de link niet volgen, kan dat kloppen?
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Beide links doen het volgens mij gewoon. Maar bij de Oldtimer restauratie link moet je zelf even bij “Zoek op de site” (midden rechts) zoeken met de zoektermen “klepveer vervangen”.
Hydro
Elle va comme les pompiers!