2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
hoog olieverbruik
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9909
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2013 12:00 AM
  [ # 16 ]

Chyparse

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 april 2013 12:19 AM
  [ # 17 ]

De drijfstang lagers moeten in elk geval los. haal dan de krukas er ook even uit. Nwe hoofd en drijfstanglagers zijn dan de kosten niet.
Als je kijkt bij CTA en Chyparse kom je met lagers een heel eind.
Zuigers en bussen van een 23 heb ik met tevredenheid bij CTA gehaald. van een 20 weet ik niet.

Succes.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 01 mei 2013 08:40 AM
  [ # 18 ]

ff vraagje, speling klepgeleiders meten met een schuifmaat?

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 01 mei 2013 11:41 PM
  [ # 19 ]
Egbert schreef:

Inlaatseals kan je vrij eenvoudig vervangen met de kop er op:

Een bougie modificeren zodat je hem kan gebruiken om perslucht op de cylinder te zetten. Inlaat tuimerlaar er af( kan zonder kopbouten te lossen). Druk op de cyl zetten waar je de klep wilt lossen, zodat de klep straks niet naar beneden valt. Klepveer tang gebruiken die zicht af zet met een haakje ( of zelf iets fabrieken) etc.

Egbert,
Kun je iets meer detail geven waar je de klepveertang aan vast hebt gezet? Aan de veer zelf? Of heb je een foto?
In je cabrio topic kon ik er weinig details over vinden.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 02 mei 2013 03:12 PM
  [ # 20 ]

voelbare speling op de geleiders dus…

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 02 mei 2013 08:37 PM
  [ # 21 ]

ik kan op het forum maar weinig terug vinden over distributietandwielen ook worden deze nauwelijks aangeboden. normaal is het zo tandwielen en ketting vervangen, hoe zit dat bij de distributie?

daarnaast zoek ik ook bussen voor de zuigerpennen in de drijfstang (small end), kan ze ook niet vinden op webshops. deze worden normaal wel vervangen bij een revisie?

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 02 mei 2013 08:39 PM
  [ # 22 ]

@ moderator:  ik wil topic titel wel veranderen maar weet niet hoe, kan andere topic “cilinderkop revisie"hier ook bij.

grt

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 mei 2013 08:40 PM
  [ # 23 ]

small ends zijn nooit gaar. Daarbij worden die op maat gemaakt door te boren na montage in de drijfstang. Is dus geen los onderdeel zo van de plank. Tandwielen gewoon goed beoordelen. goed is goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 mei 2013 08:41 PM
  [ # 24 ]

Distributie tandwiel vervang je niet.
Zuiger pennen ( small end) horen bij een nwe set zuigers en bussen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 mei 2013 08:43 PM
  [ # 25 ]
Hydro schreef:
Egbert schreef:

Inlaatseals kan je vrij eenvoudig vervangen met de kop er op:

Een bougie modificeren zodat je hem kan gebruiken om perslucht op de cylinder te zetten. Inlaat tuimerlaar er af( kan zonder kopbouten te lossen). Druk op de cyl zetten waar je de klep wilt lossen, zodat de klep straks niet naar beneden valt. Klepveer tang gebruiken die zicht af zet met een haakje ( of zelf iets fabrieken) etc.

Egbert,
Kun je iets meer detail geven waar je de klepveertang aan vast hebt gezet? Aan de veer zelf? Of heb je een foto?
In je cabrio topic kon ik er weinig details over vinden.

De haak gaat om de tuimelaar as. Heb er geen foto’s van.
Ga eens zoeken of ik het zelfgemaakte stuk gereedschap nog heb en maak daar dan een foto van.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 03 mei 2013 12:27 AM
  [ # 26 ]

Tuimelaar as was inderdaad ook één van de opties waar ik aan dacht.
Ik wacht je foto’s af.

Misschien beter in ander topic, om Heinrich zijn topic niet teveel te vervuilen.
Mijn suggies in je cabrio topic of in Roken bij stationair en carburatieprobleem.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 mei 2013 07:42 PM
  [ # 27 ]

Misschien kan je hier nog iets wijzer van worden?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218264/P75/#1651122

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 04 mei 2013 01:58 AM
  [ # 28 ]

H@ns, bedankt. Zoeken op http://www.oldtimerrestauratie.com op “klepveer vervangen” geeft inderdaad soortgelijke hefboom constructie als Egbert heeft gepost in ander topic gereedschap klepveer lichten.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 mei 2013 10:33 AM
  [ # 29 ]

Ik kan de link niet volgen, kan dat kloppen?

knuffel

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 04 mei 2013 08:02 PM
  [ # 30 ]

Beide links doen het volgens mij gewoon. Maar bij de Oldtimer restauratie link moet je zelf even bij “Zoek op de site” (midden rechts) zoeken met de zoektermen “klepveer vervangen”.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook