DS5 problemen
Marius van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-03-2013

Gepost: 12 april 2013 04:34 PM

Sinds wij de DS 5 hybride 4 rijden hebben wij iets waar we ons bij afvragen of dit een mankement is of dat het zo hoort. Wanneer we even geparkeerd staan of stil staan met de auto, automaat in de N stand, en daarna weer willen wegrijden met de automaat in de A stand gebeurd er niks en moeten we eerst weer terug naar de N stand om vervolgens de start/ stop knop weer in te drukken en daanra pas weer in de A stand weg te kunnen rijden. Al die tijd staat er wel gewoon ‘ready’ in de display links. Dit lijkt ons niet juist en misschien hebben meerdere berijders hier last van?

Verder valt het op dat het wel erg lang duurt totdat het e-way systeem wakker wordt na instappen en de start/stop knop te hebben ingedrukt.

Hoor graag reacties van DS5 rijders die hier meer van weten en of de zelfde ervaring hebben?

Als laatste wil ik nog wel even kwijt dat wij super genieten van deze auto! Wat een feest om hierin te rijden.

Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987

Profiel  
 
ldebruin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-10-2009

Gepost: 15 april 2013 01:06 AM
  [ # 1 ]

Onze DS5 doet precies hetzelfde. Lijkt mij een beveiliging: je moet expliciet aangeven dat je de auto in beweging wilt zetten nadat deze een tijdje stil gestaan heeft. En het duurt soms inderdaad een seconde of 5-10 voordat de e-myway wakker is. Vooral listig omdat de parkeersensoren het dan ook nog niet doen.

Profiel  
 
postie1982
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 15 april 2013 09:03 AM
  [ # 2 ]

Bovenstaande “problemen” ken ik ook. Ik heb er nog 1 die af en toe voorkomt en dat is de verklikker van de passagiersgordel die af en toe piept terwijl de gordel erin zit. Eruit en erin lost dit weer op maar is wel raar.

Profiel  
 
Marius van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-03-2013

Gepost: 16 april 2013 11:45 AM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reactie. Begrijp dus dat het bij meerdere voorkomt. Als het een veiligheids ding is dan begrijp ik het wel. Ga toch even vragen bij de dealer hoe dit zit.

Verder nu 3000km gereden en voor het eerst de duitse autobahn op geweest. Wat een genot! De auto rijd echt fantastisch. Ook veel bekijks en zelfs mensen die vragen wat voor auto het is. Komt ook omdat we de letters ‘citroen’ eraf hebben laten halen bij aanschaf.

Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987

Profiel  
 
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 17 april 2013 02:17 PM
  [ # 4 ]

Ik vind 10 à 15 seconden nog kunnen, de mijne heeft soms 30 seconden nodig en dit geldt ook voor de achteruitrijcamera. Ik ben al uit mijn garage en op de straat voor dat ding zin heeft….En als hij zin heeft wordt hij soms onderbroken door iets anders, zoals de cd-speler of de i-pad… en zie je even niets meer. Ik ben heel tevreden van mijn ds5 hybrid, maar die kleine mankementen…. grrr

Profiel  
 
JeH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 04-06-2013

Gepost: 05 juni 2013 07:50 PM
  [ # 5 ]

Dit is een beveiliging systeem in de auto meer niet.

Citroen C1 First Edition.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook