35 van de 37
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende > 
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2020 11:52 AM
  [ # 511 ]

Zover ik weet halen de heren dat uit Sedre.

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 11 augustus 2020 01:47 PM
  [ # 512 ]

Heeft iemand trouwens

. C5KH05P0 vervangen dakspant - vervangen uiteinde dakspant (= interslide)
. C5KH07P0 vervangen vouwdak

voor mij beschikbaar?

Om te voorkomen dat de interslides kapot zijn voor het dak gerepareerd is…:(

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2020 01:50 PM
  [ # 513 ]

Ja.

Stuur via PM even jouw mailadres.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1647
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, volautomaat
Gepost: 12 augustus 2020 10:55 AM
  [ # 514 ]
René Jongejan schreef:

Zover ik weet halen de heren dat uit Sedre.

Dat klopt, Sedre is voor de elektrische schema’s en Citroën-DocBackup voor de andere zaken.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 21 augustus 2020 06:16 PM
  [ # 515 ]

Vandaag na vervangen remschijven met t dak begonnen, Afgebroken bevestiging van de motor mbt kunstoflas weer vastgekregen.
Spul wordt dermate heet 350gr, dat het plastic eromheen ook zacht wordt. Zit nu weer moervast.

Zag net dat stukje van het dak aan de voorkant wat loslaat van de onderlaag. Waar is dat mee te plakken?

Afbeelding Bijlagen
20200821_185037.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2020 09:48 PM
  [ # 516 ]

Heb je met deze actie niet de fixering van de kabelgeleidebuisjes rondom het tandwiel enigszins om zeep geholpen?

Ik vrees het ergste.

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 22 augustus 2020 09:54 AM
  [ # 517 ]

Valt mee Rene, er zat nog wat oud vet tp wat door de warmte wat is gaan uitvlokken.

Aan de linker kant lijkt het wel alsof het buisje niet goed gemonteerd heeft gezeten. Als ik die op de juiste plek druk, staat tie als het ware onder spanning, dat lijkt me niet goed. Is dit zo te buigen?

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2020 09:57 AM
  [ # 518 ]

Iets verbuigen kan, mits je ‘m niet knikt.

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 23 augustus 2020 10:48 PM
  [ # 519 ]

Eerste poging dak werkend te krijgen niet succesvol. Tandwiel slipt.
Dak nu handmatig dicht gedaan, wilde dakmotor initialiseren, krijg nu de melding: “dakbediening niet mogelijk” Betekent dit dat een van de sensoren achter het dak als niet gesloten ziet, of kan er wat anders aan de hand zijn?

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2020 12:20 PM
  [ # 520 ]

De besturing geeft de bediening alleen vrij bij een volledig gesloten achterruit.
Dit wordt bewaakt door totaal 6 microswitches, 2 bij de dakbogen, 2 bij de armen van de dakcassette en 2 bij de sluitingen van de achterruit.

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 24 augustus 2020 05:43 PM
  [ # 521 ]

Na wat extra aandrukken van de klep gelukt, initialiseren gelukt, achterklep gaat open.
Kom maar op met die APK

Dank Rene

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 27 augustus 2020 11:38 AM
  [ # 522 ]

Heb contact gehad met Minsauto in Frankrijk. IK wil graag een raam met zo’n aluminium XC25 constructie.

Hij is echter alleen bereid om het gehele vervangen zelf te doen aan raison van €700.

Dat is inclusief nieuwe kabels en tandwiel. Die zijn bij mij echter al nieuw…

Op mijn vraag of het mogelijk was met alleen een achterruit langs te komen en die om te ruilen voor 1 met een XC25 volgde een wat geirriteerde reactie die ik niet goed begreep.

Hij heeft me niet duidelijk kunnen maken waarom het niet op mijn manier kon.

Jaap

Profiel  
 
René Jongejan
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7711
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C2 1.4 HDi Ligne Prestige
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2020 12:27 PM
  [ # 523 ]

Probeer ‘m maar aan het verstand te brengen dat als hij wel open staat voor een ruilactie ten koste van € 550,- er voor hem een potentiële markt in NL open gaat.

Ik heb ‘m destijds al de vraag gesteld of hij sec het blokje aluminium wilde leveren, no way dus.

Profiel  
 
Jaaps
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 27 augustus 2020 12:39 PM
  [ # 524 ]

Misschien hem eens uitnodigen op een Pluriel bijeenkomst?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40896
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 27 augustus 2020 01:04 PM
  [ # 525 ]
Jaaps schreef:

Heb contact gehad met Minsauto in Frankrijk. IK wil graag een raam met zo’n aluminium XC25 constructie.

Hij is echter alleen bereid om het gehele vervangen zelf te doen aan raison van €700.

Dat komt omdat de Franse garantiewetgeving heel anders is dan de Nederlandse. Als hij een reparatie aan jouw spullen doet waarbij hij bepaalde onderdelen niet vervangt omdat jij zegt dat ze nieuw zijn en drie weken later gaat het zaakje stuk dan is hij volgens het Franse consumentenrecht aan te spreken ook al is het niet zijn schuld.. Hij heeft er het laatst aan gewerkt, hij is de lul. Zo werkt het in La France.  Dat risico is hem dus te groot vandaar dat hij zegt: ik doe alles, op mijn manier, en anders niet. Alleen als hij alles op zijn manier doet weet hij zeker dat eventuele garanties ook écht door zijn gesleutel komen.

René Jongejan schreef:

Probeer ‘m maar aan het verstand te brengen dat als hij wel open staat voor een ruilactie ten koste van € 550,- er voor hem een potentiële markt in NL open gaat.

Een ruilsysteem betekent dat hij onderdelen/spullen op de plank moet leggen. In Frankrijk betekent dat ook dat hij daar iedere maand belasting over moet betalen. Daar hebben ze geen zin in en het is ook vaak simpelweg veel te duur voor een kleine onderneming. Franse fiscale wetten werken echt anders dan bij ons.

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
35 van de 37
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook