5 van de 41
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 26 mei 2014 11:10 PM
  [ # 61 ]

HELP

Het is toch wat dat dakje. Nu heb ik er een geheel nieuw dakje in gezet, met raam en al. Dat is makkelijk, als je zo’n dakje hebt.
Na de eerste keer sluiten, voorzichtig geopend: Krak=krak. Interslides afgebroken; de geulvormige stukjes plastic waar de dakkabels in klikken.  shut eye

Weet iemand hoe ik die interslides (de voorste, drie delen) kan vervangen?

Groeten alvast…

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 12:59 PM
  [ # 62 ]
René Jongejan schreef:

In het gedeelte van het werkplaatshandboek, dat de vervanging van het vouwdak behandelt, wordt aangegeven dat de geleiderails met Molykote EM-50L vet gesmeerd moeten worden.
Dit vet is speciaal voor het smeren van kunststof.

Molykote®EM-50L
●Beschrijving – Synthetische olie/lithiumzeepvet. Uitstekend verenigbaar met kunststoffen zoals
polyacetalen en polyamides. Samengesteld voor betere hechting aan oppervlakken en geluidsdemping.
●Toepassingen– Ontworpen voor smering van kunststof/kunststof en kunststof/metaal bij
elektromechanische toepassingen zoals kleine tandwielen en bewegende onderdelen in printers,
taperecorders en cd-spelers.
●Kenmerken– Breed temperatuurbereik; Verenigbaar met vele kunststofsoorten; Goede smering;
Samengesteld voor betere kleving aan oppervlakken; Geluiddempend.
●Samenstelling– Polyalfaolefine; Lithiumzeep.
●Temperatuurbereik – Van -40 tot +150ºC
●Verpakkingen– Blikken: 1kg, 16kg

Ik ben al enige tijd op zoek naar dit vet van Molykote.
Erg slecht vindbaar en dan alleen maar in grote verpakkingen.

Wel heb ik ondertussen een gelijksoortig vet gevonden, namelijk SKF LGLT 2.
En ook gevonden dat Eriks dit leveren kan.
Verkrijgbaar bij de diverse servicecenters van Eriks zijn een tube van 200 gr voor 15,65 euro en een blik van 1 kg voor 61,50, beide ex BTW.
Ik ga maar even een tube scoren in Alkmaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 03:45 PM
  [ # 63 ]

Blijkt Eriks bij een particuliere aankoop een minimum orderbedrag van 35 euro ex BTW te hanteren. nono
Wordt het toch een prive-aankoop via de baas als ik een tube wil.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 18 juni 2014 12:24 AM
  [ # 64 ]

Even een update. Het is voor elkaar met mijn dakje! Na veel omzwervingen, een dag of 8 werk, een geheel nieuw dakje+raam, veel afgebroken plastic lipjes, en wat very sad omdat het dakje nu niet alleen niet meer open wilde maar ook niet meer dicht, kreeg ik de tip om de zaak eens voor te leggen aan de vakgarage in Hoogeveen. Daar werkt een chef-werkplaats die er verstand van zou hebben.
Nou dat klopt. Hij heet Alfred en heeft het (na wat voorwerk van mij, nl slijpen van de oneffen dakrails) voor me opgelost! de Plu doet het weer. ze hebben een taart verdiend daar. eigenlijk een jaar lang iedere week een taart!
Pffffffff

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2014 09:07 AM
  [ # 65 ]

Gefeliciteerd!
Wel de geleiderails even lekker ingevet?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 18 juni 2014 11:31 PM
  [ # 66 ]
René Jongejan schreef:

Wel de geleiderails even lekker ingevet?

Jazeker, met een hittebestendig molybdeenvet. bij de fabrikant in Assen gehaald. Maar volgens mijn wonder-reparateur was het veel te veel! Een klein beetje moet genoeg zijn.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 24 juni 2014 03:57 PM
  [ # 67 ]

Escher: dankjewel cheese . Het is wel erg fijn hoor om er weer van te genieten!

Ik heb intussen de laatste onderdelen die ik over heb op marktplaats gezet, voor de liefhebber: http://link.marktplaats.nl/m822163352. Teab.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2014 11:07 PM
  [ # 68 ]

Geen probleem, maar wel een oplossing voor degene die ze zoekt: dakdragers!

http://link.marktplaats.nl/m836483556

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Escher
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 16-09-2013

- C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
- C3 Pluriel 1.4i
Gepost: 21 augustus 2014 11:20 PM
  [ # 69 ]

Ssst, daar zit ik al achter Wink

2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d’Azur & 2007 Citroën C3 Pluriel 1.4i

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 24 augustus 2014 11:56 PM
  [ # 70 ]
Taco schreef:

Ik heb intussen de laatste onderdelen die ik over heb op marktplaats gezet, voor de liefhebber: http://link.marktplaats.nl/m822163352. Teab.

Intussen: verkocht voor een beetje.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 06 september 2014 09:30 PM
  [ # 71 ]

Dakproblemen? Ik heb mij tot nu toe rustig gehouden maar met de Tour de Pluriel #2 in aantocht begin ik hem een beetje te knijpen. Wat is het verhaal.

Per 1 april ben ik eigenaar van mijn derde Pluriel, een witte 1.6 afgezet met zwarte elementen als dak, wielen, stootstrips etc.

Gekocht bij een gerenommeerde Citroen dealer in het midden van het land en met Garantie.

Na een maand liet de binnenbekleding los en aangezien ik het dak dagelijks open en sluit leek mij het verstandig dit te laten repareren aangezien de binnenbekleding nu klem kwam te zitten tussen buitendak en achterruit.
Er waren twee haakjes gebroken en reparatie (door de Dealer) leek simpel echter om er goed bij te kunnen moest het dak vrijwel geheel gedemonteerd worden. En toen kreeg met het niet meer goed werkend. Spanbanden en tandwielen werden vervangen en het geheel leek weer te werken. Net voor Hemelvaart heb ik de Pluriel weer opgehaald. Het regende pijpenstelen en de volgende ochtend zijn we met XM en caravan naar Trier vertrokken. ‘s Zondags waren we terug en ik pakte de Pluriel nog even voor een open rondje. Toen ik bij de achterruit kwam om het dak weg te klappen schrok ik: de sierstrip met de tekst CITROEN was volledig bekrast. En toen ik vervolgens het dak weer wilde sluiten liep de motor nog even door nadat het dak de gesloten positie had bereikt met een heerlijk ‘klak-klak-klak tot gevolg. Niet goed dus.
‘s Maandags direct een nieuwe afspraak gemaakt. Weer het dak helemaal uit elkaar, nieuwe motor er in maar nog steeds wilde het niet goed werken. Ook toen men dacht het eindelijk voor elkaar te hebben en de auto nog even door de wasstraat haalde, gereed om af te leveren, zorgde een extra check voor opnieuw klak-klak-klak.
De dealer was er, net als ik overigens, aardig klaar mee en er werd besloten een nieuw dak te bestellen welke begin juli zou worden geleverd. Begin juli echter geen dak, het dak moest speciaal gemaakt worden en levering zou in september plaats vinden.
Inmiddels is het september maar van Citroen nog geen teken wanneer het nieuwe dak daadwerkelijk geleverd gaat worden. De dealer krijgt geen informatie en ze sluit eveneens niet uit dat Citroen wacht tot men een kleine serie heeft, dus het kan ook wel oktober worden?!

Met de tweede Tour de Pluriel in aantocht is dit een vreselijk bericht: Ik wil mijn Pluriel eindelijk wel eens terug en wel voor de 28ste september.

Gelukkig denkt de dealer wel mee maar echt veel schiet ik er (nog) niet mee op. Eén van de opties is het huidige dak door een specialist laten repareren, immers alle slijtonderdelen zijn vervangen. Optie 2 is een gereviseerd dak van de specialist in Frankrijk laten komen.
Of zou er in Nederland toch nog ergens een goed werkend dak op voorraad liggen?

Maandag hoop ik te horen wat de volgende stappen van de dealer zijn, hopelijk komt weer een beetje schot in de zaak. Zucht!

FB

Profiel  
 
Folkert Brouwer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 12-06-2007

- C5 3.0 HDI Tourer Exclusive
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 2400 GTi
Gepost: 06 september 2014 09:30 PM
  [ # 72 ]

een maal plaatsen is genoeg.Smile

FB

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 305
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 08 september 2014 11:40 PM
  [ # 73 ]

Ik hoop dat het je lukt om op tijd het dak te fiksen voor de Tour de Pluriel!

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 09 september 2014 12:07 AM
  [ # 74 ]

wat een verdrietig verhaal weer he. Misschien dat Johan Oldenhage nog een dak heeft liggen, hij heeft mij ook al eens goed geholpen. Maar ik zou er een weekendje Frankrijk tegenaan gooien als ik je zo hoor. Lekker in het najaarszonnetje naar een van die fijne franse specialisten…

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Johan Hiemstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-09-2014

Gepost: 01 oktober 2014 10:49 PM
  [ # 75 ]

Ik heb elder op het forum ons probleem met dak en kofferbak beschreven en ben nog niet veel verder gekomen met m’n oproep om info. Ik schreef: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226408/  (Als je de link in je browser plakt kom je uit bij m’n stukje)

Ik heb het vermoeden dat het niet willen openen van de achterraamklep alleen valt op te lossen als je je dakkabels vervangt (evt in combinatie met een revisieset voor de tandwielen). Kan iemand dit bevestigen?
Als dit zo is kan iemand mij dan helpen aan het deel van het werkplaatshandboek dat dit allemaal beschrijft?
Als iemand puntsgewijs kan uileggen hoe ik het moet aanpakken: ook prima! Help!

Profiel  
 
 
5 van de 41
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook