2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
BX GTI zwart van Daan
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 11 mei 2013 10:02 PM
  [ # 16 ]

Heb een hele vervelende storende resonantie in de auto zitten tussen de 2500 en de 3000 toeren, alle motorsteun rubbers lijken heel, klinkt iemand dit als bekend in de oren? of misschien voor iemand die deze auto kent of gehad heeft?

Verder rijdt hij best goed, volgende week de DB vervangen met keerringen want die draait in de olie Rolling Eyes

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 12 mei 2013 12:23 AM
  [ # 17 ]

Mooie wagen! Zijn dat nu XM-wieldoppen? Past dat op gewone BX-velgen?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 mei 2013 12:27 AM
  [ # 18 ]

Dat zijn indd XM wieldoppen

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 12 mei 2013 12:32 AM
  [ # 19 ]

Een XM heeft toch vijf wielbouten, terwijl de BX er maar vier heeft? Zij die doppen niet 15” terwijl BX-velgen 14” zijn? Hoe klem je deze doppen dan vast? Klikken die in de rand van de velg ofzo? Die doppen zijn namelijk übergaaf en die wil ik ook! Razz

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 mei 2013 12:35 AM
  [ # 20 ]

Dan zal de BX 15inch hebben.

Qua wieldoppen maak het niet uit of het een 4 of 5steek is.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 mei 2013 12:46 AM
  [ # 21 ]
PieterSanders schreef:

Er zit 15 inch staal onder, en inderdaad XM wieldoppen, ben er geen fan van

Kom dan ook graag eens een setje GTI lichtmetaal tegen, anders gewoon 14’’ staal, heb nog wel GTI wieldoppen Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 12 mei 2013 01:30 AM
  [ # 22 ]

Ik wil je 15” velgen + XM-doppen wel ruilen tegen 14” stalen velgen met ZX-wieldoppen…

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 mei 2013 03:27 AM
  [ # 23 ]

je hebt een pm Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 12 mei 2013 12:03 PM
  [ # 24 ]

In ieder geval dit topic terug gevonden. Maar er is nog een groter topic over, maar die kan ik niet meer vinden.

Knäckors BX GTi

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 mei 2013 07:39 PM
  [ # 25 ]

Goedenmiddag

Vandaag heb ik vervangen aan de BX:

-distributieset
-waterpomp
-nokkenaskeering
-krukaskeering

Nu heb ik 40km gereden en de nokkenaskeering is er weer uit gedrukt, lijkt mij op een te hoge carterdruk, kan dit gebeuren door verstopte carter ontluchting slangen? volgens mij zijn ze niet verstopt maar dat is moeilijk 123 te zien want het is een heel slangengebeuren aan elkaar vast
Anders denk ik aan versleten zuigerveren ofzo, iemand nog andere iedeeen?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 mei 2013 08:10 PM
  [ # 26 ]

Probeer het anders eens te rijden met die carterslang losgekoppeld van je kleppendeksel, wordt dat ook wel een flink zooitje daar.  Maar als de keerring dan wel blijft zitten weet je genoeg.

Is eventueel dan wel weer wat voor te beunen met zo’n klein filtertje of desnoods een catchtankje.


Ik weet nog wel dat knäckor ook eens wat last heeft gehad met een uitgelopen nokkenaskeerring.
Toen is de opgevoerde oliepomp weer terugebouwd naar standaard.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 14 mei 2013 11:16 PM
  [ # 27 ]

Opzich wel iets om even te proberen, dankje!

Heb wel even na gedacht en toen kwam ik tot dit:

Daan88 schreef:

Heb een hele vervelende storende resonantie in de auto zitten tussen de 2500 en de 3000 toeren

+

Daan88 schreef:

Nu heb ik 40km gereden en de nokkenaskeering is er weer uit gedrukt

= Misschien toch een zuigerveer gebroken ofzo, misschien leidt een compressietest tot meer, binnenkort maar eens doen

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 15 mei 2013 10:20 AM
  [ # 28 ]

Ik had het vorige week ook, maar ik had de ring gewoon niet goed gemonteerd :p

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 18 mei 2013 09:56 PM
  [ # 29 ]

Vandaag nog een andere keerring gemonteerd, en ook nog gereden met losse carter ventilatie slang, maar nog steeds hetzelfde verhaal, zijn er nog andere mogelijkheden in plaats van hoge carter druk?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 10 oktober 2013 08:07 PM
  [ # 30 ]

Er zit weer APK op deze BX, na het vervangen van het rechter achter wiellager, ook een setje 206 GTI velgen zitten er onder, nog steeds het olieprobleem aanwezig trouwens, gelukkig rij ik in de turbodiesel dagelijks Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook