4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
afstellen verdamper
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 februari 2015 12:45 AM
  [ # 46 ]

wat er nu inzit zijn de NGK BPR6HS BOUGIES. en wat eruit kwam waren dezelfde types maar dan zonder de R in de type aanduiding… lijkt wellicht een verschil van niks, maar qua rijden is het echt een wereld van verschil!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 februari 2015 07:53 AM
  [ # 47 ]

Zie http://ngk-sparkplugs.com/bpr6hs-p-2221.html

R staat voor weerstand.

knuffel

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 05 februari 2015 09:27 AM
  [ # 48 ]
Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 februari 2015 10:29 AM
  [ # 49 ]

Ja de R snap ik en deze uitleg is zeer duidelijk. Daarom denken de garagisten dat deze ‘radio ontstoort’ is (wat ook klopt met het filmpje). Maar de hamvraag wat mij betreft is, kan iemand mij uitleggen waarom deze bougies goed werken bij de DS die op LPG lopen. Nog even terughalend wat mijn probleem was (bijna 2 jaar lang!). Bij een warme motor (niet superwarm, gewoon bedrijfstemperatuur) trekt de auto slecht op. Echt heeeeeel irritant gewoon. Lijkt wel of hij op 3 cylinders loopt zeg maar. Echter bij 2000 toeren is alles weer weg en loopt de auto als een zonnetje. Ook op benzine geen probleem.

Ik ben toch echt heel benieuwd wie daar een verklaring voor heeft. Mijn auto was (en is) in onderhoud bij DS-advies. Robbert kan ik niet meer vragen of hij in de beurten is overgestapt van type bougies en Richard weet het niet. Maar waarschijnlijk is dat wel het geval geweest zonder dat ze wisten dat dit dan het gevolg was. Dat kwam later pas omdat er steeds meer mensen gingen klagen over dit fenomeen. Dus (ik ben techneut) moet er een verklaring te vinden zijn lijkt mij…. toch een betere temperatuurspec? Lijkt me sterk… Iemand nog ideeën?

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 05 februari 2015 12:27 PM
  [ # 50 ]

was het niet gewoon een slechte bougie die je in de oude set had ?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 05 februari 2015 12:59 PM
  [ # 51 ]

Heb je electronische ontsteking (zoals 123 oid)?

Tekst op de NGK pagina:

‘Resistor spark plugs prevent electrical interference that can disrupt car radio reception, two-way radio and cellular phone operation.
This type of spark plug also prevents electrical noise from interfering with the operation of the computer in the engine.’

Kan best zijn dat EMC de werking van de ontstekingscomputer heeft beinvloed - die hangt immers ‘hard-wired’ aan de bougies.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 februari 2015 01:30 PM
  [ # 52 ]

ik heb met bijde typen gereden en nooit problemen gehad. Mischien had robbert een grote voorraad slechte bougies liggen zonder het te weten.

ik heb wel eens bougies van ebay gekocht die nieuw al heel slecht reden. moest de oude uit de bak vissen om te kunnen rijden die dag..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 februari 2015 01:58 PM
  [ # 53 ]

De bougies zijn afgelopen oktober tijdens een beurt er nog ingezet. Ook toen bleef het probleem hetzelfde… NGK is dacht ik een gerenomeerd merk (toch?).

Een goede verklaring met die “radio ontstoorde versie” is wellicht wel de storing op de 123-ignition. Dat zou mij wel blij maken als dat DE verklaring zou zijn. Niets is zo irritant als je iets oplost zonder dat je weet wat de oorzaak was. Van Richard heb ik nu begrepen dat er in ieder geval 2 mensen weer heel blij rondrijden. ik en een andere klant. Ook zijn vervangende auto heeft er last van (die “rooje”) dus die zal hij nu ook voorzien van deze bougies…. Zegt het voort, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zo geholpen kunnen worden.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 05 februari 2015 02:01 PM
  [ # 54 ]

NGK geeft op de site aan voor de DS 23ie op lpg:
http://www.ngk.de/nc/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/ZK_LPG/CITROEN/DS/BPR8HIX/8986/
type PBR8HIX
Ik heb de BPR7HIX en die bevallen prima.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 februari 2015 02:07 PM
  [ # 55 ]

Dank voor je bericht. Ik heb NGK een email gestuurd en gevraagd wat de verschillen zijn in deze 2 types… Ben benieuwd

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Gepost: 05 februari 2015 02:10 PM
  [ # 56 ]
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2015 04:01 PM
  [ # 57 ]

Die bougies kosten 19 EURO gulp gulp gulp gulp
PER STUK!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 februari 2015 04:34 PM
  [ # 58 ]

Ja en? Ze zijn wel HEEL erg GOED! IK heb dat sort bougie’s in mijn bmw gehad. Ze gingen 80.000 km mee en op LPG reed de auto merkbaar beter. Echt beter. Ik heb ze nu van het merk Denso ook in de Subaru. Gigantische verbetering op gas. Het geld meer dan waard dus naar mijn idee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 februari 2015 04:43 PM
  [ # 59 ]

Hmmm . maar eens in de SM stoppen dan?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gerard DSuper+
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012

- ID/DS Dsuper
Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook