cilinderkop revisie
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 02 mei 2013 03:11 PM

hoi, ik wil de klepgeleiders vervangen. kan je dit zef doen met een zelfgemaakte trekker of kan je het beter laten doen omdat de boel eventueel opgeruimd moet worden worden? vervolgens moet je nieuwe kleppen monteren?
en hoe krijg ik de bougie schachten los? met een tang en omhoog trekken en draaien word ‘m niet. ze staan namelijke te laag.

grtn

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2013 04:13 PM
  [ # 1 ]

Klepgeleiders zitten met een koudpassing. Die moet je best even door een revisiebedrijf laten doen. die slijpen dan ook je kleppen in. Eventueel nieuwe kleppen maar dat is niet noodzakelijk.
Bougieschachten kunnen niet los. dan mol je ze. Te lage schachten vul ik op met ringen. Dan zit het rubber weer hoog genoeg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 mei 2013 08:54 PM
  [ # 2 ]

Heb een keer de stoute schoenen aangetrokken en zelf de klepgeleiders vervangen.
Klepgeleiders kan je er vrij makkelijk uit persen en nwe er makkelijk in persen.
Maar dan begint de ellende. Meestal sluiten de klepgeleiders dan niet goed op de kop en kan je een spoor olielekkage krijgen. Heinekamp neemt daarom een overmaat geleiders en ruimte de gaten in de kop op. Als de klepgeleiders er dan in zitten, blijkt het gat asymetrisch te zitten. De slijtage van de oude geleiders is nl niet mooi rond, maar naar 1 kant. Omdat dat langzaam gaat “vervormt” de klepzitting mee naar die kant. Met de nwe klepgeleiders blijkt dus de klepzitting ineens fors uit het midden te zitten. Dat los je niet op met slijppasta etc. De zittingnen moeten alsnog met speciaal gereedschap ingeslepen worden.
Kortom: niet zelf doen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 03 mei 2013 09:12 PM
  [ # 3 ]

Hoeveel speling mag de geleider eigenlijk hebben?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 mei 2013 09:15 PM
  [ # 4 ]

Er mag een net voelbare speling zijn. Kan er geen maat aan geven.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook