













Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste allen, Paul Olive; een kennis van mij in Zimbabwe, heeft een probleem met zijn DS; Ik heb hem verteld dat mijn digitale vrienden van het DS forum hem misschien kunnen helpen; zie hieronder;
As you can guess, Zim is full of potholes, which you want to avoid, but there are plenty of ‘small’ ones which you go through and there is always a ‘knock’ at slow speeds, at faster speeds they aren’t felt. Citroens are meant to cruise over any small bump without feeling it, but the car feels every small detail of the roads. I’ve replaced all the balljoints, and the tie rods, have regassed spheres from Kurt Wittig, ( about 5 years old, but only a few hundred kms ). I’ve filled the steering arms with oil, checked the stabiliser, I’ve replaced the rear suspension rods. I’ve overhauled the steering rack….All the suspension stops replaced. The knocking happens when any of the wheels goes over a small bump or a pothole. The suspension itself works fine.
Laat het mij weten, dan kan ik hem weer helpen.
Groeten,
Stef





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De nylon lagerschaaltjes van de stabistang misschien? Of de kogelgewrichten van dezelfde stang. Voorgenoemde onderdelen zijn degene die je doorsmeert.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klinkt als een gebroken veertje in stab stang kogel gewricht.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper