2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ik heb ‘m!
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 27 juni 2013 07:42 PM
  [ # 16 ]

Inmiddels is de iPhone houder geplaatst en de kabel netjes weggewerkt.
Dus het dashboard ziet nu zo uit:

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 05 juli 2013 11:36 PM
  [ # 17 ]

Vandaag een grote rit gemaakt in Duitsland en dat is wel goed bevallen.
De motor is lekker stil. Zeker als ik dat vergelijk met die kabaal machine uit de C5. Dat was een 2 liter benzine en die was vanaf 110 altijd goed hoorbaar. Maar deze diesel motor is beduidend stiller en dat maakt rijden erg aangenaam.

De massage stand ook een paar keer benut om de rug lekker soepel te houden. Ahum. Het stelt niet veel voor, maar is af en toe toch wel prettig. Alleen vraagt mijn vrouw wel eens of ik honger heb, want de stoel klinkt soms als een knorrende maag.

Minpuntjes zijn er ook: de ruiten laten behoorlijk wat zonnewarmte door. Meer dan ik me kan herinneren van de C5. En de temperatuur van de airco hebben we regelmatig bijgesteld. Het was vandaag zonnig (tot zo’n 27 graden) en er waren gewoon momenten dat het te koud of te warm was in de auto.

De getraumatiseerde handbak is op een Duitse snelweg niet fijn. Wil je naar links om snel met het verkeer mee te komen, dan gaat dat echt niet van harte. Je merkt gewoon dat die robot eerst in de handleiding zit te zoeken hoe die de volgende versnelling in moet leggen. En dan zie je de Duitse logo’s in de binnenspiegel al snel groter worden…
Op dat moment realiseer je je weer dat je dus eigenlijk eerst de sport stand moet kiezen en dan snel naar links moet gaan. Maar dan is het al te laat.

Kies je wel meteen de sportstand, dan schiet de DS5 prachtig vooruit.
En worden die logo’s al snel kleiner…

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
Marius van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-03-2013

Gepost: 08 juli 2013 01:45 PM
  [ # 18 ]

Sorry maar wat een onzin wat betreft de bak. Gewoon de kickdown gebruiken of even terugschakelen met de flippers en je bent er zo langs. Daar heb je de sportstand echt niet voor nodig.

Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 15 juli 2013 01:54 PM
  [ # 19 ]

Even een weekje Barcelona met de DS5. En dat is prima bevallen.
De heenweg in twee etapes gedaan met een overnachting in Nimes.
De 1e etape heeft de DS5 probleemloos afgelegd.
De 2e etape naar Barcelona ging het mis.

Voor Barcelona mochten we tol betalen en na het afremmen opeens een hele trits meldingen:
- Storing hill holder
- Storing ESP/ASR-systeem. Laat de auto repareren
- Storing ABS-systeem. Laat de auto repareren
- Storing parkeerreem. Laat de auto repareren

Oeps?!

Motor uit en aanzetten en we konden weer door.

Een paar kilometer verderop weer een tol poort en opnieuw dezelfde meldingen.
Dan krijg je toch een minder prettig gevoel als je weet dat je een paar dagen later ook nog terug moet.

Maar ook nu heeft uit en aanzetten geholpen en het probleem is niet meer geweest.
Binnenkort even naar de garage om er naar te laten kijken.

Auto bij het hotel geparkeerd en daar was men van mening dat ik met een Citroën C4DS reed.
Toch wel leuk als je de type plaatjes van de auto laat halen en mensen moeten raden.
En zo ver zaten ze er eigenlijk niet naast.

De terugweg in 1 etape doorgereden van Barcelona naar huis. Wel uiteraard met de nodige rust- en eetstops tussendoor.
Geen enkel probleem gehad en lekker genoten van de rit. Regelmatig de massage stand aangehad om de rug wat beweging te geven.

Ondanks dat het de 14e juli was, was het op de snelweg in Frankrijk lekker rustig. In Lyon stond het verkeer niet eens stil!

Verder goed gekeken of ik nog wat DS5-en zag. Helaas op de vingers van 1 hand te tellen. 1 in Spanje, 3 in Frankrijk.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 20 juli 2013 10:25 PM
  [ # 20 ]
yo-1 schreef:

Proficiat!!! Nu op naar je volgende uitdaging: in het volgende scherm het percentage ‘Hybrid Use’ (grappig overigens dat ze vergeten zijn dat te vertalen) naar 100% krijgen!!! Wink

Johan

Done!

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
whitepearl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-07-2013

Gepost: 23 juli 2013 09:29 PM
  [ # 21 ]

Hallo, ik was benieuwd of je nog problemen hebt gehad met de bluetooth en welke telefoon (blackberry) je gebruikt?

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 23 juli 2013 09:40 PM
  [ # 22 ]

Als je iets naar boven scrollt, dan zie je dat ik een iPhone heb. Een iPhone 4 in dit geval.
Met Bluetooth heb ik bijna geen problemen.
Alleen af en toe start de muziek niet meer nadat ik een telefoongesprek heb gevoerd.
Meestal is het dan voldoende om even op de aan/uit knop van de radio te duwen.
Maar af en toe werkt dat ook niet. Dan haal ik de telefoon even uit de houder en steek ‘m weer terug.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
whitepearl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-07-2013

Gepost: 24 juli 2013 12:25 AM
  [ # 23 ]

Ok, dat had ik niet gezien. Is there anybody with an ancient device like a blackberry? Ik zag dat citroen nu de melding op haar compatibilitysite aangeeft dat een blackberry 9070 met software versie 2.7 goed moet werken. Ik ga volgende week naar de garage voor een update.
Ik las in het forum ook nog over updates van de automatische versnellingsbak. Krijg je hiervoor automatisch een oproep of moet je dit aanvragen? Ik kom uit een audi a4 met multitronic en 3 liter motor. Dan is de citroenbak toch wel ff wat trager. Verder is de ds 5 een prachtige auto. Een beetje de renault avantime van 2012.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 06 augustus 2013 09:09 PM
  [ # 24 ]

De afgelopen weken geprobeerd om eTouch te activeren, maar ik kreeg iedere keer een E20 foutmelding.

Op het C5 forum een gouden tip gevonden: de dealer geeft bij registratie van de auto een e-mail adres door aan Citroën. Dat e-mail adres moet je vervolgens gebruiken voor je MyCitroën account, anders gaat eTouch niet werken.

Na een paar mislukte pogingen contact opgenomen met de dealer. Die gaven als antwoord dat ze het e-mail adres van de lease maatschappij hebben gebruikt bij de registratie.
Dus dat verklaarde waarom de registratie niet lukte.

Maar de dealer en Citroën hebben samen gezorgd dat het e-mail adres is gewijzigd naar het adres dat ik wil hebben.
En sinds vanavond werkt eTouch.

Pluimpje voor Kerres en Citroën.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 07 augustus 2013 12:15 AM
  [ # 25 ]

Dank je voor ‘t delen van deze ervaring, dan kan ik dat probleem aanstaande vrijdag voor zijn Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 06 mei 2017 09:51 PM
  [ # 26 ]

Ik heb ‘m… niet meer.

Na 4 jaar is vandaag de DS5 ingeleverd. Het blijft nog steeds een schitterende auto, maar ik zal er geen traan om laten.
De bouwkwaliteit is onvoldoende voor een als premium bedoeld model.
En de getraumatiseerde handbak heeft me nooit kunnen bekoren. We hadden altijd andere ideëen over de beste manier om te schakelen.

Wat wel heel goed is bevallen is het hybride systeem. Ontzettend mooi hoe ze de dieselmotor en electromotor soepel samen laten werken.

PSA heeft wel ervoor gezorgd dat ik klant ben gebleven. De 3008 staat inmiddels voor de deur en daar ga ik verder mee rijden.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook