Citroën wil groter gat tussen C- en DS-modellen
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 mei 2013 02:18 PM

Om het verschil tussen de ‘normale’ C-modellen en de chiquere DS-lijn duidelijker te maken, wil Citroën vanaf volgend jaar de twee modellenfamilies verder uit elkaar trekken.


Om dat te bewerkstelligen, gaat Citroën de aandrijflijnen van de C-modellen ‘simplificeren’ om zo een groter verschil te maken met de ‘premium’ DS-lijn. Dat zegt Citroën-CEO Frederic Banzet in een interview met Automotive News Europe. Om die ‘simpelere’ motoren en versnellingsbakken te ‘compenseren’, krijgen kopers van C-modellen daar ergens anders waarde voor terug. Volgens Banzet moeten we dat zoeken in mogelijkheden om je auto te personaliseren met gadgets zoals een groot touch screen. “Daarnaast willen we zeer concurrerende gebruikskosten”, aldus de Citroën-baas, die het heeft over een ‘geoptimaliseerde verhouding tussen kosten en functie’. 

Het eerste C-product volgens de nieuwe Citroën-filosofie ziet in de tweede helft van 2014 het levenslicht. “We proberen verschillende soorten klanten aan te spreken en overlap tussen de merken binnen de groep te vermijden of te elimineren. Met de C-modellen willen we een evolutie naar auto’s die nog steeds een sterk design hebben met behoorlijk radicale keuzes en een nieuwe reeks specificaties”, zegt Banzet. “We hebben moedige keuzes gemaakt en zo geprobeerd om klanten te trekken met iets dat ons onderscheidt, om te vermijden dat er alleen op prijs vergeleken wordt.” Tussen de regels door lezen wij dat Citroën weer lekker eigenwijs z’n eigen stijl gaat creëren om zich te onderscheiden van de concurrentie. Goede zaak.


bron: Autoweek

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 mei 2013 02:21 PM
  [ # 1 ]

rust de ds-lijn gewoon uit met hydractief en onderscheid genoeg dan lijkt me

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7697
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 mei 2013 02:31 PM
  [ # 2 ]

Afgezien van die paar liefhebbers zit echt niemand op hydropneumatiek te wachten, bovendien reduceert dat de marges die PSA op haar modellen maakt nog verder!

Wat ik echter niet begrijp is waarom ze ervoor zouden kiezen de aandrijflijnen van C-series te ‘simplificeren’. De markt vraagt om zesbakken, bakken met dubbele koppeling en geblazen motoren, juist ook in het onderste segment. Kijk maar eens naar VAG met de combinatie T(F)SI en DSG over de gehele modellenreeks en binnen het merkengamma.. Dat PSA daar eens een platformstrategie op los laat!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 mei 2013 07:05 PM
  [ # 3 ]

Ze kunnen bvb. ook enkel de lichte motoren in de C lijn steken en de zware in de DS lijn.
Is toch ook ‘simplificeren’ niet?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 10 mei 2013 02:44 AM
  [ # 4 ]

Tsja het zal een zware dobber worden…...

Toch denk ik dat de strategie misschien wel in het volgende zit. Klanten accepteren best wel wat “mindere” kwaliteit….. Maar dan moeten er wel eigenschappen en karaktertrekken tegenover staan die bij geen enkel ander merk te vinden zijn.

Kijk een BX is een prima voorbeeld. De kwaliteit was OK, maar ook niet meer dan dat en zeker niet bovengemiddeld. Mijn ouders zijn precies de mensen waar Citroën op doelt. Ze kwamen uit een Opel Rekord, en kochten in 1988 een BX 19 TRD (3jaar oud) Waarom?

*Zuinig in gebruik
*Comfortabel
*genoeg ruimte/praktisch
*onderscheidend design

Eigenlijk was die BX toch een klasse lager dan een Opel Rekord, maar het apparaat bood simpelweg gewoon meer. En tsja dan accepteer je ook wel eens een piepje en een kraakje, dat heet dan ineens ” karakter” 

Nog immer is de BX voor hen de beste auto ever!

Als Citroën dat soort radicale keuzes durft te maken, dan komt het wel goed.
Ik denk wel dat een super verfijnd comfort dan wel aanwezig moet zijn. En nog immer is Hydrualiek wat mij betreft dan onvertroffen.
Ik kan prima accepteren dat ik iets minder snel een bocht kan ronden, maar er staat tegenover dat ik wel full-speed over drempels kan.

Wat mij betreft hoort dus juist een soepele comfortale hydraulische vering helemaal thuis in dit concept. En met de huidige techniek misschien nog wel goedkoop te produceren ook…....

Toch vrees ik in deze, dat het meer marketing is, dan eigenschappen van het product!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 mei 2013 03:35 AM
  [ # 5 ]

Waarom hoeft dat mindere kwaliteit te zijn waar mensen nu voor zouden kiezen?
Gewoon goedkoper maar het moet gewoon ook goed zijn.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
erikvdb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 14-06-2013

Gepost: 23 augustus 2013 04:45 PM
  [ # 6 ]

Vaak is de kwaliteit tussen de verschillende modellen ook alweer niet zo groot.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 28 augustus 2013 10:51 AM
  [ # 7 ]
tilanus schreef:

Het eerste C-product volgens de nieuwe Citroën-filosofie ziet in de tweede helft van 2014 het levenslicht. bron: Autoweek


Zou hier een verband zijn met de Cactus Airbump waarvan gisteren de eerste teasers verschenen en die binnenkort in Frankfurt is te zien?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook